Konkurenčné marketingové analýzy

KONKURENČNÉ MARKETINGOVÉ ANALÝZY

Význam konkurenčných marketingových analýz, ich ciele

Analýza konkurencie by mala byť východiskom pre proces plánovania. Každého konkurenta treba analyzovať z hľadiska jeho cieľov, marketingových stratégií, silných a slabých stránok, nástrojov marketingového mixu. Výsledky slúžia firme pre lepšie pochopenie súčasného a budúceho konania konkurencie a pre vlastnú tvorbu účinnej a dokonalejšej marketingovej stratégie.

Pri analýze konkurencie je vhodné sledovať tieto premenné :

Analýza podľa odvetvia a podľa zákazníkov

Odvetvie – skupina firiem ponúkajúcich výrobky alebo služby, ktoré sú schopné vzájomne sa nahrádzať

a teda možno ich považovať za vzájomne substitučné výrobky

- veľmi tesné substitúty sú produkty s vysokou krížovou cenovou elasticitou dopytu

- sú 4 kategórie konkurencie odvodené od koncepcie produktovej substitúcie :

Analýza podľa zákazníkov - okrem sledovania firiem, ktoré ponúkajú rovnaké výrobky na trhu (odvetvový prístup), je dobré sledovať aj firmy, ktoré uspokojujú rovnaké potreby zákazníkov a bojujú o ne (trhový prístup)

- trhová koncepcia poukazuje na široké pole skutočných a potenciálnych konkurentov, ktorí uspokojujú rovnakú potrebu zákazníkov

- ak chce firma vstúpiť na iné konkurenčné polia musí odhadnúť veľkosť trhu, trhové podiely konkurentov v každom poli, ich schopnosti, ciele a stratégie

- na základe týchto analýz si firma potom musí vypracovať pre seba konkurencieschopné a úspešné marketingové stratégie

Konkurenčný informačný systém a kroky jeho tvorby

Postup tvorby konkurenčného informačného systému :

Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15249-konkurencne-marketingove-analyzy/