Zóny pre každého študenta

Zber, spracovanie informácií a záverečná správa z marketingového výskumu

ZBER, SPRACOVANIE INFORMÁCIÍ A ZÁVEREČNÁ SPRÁVA Z MARKETINGOVÉHO VÝSKUMU

Výber vzorky v marketingovom výskume

- môže byť :

- každý prvok musí mať nenulovú pravdepodobnosť dostať sa do výberu

- štatistické jednotky boli do výberového súboru vybraté navzájom nezávisle od seba

- techniky : losovanie, tabuľky náhodných čísiel, generátor náhodných čísiel

- výberové zisťovanie nemusíme robiť, ak je súbor malý

- ak je základový súbor väčší, uskutočníme výberové zisťovanie

Editovanie údajov, možné spôsoby spracovania

Základnou úlohou spracovania údajov je pretransformovať údaje z nástrojov zberu údajov do podoby pripravenej na analýzu. Výstupom spracovania je súbor – matica údajov, v ktorej každý riadok zodpovedá jednému prípadu – respondentovi, a stĺpce sú priradené jednotlivým premenným.

Charakteristika záverečnej správy

Štruktúra záverečnej správy má tri časti :

  1. úvodná – obsahuje názov úlohy, názov organizácie, ktorá výskum prevádzala a naznačenie komu je správa určená

- titulná strana, obsah, zhrnutie výsledkov výskumu

  1. hlavná – obsahuje účel – prečo sa výskum robil, metodiku – prečo sme si vybrali práve ten typ výskumu, výsledky – ku ktorým sme sa s MV dopracovali, ohraničenia – limitujúce faktory, závery a odporúčania – naznačenie prečo a z akých dôvodov
  2. dodatky – prílohy, zoznam použitej literatúry, grafické znázornenia

Záverečná správa môže byť prezentovaná písomne alebo ústne. Správa má byť krátka, logická, zaujímavá, metodicky usporiadaná, zrozumiteľná a bezchybná.

Etická regulácia výskumu

Medzinárodný kódex marketingového výskumu stanovuje etické a obchodné zásady, ktorými sa riadi realizácia marketingového a sociálneho výskumu. Kódex upravuje 29 pravidiel rozčlenených do 5 skupín:

Subjekty marketingového výskumu (združenia, agentúry, asociácie) 

Rozlišujeme :

Na Slovensku existujú :

Slovenská asociácia výskumných agentúr (SAVA) – nezisková organizácia, jej členovia sú agentúry alebo fyzické osoby zaoberajúce sa výskumom trhu a verejnej mienky

- cieľom je podporovať a dbať na korektnú realizáciu prieskumov

- vydáva minimálne štandardy, smernice a pravidlá

- jej členovia sú :

- mimo SAVA pôsobia ešte tieto významné agentúry :

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15248-zber-spracovanie-informacii-a-zaverecna-sprava-z-marketingoveho-vyskumu/