Pracovná komunikácia

Slovenský jazyk » Gramatika

Autor: agile
Typ práce: Referát
Dátum: 18.12.2017
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 367 slov
Počet zobrazení: 17 604
Tlačení: 1 133
Uložení: 1 144

Pracovná komunikácia

Pracovná komunikácia  je ústna alebo písomná oficiálna komunikácia. Realizuje sa v špecifických komunikačných situáciách (schôdze, rokovania), preto sa vydeľuje ako osobitný druh oficiálnej komunikácie. Útvary pracovnej komunikácie majú znaky administratívnehorečníckeho štýlu a využívajú informačnývýkladový slohový postup.

Komunikačný sféra: schôdze spoločenských organizácií, politických strán a hnutí, športových klubov, pracovných a školských kolektívov, napr. plenárna schôdza, pracovná schôdza..

Komunikanti: člen spoločenskej organizácie, člen politickej strany, obyvateľ domu, občan, funkcionár, žiak, pracovník..

Funkcia: plánovanie, kontrola a hodnotenie činnosti (informovať členov, účastníkov o plánovaní a hodnotení činnosti)

Útvary pracovnej komunikácie:

  • písané
    • zápisnica,
    • uznesenie,
    • zápis,
    • plán práce, program
  • ústne
    • správa o činnosti (administratívny referát)
    • koreferát,
    • diskusný príspevok

Fáza pred akciou

  • plán práce
  • program schôdze alebo akcie

Priebeh akcie

  • vedenie schôdze
  • kontrola uznesení
  • správa o činnosti/referát
  • koreferát
  • diskusný príspevok
  • uznesenie
  • hlasovanie o uznesení

Fáza po akcii

  • zápisnica, zápis
  • overovanie zápisnice

PÍSANÉ ÚVARY PRACOVNEJ KOMUNIKÁCIE:

  1. Zápisnica
  2. Zápis
  3. Plán práce, program

ZÁZNAM PRIEBEHU ROKOVANIA:

  1. Zápisnica
  2. Zápis
  3. Protokol

Zápisnica – podrobný záznam priebehu rokovania, schôdze

Kompozícia zápisnice

  1. Úvodná rámcová časť
  • názov dokumentu
  • dátum a miesto, kde sa zasadanie konalo
  • počet a podpisy zúčastnených
  • program schôdze (v bodoch označených číslicou)
  1. Vlastný text zápisnice
  • stručný záznam priebehu rokovania (podľa jednotlivých bodov)
  1. Uznesenia
  • rozčleňujú sa do troch častí:
    • Berie na vedomie – účastníci prijímajú informáciu
    • Schvaľuje – účastníci súhlasia s predloženými návrhmi, dokumentmi
    • Ukladá – účastníci poverujú konkrétnu osobu termínovanou úlohou
  • na bežných pracovných schôdzach je len časť:
    • Ukladá
  1. Záverečná rámcová časť
  • dátum zapísania a meno zapisovateľa
  • meno overovateľa obsahu záznamu (zvyčajne predsedu organizácie, triedy a pod)

Zápis – stručný záznam priebehu rokovania, schôdze

Obsah zápisu:

  • názov organizácie, názov písomnosti, pomenovanie schôdze, dátum konania
  • záznam vybraného bodu schôdze
  • nová úloha (zodpovedný, termín)
  • meno zapisovateľa, dátum záznamu, podpis nadriadeného

Protokol – doslovný záznam rokovania výsluchu a pod.

  • môže ho napísať len osoba s príslušným vzdelaním a funkciou
  • píše sa na základe zvukovej nahrávky, videonahrávky alebo stenografického záznamu
  • v trestných veciach sa archivujú protokoly aj v zvukovej podobe

Plán práce, program

  • v pracovnom živote si kladieme rôzne dlhodobé a krátkodobé ciele
  • podmienky ich splnenia je dôkladne premyslený pracovný postup, naplánovanie jednotlivých úloh a samozrejme kontrola ich plnenia
  • takisto činnosť každej organizácie musí byť riadená, plánovaná – na to slúži plán na kalendárny rok a osobitné plány jednotlivých akcií (exkurzie, súťaže…)
  • forma plánu práce závisí od komunikačnej situácie
  • v oficiálnej pracovnej komunikácii má plán najčastejšie formát A4 a uvádza presne stanovené úlohy, termíny plnenia a zodpovedné osoby
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Slovenský jazyk » Gramatika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.017 s.
Zavrieť reklamu