Pracovná komunikácia
Typ práce: Referát
Jazyk:
Počet zobrazení: 17 604
Uložení: 1 144
Pracovná komunikácia
Pracovná komunikácia je ústna alebo písomná oficiálna komunikácia. Realizuje sa v špecifických komunikačných situáciách (schôdze, rokovania), preto sa vydeľuje ako osobitný druh oficiálnej komunikácie. Útvary pracovnej komunikácie majú znaky administratívnehoa rečníckeho štýlu a využívajú informačnýa výkladový slohový postup.
Komunikačný sféra: schôdze spoločenských organizácií, politických strán a hnutí, športových klubov, pracovných a školských kolektívov, napr. plenárna schôdza, pracovná schôdza..
Komunikanti: člen spoločenskej organizácie, člen politickej strany, obyvateľ domu, občan, funkcionár, žiak, pracovník..
Funkcia: plánovanie, kontrola a hodnotenie činnosti (informovať členov, účastníkov o plánovaní a hodnotení činnosti)
Útvary pracovnej komunikácie:
- písané
- zápisnica,
- uznesenie,
- zápis,
- plán práce, program
- ústne
- správa o činnosti (administratívny referát)
- koreferát,
- diskusný príspevok
Fáza pred akciou
- plán práce
- program schôdze alebo akcie
Priebeh akcie
- vedenie schôdze
- kontrola uznesení
- správa o činnosti/referát
- koreferát
- diskusný príspevok
- uznesenie
- hlasovanie o uznesení
Fáza po akcii
- zápisnica, zápis
- overovanie zápisnice
PÍSANÉ ÚVARY PRACOVNEJ KOMUNIKÁCIE:
- Zápisnica
- Zápis
- Plán práce, program
ZÁZNAM PRIEBEHU ROKOVANIA:
- Zápisnica
- Zápis
- Protokol
Zápisnica – podrobný záznam priebehu rokovania, schôdze
Kompozícia zápisnice
- Úvodná rámcová časť
- názov dokumentu
- dátum a miesto, kde sa zasadanie konalo
- počet a podpisy zúčastnených
- program schôdze (v bodoch označených číslicou)
- Vlastný text zápisnice
- stručný záznam priebehu rokovania (podľa jednotlivých bodov)
- Uznesenia
- rozčleňujú sa do troch častí:
- Berie na vedomie – účastníci prijímajú informáciu
- Schvaľuje – účastníci súhlasia s predloženými návrhmi, dokumentmi
- Ukladá – účastníci poverujú konkrétnu osobu termínovanou úlohou
- na bežných pracovných schôdzach je len časť:
- Ukladá
- Záverečná rámcová časť
- dátum zapísania a meno zapisovateľa
- meno overovateľa obsahu záznamu (zvyčajne predsedu organizácie, triedy a pod)
Zápis – stručný záznam priebehu rokovania, schôdze
Obsah zápisu:
- názov organizácie, názov písomnosti, pomenovanie schôdze, dátum konania
- záznam vybraného bodu schôdze
- nová úloha (zodpovedný, termín)
- meno zapisovateľa, dátum záznamu, podpis nadriadeného
Protokol – doslovný záznam rokovania výsluchu a pod.
- môže ho napísať len osoba s príslušným vzdelaním a funkciou
- píše sa na základe zvukovej nahrávky, videonahrávky alebo stenografického záznamu
- v trestných veciach sa archivujú protokoly aj v zvukovej podobe
Plán práce, program
- v pracovnom živote si kladieme rôzne dlhodobé a krátkodobé ciele
- podmienky ich splnenia je dôkladne premyslený pracovný postup, naplánovanie jednotlivých úloh a samozrejme kontrola ich plnenia
- takisto činnosť každej organizácie musí byť riadená, plánovaná – na to slúži plán na kalendárny rok a osobitné plány jednotlivých akcií (exkurzie, súťaže…)
- forma plánu práce závisí od komunikačnej situácie
- v oficiálnej pracovnej komunikácii má plán najčastejšie formát A4 a uvádza presne stanovené úlohy, termíny plnenia a zodpovedné osoby
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Pracovná komunikácia a jej útvary | Referát | 298 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#čo je zápisnica #ako napisat zapisnicu #referat, sprava o cinnosti #zakladne casti zapisnice #zápis a zápisnica #zápisnica vzor #kompozícia zápisnice #pracovna komunikacia #správa o činnosti administratívny referat #sprava o činnosti triedy #zápisnica definícia #ústne a písané utvary pracovnej komunikácie #zápisnica, zápis, protokol #ako napísať správu #utvary pracovnej komunikacie pisanie-plan prace #Plán práce #Oficiálna komunikácia pracovna #komunikácia #referát, koreferát #sprava o cinnosti