Zóny pre každého študenta

Implementácia medzinárodných marketingových stratégií

Implementácia medzinárodných marketingových stratégií

Implementácia marketingových stratégií na medzinárodných trhoch. Procesy globalizácie. Vplyv európskeho priestoru na marketing
 
Postupnosť jednotlivých krokov pôsobenia na zahraničných trhoch
 
a uplatňovania princípov medzinárodného marketingu v praxi približuje päť základných rozhodnutí medzinárodného marketingu:
 
1.  rozhodnutie o expanzií do zahraničia,
2.  rozhodnutie o tom, na ktoré trhy vstúpiť,
3.  rozhodnutie o forme vstupu na zahraničný trh
4.  rozhodnutia o marketingovom programe,
5.  rozhodnutie o organizácii marketingu
 
V kroku 4 Rozhodovanie o marketingovom programe je obsiahnutá implementácia:
 
Po rozhodnutí o vstupe na konkrétny zahraničný trh je ďalším krokom firmy plánovanie a implementácia marketingových stratégií. Firma musí definovať a identifikovať cieľové segmenty trhu, následne pozicionovať produkt a prijať rozhodnutie o marketingovom mixe tak, aby rešpektoval podmienky daného trhu v súlade s cieľmi firmy.
 
Základnou otázkou je miera štandardizácie verzus adaptácia jednotlivých prvkov marketingového mixu. Na protipóloch stojí na jednej strane snaha a nevyhnutnosť prispôsobovania sa rozdielnym potrebám zákazníkov a špecifikám trhu a na druhej znižovanie nákladov prostredníctvom štandardizácie marketingového mixu v súlade
 
s globalizačnými tendenciami a homogenizáciou potrieb zákazníkov na mnohokrát heterogénnych trhoch.
 
K uvedenému rozhodovaniu je potrebné pristupovať citlivo, vzhľadom na silné a slabé stránky konkrétnych organizácií v kontexte s vnútorným marketingovým prostredím jednotlivých trhov.
 
Vzhľadom na mieru prispôsobenia produktu a marketingovej komunikácie sa rozlišuje päť základných stratégii.
 
1.  jednoduché rozšírenie produktu.
 
2.  modifikácia produktu.
 
3.  Invencia produktu ­ môže ísť o spätnú alebo pokrokovú invenciu. Pri spätnej invencií dochádza k ponúkaniu staršej verzie produktu na trhoch, kde predstavujú technologický pokrok (i napriek morálnemu zastaraniu). Pokroková invencia predstavuje tvorbu úplne nového produktu.
4.  modifikácia komunikácie ​tak, aby zodpovedala miestnym požiadavkám.
 
5. Duálne vyhotovenie​predstavuje stratégiu, pri ktorej dochádza k modifikácií tak produktu, ako aj marketingovej komunikácie v súlade s požiadavkami trhu.
 
V rámci cenovej politiky je základným problémom tzv. cenová eskalácia. Je spôsobená vyššími nákladmi na dopravu, poistné, ako aj špecifikami distribučných kanálov v rámci jednotlivých trhov. Pri stanovení cien produktov na jednotlivých trhoch existujú tri hlavné alternatívy: jednotná cena na všetkých trhoch, trhovo­orientovaná cena v každej krajine, nákladovo­orientovaná cena.
 
Distribučná politika podlieha špecifikám jednotlivých trhov
 
podobne, ako ostatné prvky marketingového mixu. Rozdiely vyplývajú z dĺžky distribučných kanálov, z veľkosti a charakteru ich prvkov,
 
v spôsobe dopravy, balenia, veľkosti a frekvencii dodávok.
 

Vplyv európskeho priestoru na marketing

Základnými východiskami pre marketing v nových podmienkach zjednotenej Európy, resp. jednotného trhu je celoeurópska štandardizácia v oblasti jednotlivých prvkov marketingového mixu, a to v oblasti produktov (tovarov a služieb), distribúcie, komunikačnej politiky a ceny. Realitou sa stáva novoformovaný dynamicky sa rozvíjajúci trh, na ktorom musia firmy svoje základné ciele a z nich vyplývajúce stratégie orientovať na nové požiadavky a potreby nových skupín zákazníkov. Hlbšia analýza týchto špecifických potrieb nových zákazníckych skupín znamená zameriavať sa predovšetkým na trhovú segmentáciu. Tieto zmeny rovnako vplývajú i na krajiny, ktoré ašpirujú na členstvo, ale i krajiny, ktoré udržiavajú s členskými štátmi únie bilaterálne, resp. multilaterálne vzťahy.
 

Nové paradigmy pre budúci marketingový rozvoj, založené na:

1.  báze poznatkov,
2.  skúsenostnej báze​.
 
Marketing založený na báze poznatkov zdôrazňuje význam skúmania trhu a jeho analýzy, vnútornej analýzy firmy a skúmania prostredia. So širokým nábojom poznania marketéri sú lepšie pripravení na integráciu zákazníka do procesu ďalšieho rozvoja produktu, v zmysle jeho vývinu vzhľadom na špecifické potreby zákazníkov. Firmy by mali nájsť vhodné miesta na trhu pre svoje uplatnenie a vyvinúť efektívnu infraštruktúru dodávateľov, sprostredkovateľov a partnerov pre rozšírenie technologického poznania.
 
Marketing založený na skúsenostnej báze sa zameriava predovšetkým na interakciu a kreativitu. Práca s našimi zákazníkmi i dodávateľmi smerujúca k rozvoju produktov a služieb má byť šitá na mieru individuálnych potrieb. Spätná väzba je v tomto prípade nevyhnutná vzhľadom na proces rýchlo meniacich sa potrieb.
Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/11736-implementacia-medzinarodnych-marketingovych-strategii/