Zóny pre každého študenta

Marketingový výskum

MARKETINGOVÝ VÝSKUM

Charakteristika, proces a typy marketingového výskumu

Marketingový výskum - funkcia, ktorá prostredníctvom informácií spája spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketingovými manažérmi prostredníctvom informácií

- získané informácie využívajú na určenie a definovanie marketingových príležitostí a problémov

Proces marketingového výskumu : 

Typy marketingového výskumu : 

Marketingový výskum ako zdroj informácií

Marketingový informačný systém pracuje s tromi základnými zdrojmi informácií :

Pri marketingovom výskume najprv firma pracuje so sekundárnymi zdrojmi informácií. Dajú sa zohnať rýchlo a lacno, ale nemusia byť relevantné či aktuálne. Sekundárne zdroje môžu byť interné (štatistiky firmy) a externé (štatistiky ministerstiev, agentúr, atď..)

Ak nestačia sekundárne informácie, firma pristúpi k zberu primárnych informácií. Sú zozbierané po prvý krát na špecifický výskumný účel. Využívajú sa pri tom tri výskumné metódy : pozorovanie, dopytovanie a experiment. V závislosti od toho rozlišujeme :

Postavenie výskumu v systéme marketingového riadenia organizácie

Marketingoví manažéri potrebujú informácie o zákazníkoch, konkurentoch, sprostredkovateľoch a ďalších faktoroch trhu. Rozširovanie až globalizácia firiem vyžaduje stále väčšie množstvá informácií. Problém nespočíva v zabezpečení informácií, ale problémom je neutopiť sa v nich. Manažéri sa však často sťažujú na nedostatok správnych resp. nadbytok nesprávnych informácií, resp. sú informácie tak rozptýlené, že zistenie jednoduchých faktov vyžaduje veľké úsilie. Marketingový výskum podáva informácie, ktoré sú potrebné pre riadenie organizácie.

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15246-marketingovy-vyskum/