Medzinárodný marketing a medzinárodný obchod
30. Medzinárodný marketing a medzinárodný obchod
1. Medzinárodný marketing ako podnikatežská filozofia.
2. Koncepcia, MM. 3. Globálny marketing. 4. Vzah MM - medzinárodný obchod.
ÚVOD: Marketingová teória obsahuje súhrn
činností, ktoré máme zabezpečia, aby sa dostal správny produkt, výrobok, služba správnemu spotrebiteľovi a to na správnom mieste, v
správnej kvalite, čase a za správnu cenu. Medzinárodný marketing (MM) zahŕňa marketingové aktivity súvisiace s umiestňovaním produktu mimo
krajiny svojho pôvodu, orientuje sa na širšie dimenzie, než na dimenzie dom. trhu medzi miestom produkcie a miestom nákupu.
1. Medzinárodný marketing ako podnikatežská filozofia
MM je podnik. filozofia, kt. cieľom je uspokojovanie potrieb a
prianí zákaz. na medzinár. trhoch. Úlohou MM stratégie je zaistenie optimalizácie firem. zdrojov a vyhľadávanie príležitostí na svet.
3. Globálny marketing
Nie je len
budovanie nových dcérskych pobočiek spoločnosti, pobočiek a obchod. zastúpení v zahraničí, neznamená realizáciu marketingových aktivít
rovnako bez výnimky na celom svete, neznamená dištancovanie sa od budovania lokálnych väzieb, neznamená zrieknutie sa národných zvláštností
a hodnôt.
Globálny marketing nezahrňuje len jednotný stup na nové trhy propagáciu a predaj relatívne jednotného výrobku no i
jeho modifikáciu v globálnom meradle ( úpravu produktu, jeho dizajnu a prevedenia v určitých smeroch jednotne na všetkých trhoch tak, aby boli
súčasne rešpektované národné a kultúrne špecifiká a normy). Zahŕňa schopnosť firmy porozumieť a odlíšiť jednotlivé trhy z hľadiska
kultúr. a národných odlišností, dôležité je nielen globálne predávať, ale hlavne uvažovať a myslieť v globálnom meradle.
4. Medzinárodný obchod nie je medzinárodný marketing.
Medzinárodný obchod sa spája s medzinárodným transferom tovaru a
služieb. Napríklad sem patrí aj medzinárodný obchod realizovaný štátnymi inštitúciami v rámci zahraničnej pomoci. Medzinárodný systém
obchodu:
a) colné tarify- dovozné clá
b) dovozné limity - kvóty
c) embargo
d) regulácia devízovej
výmeny
e) necolné bariéry - zaujatosť
Dôvody vstupu na zahraničné trhy:
-nové
príležitosti na rozvoj podnikania, -nový zdroj zisku,
-pomoc domácej ekonomike, -nové pracovné miesta, -podpora výskumu a vývoja org.
-atraktívnosť nových trhov a prostredia
-oslobodenie od cla a daní -príspevky na novo vytvorené miesta -príspevky na rekvalifikáciu
prac.síl
-poskytnutie pozemku a infraštruktúry za symbol.cenu
Atraktívnosť trhu: PEST analýza: stabilné polit. a právne
prostredie (stabilný polit.systém, polit.stabilita, kladný vzťah k zahr.firmám), ekon. prostredie (demog.údaje: počet obyv., dĺžka života,
vzdelanie, zamestnanie, vysoká kúpyschopnosť obyv.),sociálno-kult.prostredie (životný štýl, náboženstvo), technolog. prostredie: (počet
užívateľov internetu)
Zones.sk – Zóny pre každého študenta