Prognózovanie – predpovedanie, čo je spotrebiteľ ochotný urobiť za určitých podmienok, aby sa mohlo rozhodovať o trhu
Plánovanie – v procese plánovania podnik rozhoduje o svojej budúcnosti, stanovuje si ciele a prostriedky na ich dosiahnutie
– zahŕňa spracovanie strategických a marketingových plánov
→ Strategický plán definuje základné poslanie a ciele firmy - z neho vychádzajú funkčné plány
→ Marketingový plán je dokument, ktorý prehľadne a rozpisuje ciele podniku a aj spôsob ich dosiahnutia
Techniky prognózovania dopytu :
Východiskom marketingového plánovacieho procesu je strategické plánovanie. Vymedzuje úlohu marketingu v organizácii a marketing priamo napomáha príprave strategického plánu.
Strategické plánovanie je proces zameraný na rozvoj podnikovej stratégie. Sústreďuje sa na dlhodobé smerovanie podniku. Zohľadňuje meniace sa marketingové príležitosti.
- fázy strategického plánovania :
Marketingové plánovanie zhodnocuje marketingové príležitosti a zdroje, stanovuje ciele, identifikuje cieľové segmenty trhu, rozpracováva plán implementácie marketingových činností a kontroly.
- obsah marketingového plánu :