Pracovná komunikácia

Pracovná komunikácia

Pracovná komunikácia  je ústna alebo písomná oficiálna komunikácia. Realizuje sa v špecifických komunikačných situáciách (schôdze, rokovania), preto sa vydeľuje ako osobitný druh oficiálnej komunikácie. Útvary pracovnej komunikácie majú znaky administratívnehorečníckeho štýlu a využívajú informačnývýkladový slohový postup.

Komunikačný sféra: schôdze spoločenských organizácií, politických strán a hnutí, športových klubov, pracovných a školských kolektívov, napr. plenárna schôdza, pracovná schôdza..

Komunikanti: člen spoločenskej organizácie, člen politickej strany, obyvateľ domu, občan, funkcionár, žiak, pracovník..

Funkcia: plánovanie, kontrola a hodnotenie činnosti (informovať členov, účastníkov o plánovaní a hodnotení činnosti)

Útvary pracovnej komunikácie:

Fáza pred akciou

Priebeh akcie

Fáza po akcii

PÍSANÉ ÚVARY PRACOVNEJ KOMUNIKÁCIE:

  1. Zápisnica
  2. Zápis
  3. Plán práce, program

ZÁZNAM PRIEBEHU ROKOVANIA:

  1. Zápisnica
  2. Zápis
  3. Protokol

Zápisnica – podrobný záznam priebehu rokovania, schôdze

Kompozícia zápisnice

  1. Úvodná rámcová časť
  1. Vlastný text zápisnice
  1. Uznesenia
  1. Záverečná rámcová časť

Zápis – stručný záznam priebehu rokovania, schôdze

Obsah zápisu:

Protokol – doslovný záznam rokovania výsluchu a pod.

Plán práce, program

Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/gramatika/14759-pracovna-komunikacia/