Elektronický obchod
Elektronický obchod
Elektronické obchodovanie predstavujú tieto formy:
1. elektronický
virtuálny obchod
2. elektronický virtuálny obchodný dom, ktorý sústreďuje viaceré elektronické obchody
3. elektronická
virtuálna burza, ktorá sa orientuje prevažne na komodity, tovary a služby
Priebeh z hľadiska zákazníka:
-
zákazník si vyberá tovary prostredníctvom internetového portálu
- potvrdí výber tovaru
- po zobrazení platobného
príkazu doplní číslo svojho účtu
- potvrdí platobný príkaz
- tovar bude doručený zákazníkovi na uvedenú adresu
Priebeh z hľadiska firmy:
- vytvorenie sídla firmy na komunikáciu so zákazníkmi
- zabezpečenie
prístupu k tovarom a službám a distribúcie k zákazníkom
- prepojenie internetového sídla so zásobovacím a obchodným reťazcom
- zabezpečenie on line platieb a vytváranie prepojení s bankami
- zdokonaľovanie systémov marketingu a vytváranie priestoru na
reklamu
Výhody elektronického obchodovania spočívajú v rýchlosti vykonaných transakcií, v minimálnych nákladoch na skladovanie,
prevádzkovú réžiu, v nepretržitom kontakte medzi obchodom a zákazníkmi
K nevýhodám patria najmä riziká vyplývajúce z nesprávneho
postupu pri komunikácii a z možného zneužitia platobných kariet.
Technológia na elektronické obchodovanie obsahuje takéto
technické riešenia:
- platobné karty
- digitálne peniaze – predstavujú uložené peniaze ako ekvivalent iných foriem
peňazí
- mikroplatby – platby veľmi malých peňažných čiastok
Zones.sk – Zóny pre každého študenta