Agitačné žánre – argumentačno-presvedčacie prejavy
Autor: miruska (19)
Typ práce: Ostatné
Typ práce: Ostatné
Dátum: 06.04.2020
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 103 slov
Počet zobrazení: 5 543
Počet zobrazení: 5 543
Tlačení: 344
Uložení: 390
Uložení: 390
Agitačné žánre – argumentačno-presvedčacie prejavy
Reklama: verejné odporúčanie napr. tovarov a služieb. Dlhšia reklama využíva slovnú prezentáciu vlastností predmetu a psychologické pôsobenie na prijímateľa. Je neetické, ak je reklama nepravdivá .
SÚDNA REČ = je založená na presviedčaní a argumentácii.
Opakujú sa tu celé bloky textu pri tých istých príležitosiach a vytvára sa klišé.
Prevláda menné vyjadrovanie, pretože význam každej vety musí byť jednoznačný. Autori sa často odvolávajú na zákon, interpretujú ho, citujú ho...
Súčasťou súdnej reči sú reč obžaloby (záverečná reč prokurátora/žalobcu), reč obhajoby (záverečná reč obhajcu).
POLITICKÁ REČ = dominuje v nej autorský zámer presviedčať o správnosti tvrdenia rečníka.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#agitačný prejav #presviedčací prejav #agitačná rečDiskusia: Agitačné žánre – argumentačno-presvedčacie prejavy
Pridať nový komentárVygenerované za 0.033 s.