Metódy prognózovania požiadaviek a potrieb trhu

Spoločenské vedy » Manažment

Autor: Chlapec primak (24)
Typ práce: Referát
Dátum: 28.08.2018
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 196 slov
Počet zobrazení: 219
Tlačení: 13
Uložení: 13

METÓDY PROGNÓZOVANIA POŽIADAVIEK A POTRIEB TRHU

Prognózovanie a plánovanie

Prognózovanie – predpovedanie, čo je spotrebiteľ ochotný urobiť za určitých podmienok, aby sa mohlo rozhodovať o trhu

Plánovanie – v procese plánovania podnik rozhoduje o svojej budúcnosti, stanovuje si ciele a prostriedky na ich dosiahnutie

– zahŕňa spracovanie strategických a marketingových plánov

→ Strategický plán definuje základné poslanie a ciele firmy - z neho vychádzajú funkčné plány

→ Marketingový plán je dokument, ktorý prehľadne a rozpisuje ciele podniku a aj spôsob ich dosiahnutia

Základné nástroje a techniky, typy prognóz

Techniky prognózovania dopytu :

  • intuitívna metóda – expertné odhady manažmentu firmy a delfská metóda
  • expertíza – potvrdzuje intuitívne predpoklady názorom prizvaného experta
  • extrapolácia – kvantitatívna metóda prognózy založená na matematickoštatistických nástrojoch, využíva časové rady, metódu najmenších vzorcov, regresiu, koreláciu...
  • predikčné modely – využitie lineárnych a nelineárnych modelov, statických a dynamických modelov, deterministických a stochastických modelov

Podstata a vzťah strategického marketingového plánovania

Východiskom marketingového plánovacieho procesu je strategické plánovanie. Vymedzuje úlohu marketingu v organizácii a marketing priamo napomáha príprave strategického plánu.

Strategické plánovanie je proces zameraný na rozvoj podnikovej stratégie. Sústreďuje sa na dlhodobé smerovanie podniku. Zohľadňuje meniace sa marketingové príležitosti.

- fázy strategického plánovania :

  • definovanie poslania firmy
  • stanovenie podnikových cieľov
  • tvorba podnikateľského portfólia
  • marketingový plán a ďalšie funkčné stratégie

Marketingové plánovanie zhodnocuje marketingové príležitosti a zdroje, stanovuje ciele, identifikuje cieľové segmenty trhu, rozpracováva plán implementácie marketingových činností a kontroly.

- obsah marketingového plánu :

  • celkové zhrnutie
  • popis súčasnej marketingovej situácie – údaje o trhu, výrobku, konkurencii, distribúcii a makroprostredí
  • analýza príležitostí a rizík
  • ciele – finančné a marketingové
  • marketingová stratégia
  • akčné programy 
  • rozpočet
  • kontroly
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 0)

Vyhľadaj ďalšie vhodné študentské práce pre tieto kľúčové slová:

#príprava marketngovej stratégie

Marketing – vypracované otázky na štátnice

:: Prihlásenie



Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Spoločenské vedy » Manažment

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.017