Služby v cestovnom ruchu

Prírodné vedy » Geografia

Autor: diana
Typ práce: Ostatné
Dátum: 17.02.2021
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 182 slov
Počet zobrazení: 2 400
Tlačení: 150
Uložení: 168

SLUŽBY V CR

PODSTATA SLUŽIEB A ICH OSOBITOSTI V CR

Návštevník- subjekt CR, získava komplexný zážitok vyplývajúci z účasti na CR, uspokojuje svoje potreby spojené s cestovaním, pobytom mimo miesta svojho trvalého miesta

Potreby uspokojované v CR:

 a)Primárne (cieľové, motivačné)- sú spojené s cieľom cestovania a pobytu v cieľovom mieste

 b)Sekundárne (sprostredkujúce, realizačné)- umožňujú uspokojenie cieľových potrieb

PROCES POSKYTOVANIA SLUŽIEB

  1. Fáza- Pripravenosť na poskytnutie služby- týka sa producenta služby a zahŕňa jeho vôľu, schopnosť a ochotu poskytovať službu
  2. Fáza- Proces poskytovania služby- predpokladá začlenenie vonkajšieho faktora do tohto procesu
  3. Fáza- Výsledok poskytnutia služby- vzniká ako súčinnosť producenta služby a zákazníka ako jej spotrebiteľa- želaný efekt: a) pre zákazníka- tzv. úžitkový efekt
  4. b) pre producenta- tzv. hodnotný efekt

ZNAKY SLUŽIEB V CR

1) Všeobecné znaky:

-nemateriálnosť

-začlenenie vonkajších faktorov do procesu poskytovania služieb

-zosúladenie poskytovania služby s jej spotrebou

-pominuteľnosť služieb

2) Špeciálne znaky:

-časová a miestna viazanosť služieb na primárnu ponuku

-komplexnosť a komplementarita

-mnohootvorový charakter služieb a nevyhnutnosť ich sprostredkovať

-dynamika a sezónnosť po službách CR

-nevyhnutnosť informácií o službách a ich kvalite

KLASIFIKÁCIA SLUŽIEB V CR

1) Služby CR- uspokojujú potreby návštevníkov a produkujú ich podniky CR

2) Ostatné služby- produkujú ich podniky s viac účelovým charakterom a uspokojujú aj potreby miestneho obyvateľstva

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:

#klasifikácia služieb #služby cr


Odporúčame

Prírodné vedy » Geografia

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.026 s.
Zavrieť reklamu