Postavenie značky v produktovej stratégii

Spoločenské vedy » Manažment

Autor: Chlapec primak (24)
Typ práce: Referát
Dátum: 28.08.2018
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 204 slov
Počet zobrazení: 221
Tlačení: 19
Uložení: 18

Postavenie značky v produktovej stratégii

Značka – dôležitá súčasť produktu, pridáva mu na hodnote

- zahŕňa meno, názov, znak, symbol, dizajn alebo ich kombináciu

- jej úlohou je identifikovať produkt a odlíšiť ho od produktu konkurencie

Značka a stratégia tvorby značky

- stratégia tvorby značky :

  • názov značky musí približovať užitočnosť a kvalitu
  • má sa ľahko vyslovovať, spoznať a pamätať
  • má mať schopnosť odlíšenia
  • ľahko preložiteľná do iných jazykov
  • vhodná na registráciu a právnu ochranu

Typy značiek :

  • Globálna
  • Jedna značka adaptovaná pre jednotlivé lokálne trhy
  • Rôzne značky pre ten istý produkt na rôznych trhoch

Hodnota značky :

  • Peňažná hodnota – dodatočný príjem z predaja značkového produktu oproti predaju identického, ale neznačkového
  • Nehmotná hodnota – možnosť dodatočného benefitu, napr. stotožnenie sa so svetovou hviezdou
  • Vnímaná kvalita – vnímanie kvality a imidžu prisudzovaných značkovému produktu

Medzinárodná právna ochrana značky

Chránená obchodná značka (Trademark) - poskytuje právnu ochranu registrovaných obchodných značiek

Copyright – výhradné právo reprodukovať, publikovať a predávať diela z oblasti literatúry, kultúry, umeleckých prác

Na označovanie produktov sa napr. uvádza :

  • kód EAN (European Article Number), ktorý slúži na automatickú identifikáciu údajov o produkte
  • značka „Environmentálne vhodný výrobok“
  • „Ekologicky šetrný výrobok“
  • Certifikačné značky
  • Označovanie elektrospotrebičov štítkami podľa spotreby elektrickej energie
  • Označenie kvality, dátumu výroby a najneskoršej spotreby
  • Označenie krajiny pôvodu, zloženia produktu a prídavných látok
  • Označenie balenia liehu kontrolnou pásku

Proces budovania a riadenia značky z pohľadu racionálneho marketingového riadenia

Udržateľná značka je ekonomicky stála a asociácie, s ktorými sa spája v mysliach zákazníkov a ostatných stakeholderov by mali súvisieť so sociálnou spravodlivosťou a ekologickou udržateľnosťou.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 0)

Vyhľadaj ďalšie vhodné študentské práce pre tieto kľúčové slová:

#Značka

Marketing – vypracované otázky na štátnice

:: Prihlásenie



Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Spoločenské vedy » Manažment

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.012