Zóny pre každého študenta

Metódy prognózovania požiadaviek a potrieb trhu

METÓDY PROGNÓZOVANIA POŽIADAVIEK A POTRIEB TRHU

Prognózovanie a plánovanie

Prognózovanie – predpovedanie, čo je spotrebiteľ ochotný urobiť za určitých podmienok, aby sa mohlo rozhodovať o trhu

Plánovanie – v procese plánovania podnik rozhoduje o svojej budúcnosti, stanovuje si ciele a prostriedky na ich dosiahnutie

– zahŕňa spracovanie strategických a marketingových plánov

→ Strategický plán definuje základné poslanie a ciele firmy - z neho vychádzajú funkčné plány

→ Marketingový plán je dokument, ktorý prehľadne a rozpisuje ciele podniku a aj spôsob ich dosiahnutia

Základné nástroje a techniky, typy prognóz

Techniky prognózovania dopytu :

Podstata a vzťah strategického marketingového plánovania

Východiskom marketingového plánovacieho procesu je strategické plánovanie. Vymedzuje úlohu marketingu v organizácii a marketing priamo napomáha príprave strategického plánu.

Strategické plánovanie je proces zameraný na rozvoj podnikovej stratégie. Sústreďuje sa na dlhodobé smerovanie podniku. Zohľadňuje meniace sa marketingové príležitosti.

- fázy strategického plánovania :

Marketingové plánovanie zhodnocuje marketingové príležitosti a zdroje, stanovuje ciele, identifikuje cieľové segmenty trhu, rozpracováva plán implementácie marketingových činností a kontroly.

- obsah marketingového plánu :

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15239-metody-prognozovania-poziadaviek-a-potrieb-trhu/