Administratívny štýl
Administratívny štýl
- sféra úradnej komunikácie- funkcia : jasné, presné, rýchle sprostredkovanie informácií
- vlastnosti : písomnosť, presnosť, verejnosť, objektívnosť, situovanosť, schematizácia (jednotvárna kompozícia ), heslovitosť (strohé vety ), normovanosť (striktná záväznosť formálnej a obsahovej stránky – rodný list, občiansky )
- SP : informačný
- jazyk : administratívne odborné termíny
skratky, značky, grafické prostriedky, poznámky, vysvetlivky
- žánre : dokumentárne: (zachytiť výsledky verejných, pracovných zasadnutí, oboznámiť verejnosť s oficiálnou informáciou)
zápisnica, protokol( maturitná skúška ),výzva, petícia, memorandum, zmluva, potvrdenka, osvedčenie, certifikát, šek, splnomocnenie, životopis
oznamovacie : (nariadenia adresované verejnosti )
zákon, smernica, predpis, správa, vyhláška, pozvánka, inzerát, telegram, žiadosť, dotazník
heslové : ( texty s predtlačou )
súpisy, zoznamy, inventáre, rozvrhy, diplomy, faktúry, bankové tlačivá,
vysvedčenia, štruktúrovaný životopis
žiadosť
1. hlavička (meno, priezvisko, adresa odosielateľa)2. adresát ( - // - prijímateľa )
3. dátum a miesto ( kedy a kde bola žiadosť napísaná )
4. názov ( vec )
5. dôvod (uviesť aspoň 1 )
6. podpis
životopis
- meno a priezvisko- dátum a miesto narodenia
- dosiahnuté vzdelanie
- pracovné skúsenosti ( prax )
- osobitné znalosti, schopnosti (jazykové, pc )
- záujmy
- dátum (miesto)
- vlastnoručný podpis
Zones.sk – Najväčší študentský portál