Medzinárodná marketingová komunikácia
Medzinárodná marketingová komunikácia
Prvky marketingového komunikačného mixu. Význam prostredia. Problém adaptácie a štandardizácie. Plánovanie marketingovej komunikácie v medzinárodnom kontexte.Prvky marketingového komunikačného mixu:
∙Reklamaje každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, výrobkov alebo služieb, ktorú platí identifikovateľný sponzor.∙Podpora predajaje označením pre krátkodobé podnety, ktoré zvýšia nákup alebo predaj výrobku alebo služby kupóny, súťaže, prémie, rabaty...
∙Public Relationsznamená vytváranie a pestovanie dobrých vzťahov k verejnosti prostredníctvom priaznivej publicity, ktorá zdôrazňuje dobrý imidž firmy a dementuje, resp. odvracia nepríjemné a inak škodiace príhody, udalosti, správy a klebety.
∙Osobný predajreprezentuje ústnu prezentáciu v konverzácii s jedným alebo viacerými potenciálnymi kupujúcimi s cieľom predaja.
∙Priamy marketing
Komunikačné bariéry:
> Jazyk, Legislatíva, Dostupnosť médií, Ekonomická vyspelosť, Miestna distribúcia, Postoje a hodnoty, Dostupnosť agentúr, Gramotnosť, etc.
Problém adaptácie a štandardizácie:
∙sa môže použiť rovnaká komunikačná stratégia ako pre domáci trh ∙niektoré multinacionálne firmy využívajú štandardizovanú (rovnakú)
reklamnú tému na celom svete
∙samozrejme, že námet reklamy sa v malej miere mení, aby sa prispôsobil jazykovým odlišnostiam
Marketingové plánovanienevyhnutnosťou je vchádzať z dôkladnej analýzy aktuálnej situácie, v ktorej sa organizácia nachádza.
Podstata je zabezpečiť rovnováhu medzi marketingovými cieľmi, zdrojmi podniku a príležitosťami na trhu.
Špecifické znaky marketingového mixu a promotion v medzinárodnom marketingu:
∙ Jednoduché rozšírenie produktu
∙ Modifikácia produktu na regionálne podmienky
∙ Invencia produktu vývoj niečoho nového pre zahraničný trh, môže byť spätná alebo pokroková
∙ Modifikácia komunikácie rozličné symboly a slová majú iný význam v regionálnych podmienkach
∙ Duálne vyhotovenie znamená prispôsobenie produktu a market.
komunikácie podľa požiadaviek trhu.
+ Štarchoňove dokumenty: MM Komunikácia
Zones.sk – Najväčší študentský portál