Elektronický obchod
Elektronický obchodElektronické obchodovanie predstavujú tieto formy:
1. elektronický virtuálny obchod
2. elektronický virtuálny obchodný dom, ktorý sústreďuje viaceré elektronické obchody
3. elektronická virtuálna burza, ktorá sa orientuje prevažne na komodity, tovary a služby
Priebeh z hľadiska zákazníka:
- zákazník si vyberá tovary prostredníctvom internetového portálu
- potvrdí výber tovaru
- po zobrazení platobného príkazu doplní číslo svojho účtu
- potvrdí platobný príkaz
- tovar bude doručený zákazníkovi na uvedenú adresu
Priebeh z hľadiska firmy:
- vytvorenie sídla firmy na komunikáciu so zákazníkmi
- zabezpečenie prístupu k tovarom a službám a distribúcie k zákazníkom
- prepojenie internetového sídla so zásobovacím a obchodným reťazcom
- zabezpečenie on line platieb a vytváranie prepojení s bankami
- zdokonaľovanie systémov marketingu a vytváranie priestoru na reklamu
Výhody elektronického obchodovania spočívajú v rýchlosti vykonaných transakcií, v minimálnych nákladoch na skladovanie, prevádzkovú réžiu, v nepretržitom kontakte medzi obchodom a zákazníkmi
K nevýhodám patria najmä riziká vyplývajúce z nesprávneho postupu pri komunikácii a z možného zneužitia platobných kariet.
Technológia na elektronické obchodovanie obsahuje takéto technické riešenia:
- platobné karty
- digitálne peniaze – predstavujú uložené peniaze ako ekvivalent iných foriem peňazí
- mikroplatby – platby veľmi malých peňažných čiastok
Zones.sk – Najväčší študentský portál