Podnikateľsky plán - Autosúčiastky

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: albik
Typ práce: Ťahák
Dátum: 11.06.2013
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 1 634 slov
Počet zobrazení: 17 364
Tlačení: 639
Uložení: 701
PODNIKATEĽSKÝ PLÁN - Autosúčiastky

OBSAH
 
1.Zhrnutie
2 Opis firmy
2.1 Názov podniku
2.2 Adresa prevádzky
2.3 Právna forma
2.4 Predmet podnikania
2.5 Konkurencia
2.6 Predpokladaný dátum otvorenia podniku
2.7 Manažment firmy
3.Tovar a služby
4.Marketing
4.1 Marketingové ciele a stratégia
4.2 Plán predaja
6.Riziká - SWOT analýza
7.Finančníctvo
8.Prílohy
 
1.ZHRNUTIE
Predmetom môjho podnikateľského plánu je moja vlastná firma– Autosúčiastky Kravárik s.r.o  Jedná sa o spoločnosť s ručením obmedzením. Základné imanie pre spoločnosť s ručením obmedzením je 5000 €. Základné imanie môžu tvoriť peňažné aj nepeňažné vklady.
Zakladateľom a majiteľom som ja, Tomáš Kravárika. Študoval som na Strednej odbornej škole letecko-technickej v Trenčíne, ktorú som úspešne absolvoval s výučným listom a maturitou. V mojej firme bude pracovať ako manažér Mário Kravárik ktorí vyštudoval Dopravnú akadémiu v Trnave s maturitou ekonómia v doprave. Ako  predavač bude pracovať  Denis Božil ktorí  vyštudoval Strednú odbornú školu strojnícku s výučným listom automechanika v Piešťanoch a bude vykonávať rozvoz tovaru a autosúčiastok k zákazníkom.
Pre zákazníkov budem ponúkať  predaj autosúčiastok  náhradných dielov a príslušenstva na automobily všetkých značiek. špecializujeme sa na predaj náhradných dielov hlavne na automobily Škoda od roku výroby 1980.  Pneumatiky, filtre, brzdové platničky, obloženia, výfukové systémy, chladiče, liatinové disky, oleje.., Predaj ložísk do osobných a nákladných automobilov Poradenskú činnosť v oblasti opravy a úpravy osobných automobilov.,
Miesto podnikania bude v priestoroch rodinného  domu v Piešťanoch  ktorí som zdedil . Vzhľadom k tomu že v tejto časti Piešťan v okruhu 3,5km sa nenachádza žiadny obchod autosúčiastok predpokladám kladný vývoj spoločnosti.
 Predpokladané náklady na 1. rok sú približne 65 305 EUR, výnosy približne 70 000 EUR.
Pre založenie spoločnosti budem potrebovať 3000 EUR, pre rozvoj a právne fungovanie  5000 EUR. Dokopy 8000 EUR o ktoré žiadam investora. Pre investora ponúkam určité percento z výnosov firmy, na ktorom sa ešte dodatočne dohodneme.

2.OPIS FIRMY
2.1 Názov podniku
Kravárik s.r.o.
2.2 Adresa prevádzky
Valová 11 921 01 Piešťany
2.3 Právna forma
Spoločnosť s ručením obmedzením
2.4 Predmet podnikania
Predaj autosúčiastok  náhradných dielov a príslušenstva na automobily
 2.5 Konkurencia
Tento projekt vznikol aj vďaka tomu že v okolí asi 1,5km nie je žiadna konkurencia. Najbližšie konkurenčné podniky sa nachádzajú v širšom centre mesta Piešťany.  Najbližší konkurenční podnik je  autosúčiastky - Ivan Gašpar
 
2.6 Odlišnosť oproti konkurencii
Naša firma sa nachádza v blízkosti centra asi 7min. chôdzou . Nová  moderne vybudovaná firma,  dbáme na príjemné prostredie a kladieme dôraz na dobrý kolektív, osobní prístup k zákazníkom a  poradenstvo. A doručenie telefonicky objednaného tovaru až k zákazníkovým dverám.
2.6 Predpokladaný dátum otvorenia podniku
2.júla 2013 bude spustená skúšobná prevádzka podniku na jeden mesiac. Oficiálne otvorenie autosúčiastok Kravárik s.r.o. bude 1.augusta 2013.
2.7 Manažment firmy
Tomáš Kravárik – Piešťany Bodona 41-vyučený letecký mechanik - avionik
Mário Kravárik –Nová Lehota 120, Dominová kopanica 120 -vyučený ekonóm v doprave
Denis Božil- Piešťany Letná 48  – vyučený automechanik, skúsenosti v oblasti automobilizmu a opravy automobilu a predavača.
 
2.8 Sídlo firmy
Firma Kravárik s.r.o. sa nachádza v zrekonštruovaných priestoroch rodine ho domu na ulici Valová 11 Piešťany. Prevádzka je situovaná širšom centre mesta asi 7minut chodcov od centra.
 
Obrázky predajne:
 
3.TOVAR A SLUŽBY
Predmetom činnosti podniku je predaj autosúčiastok hlavne na vozy značky Škoda od roku výroby 1980 do dnes. Ale aj na všetky typy vozidiel. Pneumatiky, filtre, brzdové platničky, obloženia, výfukové systémy, chladiče, liatinové disky, olejov. Dovoz a predaj originálnych náhradných dielov na vozidlá jazdiace na Slovensku. Dovoz objednaného materiálu až k zákaznikovím dverám.
Podnik zamestnáva aj jedného automechanika ktorý poskytuje zákazníkom tie najlepšie a najaktuálnejšie rady v úprave a oprave automobilov
Naše autosúčiastky sa bude špecializovať  prevažne na predaj a nákup,  náhradných dielov a doplnkov na motorové vozidlá. Budeme sa orientovať  na aktuálne trendy v obore a na výber prvotriednych dielov a tuningových doplnkov od najlepších výrobcov.
Po celý rok Vám budeme  prezentovať  trendy v oblasti tuningu a zlepšenia komfortu vo vašom vozidle tak aby ste docielili  čo najvyššiu spokojnosť zákazníkov. V našom obchode si budete môcť  vybrať zo širokej ponuky olejov a mazív,  pravé pre vaše vozidlo.
Kvalita produktu je prvoradá. Budeme poskytovať prvotriedne súčiastky, ktoré sa budú skladovať v dobre zabezpečenom sklade. Náš obchod vám dovezie vybraný tovar až k vám domov . Pri zatelefonovaní a presnej špecifikácii tovaru vám vieme doručiť  objednaný tovar až k vám domov už do jedného dna od objednania. V prípade  tovaru ktorý nemáme na sklade vieme zabezpečiť objednanie tohto tovaru do 3 dni  a doručenie do 6 dni odo dna prijatia objednávky.  Ak naša spoločnosť nedodrží tento časoví plán je celá objednávka na náš účet. V prípade pozitívneho rastu obchodu mame v plané spustiť internetový eshop s autosúčiastkami. Spokojnosť zákazníkov je naša priorita.
 
4.MARKETING
4.1 Marketingové ciele a stratégia
Pred otvorením budeme lákať zákazníkov tým, že im budeme posielať reklamné letáky o otvorení nového kvetinárstva s výhodnými cenami a akciami počas otvorenia a stručne ich oboznámime o našej ponuke tovaru a služby, ktoré sme prichystali pre nich. Keď sa bude blížiť termín otvorenia predajne, dáme reklamu do miestnej tlače (Piešťanský týždeň, Pardona,ABčko, pod.), ktorá bude informovať o podniku, jeho umiestnení, možnostiach kontaktu, dni otvorenia predajne a otváracích hodinách.
Počas prvého dňa otvorenia ponúkneme zákazníkom 30% zľavu na všetky súčiastok a od 2. júla do 7.júla 2013 budeme ponúkať zákazníkom bezplatnú donáškovú službu v mestách Piešťany, Vrbové, Hlohovec.  Počas dňa spravíme prieskum trhu pomocou dotazníka , v ktorom budeme zisťovať či sú zákazníci spokojní.
Po otvorení sa naša predajňa bude orientovať na propagáciu - upevnenie a ujasnenie pozície podniku v porovnaní s konkurenciou, na čo chcem využiť reklamu, ale aj podporu predaja. Tá bude spočívať hlavne v :
-spôsobe balenia – zabezpečenie proti poškodeniu,
-osobnom predaji – budeme sa snažiť , aby sme vždy pristupovali k zákazníkovi s náležitou úctou ,vedomosťami a schopnosťami komunikovať a vysvetľovať odborné veci
-osobne doručenie až k zákazníkovým dverám za malý poplatok cca 2eu a osobnou montážou u zákazníka doma (ak to bude možné s ohľadom na určenie súčiastky na vozidle a obtiažnosti montáže) 
-atmosfére predaja – príjemné vstupovanie, čistota
-využití poskytovania zliav pre zákazníkov, ktorí realizujú väčší alebo častejšie opakovaní odber
Samozrejme , že všetky uvažované techniky nebudeme môcť zrealizovať ihneď, ale postupom času v závislosti od vývinu podniku, konkurencie, ako aj celkovej situácie.
Budeme distribuovať do schránok letáky s propagáciou, prospekty alebo brožúrky. Určití čas niektoré produkty dáme dočasne nižšie, aby sme prilákali spotrebiteľov v nádeji, že spotrebitelia kúpia aj iný tovar
 
4.2 Plán predaja
Predpokladané výnosy podľa mojej kalkulácie by v prvom roku podnikania mohli dosiahnuť výšku 70 000 EUR, z toho tržby za predaný tovar 56 252 EUR a tržby za tovar  doručený osobne aj s montážou u zákazníka doma13 748 EUR.
 
4.3 Analýza a prognóza trhu
Pretože sú v okolí iba dva autorizované obchody, ktorých nedokáže pokryť množstvo dopytu zákazníka, sme schopní tuto medzeru zaceliť, alebo aspoň s časti pokryť a uspokojiť, tak našich potenciálnych zákazníkov.
Keďže sa naša firma ešte len rozbieha a je na samom začiatku svojho vývoja a presadenie sa na trhu, tak sme nastolili nižšie ceny, než u konkurencie a mnoho ďalších výhod a služieb zákazníkom, aby sme tak upútali ich pozornosť. Najdôležitejším faktorom u nás je aby sa  zákazníci cítili prijemne a spokojne spokojnosť zákazníka je naše všetko.
 
5.VÝROBA
Autosúčiastky Kravárik s.r.o. sa zaoberá predajom a nákupom autosúčiastok . Nakupovať budeme od dodávateľov autosúčiastok  a doplnkov od dovozcov pre Slovensku republiku s plánovaným dodaním raz za 2 týždne. A špecifické súčiastky len na daný tip vozidla ktorý je neobvi kly podľa potreby by sa doobjednal. Predaj náhradných dielov a automobilov značky Škoda. Osobné doručenie tovaru až k zákazníkovým dverám .Podľa špecifikácie súčiastky montáž súčiastky priamo u vás doma s naším náradím. Náš odborný personál dlhé roky pracoval v oblasti automobilizmu v danej oblasti sa vie 100% pohybovať. aša firma pôsobí v Slovenskej republike so sídlom v Piešťanoch od roku 1993 ako špecializovaná firma zaoberajúca sa odťahmi, opravou vozidiel, predajom náhradných dielov, a zapožičiavaním prívesných vozíkov.
Základnou filozofiou firmy Kravárik s.r.o. je poskytnúť komplexné služby motoristovi v núdzi. V našej predajni na Valovej ulici č.11 v Piešťanoch dostanete náhradné diely na všetky typy motorových vozidiel na objednávku v dodacom termíne. Priamo na predajni máme náhradné diely na vozidlá Škoda. Taktiež nás nezaskočíte, ak budete potrebovať vymeniť motorový olej. Predávame značky: CASTROL, TOTAL, TEXACO, HEKRA.a mnoho iných.K týmto olejom Vám predáme samozrejme olejový filter na všetky typy vozidiel. Ďalej máme v ponuke autobatérie, auto doplnky, autokozmetiku, povinnú výbavu motorového vozidla a iné.
 
6.RIZIKÁ
Najlepším a najrýchlejším spôsobom ako spracovať riziká firmy je tz. SWOT analýza. V SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) analýze identifikujeme silné stránky a ako ich využijeme, slabé stránky, ako ich eliminujeme, príležitosti a hrozby, ktoré sa na trhu a v samotnej organizácii vyskytnú.
Silné stránky
1. kvalitné produkty
2. prijateľné ceny
3. výhodná poloha
4. príjemný a vyškolený personál
5. cenové zľavy a akcie
6. inovačná schopnosť
7. kreatívnosť zamestnancov
Slabé stránky.  1 firma zatiaľ nepôsobila na trhu
2 vysoké náklady na nákup tovaru
3. časová náročnosť vedenia podniku
Príležitosti
1. nové trhy
2. rastúci dopyt
3. nové trendy v úprave a tuningu vozidiel
4. diferenciácia výrobkov
Hrozby
1. rastúca konkurencia- príťažlivosť trhu a rastúci dopyt láka vstúpiť do odvetvia stále viac firiem. To tlačí ceny dole.
2. zvyšovanie cien energii – čoraz viac zvyšujúce sa ceny energii v priestoroch v ktorých sídli predajňa. Taktiež rastú ceny dodávok z dôvodu rastu cien pohonných látok
 
7.FINANČNÍCTVO
Predpokladané náklady v prvom roku :
-Spotreba materiálu 20 323 EUR
-Spotreba energie 1 385 EUR
-Spotreba ost. nesk. dodávok  930 EUR
-Predaný tovar 45 012 EUR
-Náklady na reprezentáciu 268 EUR
-Ostatné služby 2 115 EUR
-Mzdy 16 597 EUR
-Zákonné sociálne poistenie 5 807 EUR
-Základné sociálne náklady 1 053 EUR
-Odpisy DHM, DNM  929 EUR
Spolu 94 419 EUR
Predpokladané výnosy v prvom roku :
-Tržby za predaný tovar v predajni 56 252 EU
-Tržby za osobne doručenie ku zákazníkovi 13 748 EUR.
Spolu 70 000 EUR
 
8.PRÍLOHY
Zoznam: - Živnostenský list (kópia)
   -Výpis z obchodného registra
-Zmluvy s dodávateľmi
  -Životopisy s motivačnými listami pracovníkov
     -Pracovné zmluvy pracovníkov
  -Cenové ponuky
   -Leták o otvorení predajne
  -Reklama v miestnych novinách
  -Otváracia doba
  -Výkaz ziskov a strát
  -Počítačová vizualizácia predajne

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.021 s.
Zavrieť reklamu