Podnikateľský zámer
Autor: nany7
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 28.12.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 396 slov
Počet zobrazení: 9 572
Počet zobrazení: 9 572
Tlačení: 721
Uložení: 772
Uložení: 772
Podnikateľský zámer
Podnikateľský zámer je súčasťou komplexného podnikateľského projektu a predstavuje zjednodušenú stratégiu podniku. Mal by obsahovať tieto prvky:
1. Význam a zdôvodnenie zámeru – stručná charakteristika účelu založenia podniku a základná koncepcia jeho činnosti. Zámer by mal byť dôkladne premyslený, podnikateľ by mal presne vedieť v čom chce podnikať – predmet činnosti. Čo najpodrobnejšie opíšte svoj produkt alebo službu. Jasne definujte, čím sa líši Vaša ponuka od ponuky iných.
2. Stanovenie sústavy podnikateľských cieľov- ide predovšetkým o obsahovú náplň cieľov, ich hierarchické usporiadanie a časové horizonty dosahovania cieľov.
3. Prieskum trhu – cez prieskum trhu budúci podnikateľ získava informácie o potenciálnych spotrebiteľoch a konkurencii. Ide o analýzu trhu na ktorý chce podnikateľ vstúpiť a o analýzu konkurencie. Poznámka: Do prílohy môžete pripojiť anketu, ktorú by ste si vytvorili a použili na analyzovanie vzorky určitej časti obyvateľstva.
- analýza trhu: odhalí podnikateľovi obraz trhu, na ktorý chce vstúpiť, ukáže celoštátne aj lokálne trendy aj chápanie potrieb potenciálnych zákazníkov. Analýzu trhu môže podnikateľ robiť napr. cez dotazníky, kde vhodne cielenými otázkami zistí potreby, názory a zvyky miestnych zákazníkov. Musí si definovať cieľový trh, t.j. tú časť obyvateľstva, ktorá by mohla mať záujem o jeho produkty alebo služby. A prečo práve tej časti obyvateľstva chce podnikateľ ponúkať svoje produkty.
- analýza konkurencie: aké má podnikateľ výhody a nevýhody voči konkurencii? Spracovanie informácií o každom konkurentovi. V čom sa budete ako začínajúci podnikateľ líšiť od konkurencie. Ako chcete preraziť na trhu a prípadne získať aj určitý podiel. Ako chcete prilákať zákazníkov na úkor konkurencie?
4. Reklama a distribúcia Ako chcete riešiť otázky propagácie vašej firmy a vašich produktov? Akým spôsobom? Aký typ reklamy? Na akom stupni dôležitosti by mala stáť reklama u začínajúceho podnikateľa? Aké distribučné kanály by ste si chceli vybudovať? Poznámka: Do prílohy môžete priložiť leták, reklamný list, plagát, ktorý si vytvoríte.
5. Rozbor podmienok na zabezpečenie výroby výrobku alebo poskytovanie služieb. Na zabezpečenie zábehu výrobu alebo poskytovanie služby je nevyhnutné správne odhadnúť nároky na potrebné zdroje. Tieto zdroje predstavujú predovšetkým stroje, zariadenia, výrobné haly, materiál, suroviny.
6. Organizačné a personálne zabezpečenie – vhodná organizačná štruktúra, počet zamestnancov, vek, kvalifikácia.
7. Výber právnej formy podnikania – SZČO – živnosť, obchodné spoločnosti – v.o.s, k.s., s.r.o., a.s.
8. Lokalizácia firmy – prečo ste si vybrali práve ten región, čo vás k tomu viedlo, aké lokalizačné faktory zohrali dôležitú úlohu pri vašom rozhodovaní.
Podnikateľský zámer je súčasťou komplexného podnikateľského projektu a predstavuje zjednodušenú stratégiu podniku. Mal by obsahovať tieto prvky:
1. Význam a zdôvodnenie zámeru – stručná charakteristika účelu založenia podniku a základná koncepcia jeho činnosti. Zámer by mal byť dôkladne premyslený, podnikateľ by mal presne vedieť v čom chce podnikať – predmet činnosti. Čo najpodrobnejšie opíšte svoj produkt alebo službu. Jasne definujte, čím sa líši Vaša ponuka od ponuky iných.
2. Stanovenie sústavy podnikateľských cieľov- ide predovšetkým o obsahovú náplň cieľov, ich hierarchické usporiadanie a časové horizonty dosahovania cieľov.
3. Prieskum trhu – cez prieskum trhu budúci podnikateľ získava informácie o potenciálnych spotrebiteľoch a konkurencii. Ide o analýzu trhu na ktorý chce podnikateľ vstúpiť a o analýzu konkurencie. Poznámka: Do prílohy môžete pripojiť anketu, ktorú by ste si vytvorili a použili na analyzovanie vzorky určitej časti obyvateľstva.
- analýza trhu: odhalí podnikateľovi obraz trhu, na ktorý chce vstúpiť, ukáže celoštátne aj lokálne trendy aj chápanie potrieb potenciálnych zákazníkov. Analýzu trhu môže podnikateľ robiť napr. cez dotazníky, kde vhodne cielenými otázkami zistí potreby, názory a zvyky miestnych zákazníkov. Musí si definovať cieľový trh, t.j. tú časť obyvateľstva, ktorá by mohla mať záujem o jeho produkty alebo služby. A prečo práve tej časti obyvateľstva chce podnikateľ ponúkať svoje produkty.
4. Reklama a distribúcia Ako chcete riešiť otázky propagácie vašej firmy a vašich produktov? Akým spôsobom? Aký typ reklamy? Na akom stupni dôležitosti by mala stáť reklama u začínajúceho podnikateľa? Aké distribučné kanály by ste si chceli vybudovať? Poznámka: Do prílohy môžete priložiť leták, reklamný list, plagát, ktorý si vytvoríte.
5. Rozbor podmienok na zabezpečenie výroby výrobku alebo poskytovanie služieb. Na zabezpečenie zábehu výrobu alebo poskytovanie služby je nevyhnutné správne odhadnúť nároky na potrebné zdroje. Tieto zdroje predstavujú predovšetkým stroje, zariadenia, výrobné haly, materiál, suroviny.
6. Organizačné a personálne zabezpečenie – vhodná organizačná štruktúra, počet zamestnancov, vek, kvalifikácia.
7. Výber právnej formy podnikania – SZČO – živnosť, obchodné spoločnosti – v.o.s, k.s., s.r.o., a.s.
8. Lokalizácia firmy – prečo ste si vybrali práve ten región, čo vás k tomu viedlo, aké lokalizačné faktory zohrali dôležitú úlohu pri vašom rozhodovaní.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Vypracovaný podnikateľský plán #podnikateľský zámer #podnikatelsky plan elektro #podnikateľský plan #podnikateľský zámer podniku #Vypracovaný podnikateľský zámer #ponuka služieb vzor #podnikatelsky plan firmy #podnikateľský plán preprava #podnikatelký zamer #podnikateľský plán referáty #podnikatelsky zamer na stavebnu cinnost #podnikateľský plán maturita #3 časti podnikatelského zámeru #Vypracovaný podnikateľský plán reklama #lokalizačná teória #analýza konkurencie #podnikateľsý plán #reklamny letak #význam prieskumu trhuDiskusia: Podnikateľský zámer
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.015 s.