Marketing a logistika
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 270 slov
Počet zobrazení: 10 692
Počet zobrazení: 10 692
Tlačení: 798
Uložení: 907
Uložení: 907
Marketing a logistika
Marketing je súbor činností, ktoré sa zameriavajú na pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi. Je to proces organizácie a riadenia. Marketing je teoretická a praktická disciplína, ktorá využíva znalosti ekonomiky, štatistiky, aplikovanej matematiky, ale aj psychol´goe a sociológie.
Základným cieľom marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb s tvorbou primeraného zisku. Predmetom marketingu je produkt, ktorý môže byť vo forme výrobku, služby, myšlienky, krajiny, osoby...
Marketingový mix zahŕňa4 P – produkt, cena /prize/, miesto /place/, reklama /promotion/.
Rozdiel medzi marketingom a logistikou je:
- cieľom marketingu je zabezpečiť dlhodobú rentabilitu firmy
- cieľom logistiky je minimalizovať náklady pri dosahovaní potrebnej úrovne zákazníckeho servisu.
Marketing z hľadiska vzťahu zamestnancov a zákazníkov delíme na:
a) marketing vo výrobnej sfére (nie je priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
b) marketing vo sfére služieb (priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
V rámci marketingových služieb rozlišujeme:
externý marketing
- interný marketing
- interaktívny marketing
Kritériá, kt. slúžia na posúdenie kvality služieb /zákazníckeho servisu/ sú:
- prístupnosť
- komunikácia, zdvorilosť
- dôveryhodnosť
- bezpečnosť
- reálnosť
- znalosť zákazníka ...
Zákaznícky servis
Má významnú úlohu pri udržiavaní spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis môžeme definovať ako meradlo hodnoty, ako dobre funguje logistický systém z hľadiska vytvárania úžitkovej hodnoty. Čo sa odohráva vo vnútri systému je zákazníkom ľahostajné pokiaľ sami nepociťujú pozitívne zmeny v službách. Zákaznícky servis prebieha medzi kupujúcim, predávajúcim a treťou stranou. Výsledkom tohto procesu je pridaná hodnota, kt. zvyšuje hodnotu výrobku abo služby.
Zákaznícky servis sa delí do 3 skupín:
- predpredajná zložka (kvality obchodných zástupcov, konzultácie nových výrobkov) – súvisí s politikou organizácie v oblasti servisu
- predajná zložka (frekvencia dodávok, urýchlenie dodávok, jednoduchosť objednávania, informácie o objednávkach, zastupiteľnosť produktov)
- popredajná zložka (presnosť faktúr, poškodenie produktov, kvalita obalov, inštalácia, záruka, náhradné diely)
Marketing je súbor činností, ktoré sa zameriavajú na pohyb tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi. Je to proces organizácie a riadenia. Marketing je teoretická a praktická disciplína, ktorá využíva znalosti ekonomiky, štatistiky, aplikovanej matematiky, ale aj psychol´goe a sociológie.
Základným cieľom marketingu je orientácia na zákazníka a uspokojovanie jeho potrieb s tvorbou primeraného zisku. Predmetom marketingu je produkt, ktorý môže byť vo forme výrobku, služby, myšlienky, krajiny, osoby...
Marketingový mix zahŕňa4 P – produkt, cena /prize/, miesto /place/, reklama /promotion/.
Rozdiel medzi marketingom a logistikou je:
- cieľom marketingu je zabezpečiť dlhodobú rentabilitu firmy
- cieľom logistiky je minimalizovať náklady pri dosahovaní potrebnej úrovne zákazníckeho servisu.
Marketing z hľadiska vzťahu zamestnancov a zákazníkov delíme na:
a) marketing vo výrobnej sfére (nie je priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
b) marketing vo sfére služieb (priamy kontakt medzi zam. a zákz.)
V rámci marketingových služieb rozlišujeme:
externý marketing
- interaktívny marketing
Kritériá, kt. slúžia na posúdenie kvality služieb /zákazníckeho servisu/ sú:
- prístupnosť
- komunikácia, zdvorilosť
- dôveryhodnosť
- bezpečnosť
- reálnosť
- znalosť zákazníka ...
Zákaznícky servis
Má významnú úlohu pri udržiavaní spokojnosti zákazníka. Zákaznícky servis môžeme definovať ako meradlo hodnoty, ako dobre funguje logistický systém z hľadiska vytvárania úžitkovej hodnoty. Čo sa odohráva vo vnútri systému je zákazníkom ľahostajné pokiaľ sami nepociťujú pozitívne zmeny v službách. Zákaznícky servis prebieha medzi kupujúcim, predávajúcim a treťou stranou. Výsledkom tohto procesu je pridaná hodnota, kt. zvyšuje hodnotu výrobku abo služby.
Zákaznícky servis sa delí do 3 skupín:
- predpredajná zložka (kvality obchodných zástupcov, konzultácie nových výrobkov) – súvisí s politikou organizácie v oblasti servisu
- predajná zložka (frekvencia dodávok, urýchlenie dodávok, jednoduchosť objednávania, informácie o objednávkach, zastupiteľnosť produktov)
- popredajná zložka (presnosť faktúr, poškodenie produktov, kvalita obalov, inštalácia, záruka, náhradné diely)
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Logistika | Učebné poznámky | 871 slov | |
Vývoj logistiky | Referát | 502 slov | |
Manažment a logistika | Referát | 540 slov | |
Distribučná logistika | Referát | 413 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | Referát | 337 slov | |
Dopravná logistika | Referát | 514 slov | |
Obalová logistika | Referát | 461 slov | |
Marketing – Distribučný kanál, produkt, cena, distribúcia, reklama | Referát | 3 354 slov | |
Marketing mix | Ostatné | 2 052 slov | |
Marketing | Ostatné | 719 slov | |
Riadenie a organizácia predaja (Marketing) | Ostatné | 819 slov | |
Marketing – Primitive, mass marketing, difference marketing, marketing of future | Referát | 627 slov | |
Marketing - najvhodnejsia definícia | Referát | 472 slov | |
Čo je marketing? | Učebné poznámky | 323 slov | |
Čo je marketing? | Referát | 568 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketing #Ekonomika marketing maturitná téma #logistika #maturitne temy marketing #maturitné otázky marketing #marketing a logistika #ekonomika marketing referaty #marketingovy mix #dopravny marketing #marketingovy mix služieb #ciele a ulohy marketingu #maturitne otazky z logistiky #marketing maturitne temy #ekonomika maturitne temy #marketing seminárna práca #marketing služieb #marketing v službách #čiarové kody #podnikateľský plán #maturitne otazky z marketinguDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 365 slov | |
Podstatné mená | 754 slov | |
Prídavné mená | 515 slov | |
Predložky | 563 slov | |
Spojky | 493 slov | |
Citoslovcia | 242 slov | |
Zámená | 773 slov | |
Číslovky | 398 slov | |
Slovesá | 629 slov | |
Príslovky | 433 slov | |
Vývoj logistiky | 502 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov | |
Distribučná logistika | 413 slov | |
Manažment a logistika | 540 slov | |
Marketing a logistika | 270 slov | |
Dopravná logistika | 514 slov | |
Logistický systém a logistický reťazec | 233 slov | |
Čiarové kódy | 1 063 slov | |
Informačné systémy | 421 slov | |
Obalová logistika | 461 slov | |
Elektronická výmena dát | 464 slov | |
Skladovanie | 428 slov | |
Logistické technológie | 812 slov | |
Logistický Controlling | 382 slov | |
Outsourcing | 524 slov | |
Optimalizácia v logistike | 346 slov | |
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Diskusia: Marketing a logistika
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.022 s.