Súčasné postoje k procesom pozicionovania produktov na trhu

SÚČASNÉ POSTOJE K PROCESOM POZICIONOVANIA PRODUKTOV NA TRHU 

Hodnotenie úsilia firiem a organizácií vo vzťahu k procesom tvorby trhovej pozície

prispôsobenie sa – osvedčené štandardy v marketingu a technológiách

- odklon od zaužívaného - vyniknutie nad ostatnými

- ofenzívny – agresívne využívanie vlastných výhod a potenciálu na pozitívnu zmenu pre zlepšenie vlastnej trhovej a technologickej pozície

- defenzívny – udržanie Status quo (trhovej a technologickej pozície firmy)

Tvorba trhovej pozície produktu, spôsoby prezentácie produktov, najčastejšie chyby pri prezentácii 

Tvorba trhovej pozície produktu - spôsob, akým definujú produkt spotrebitelia podľa jeho najdôležitejších vlastností, aké miesto prisudzuje produktu spotrebiteľ vo svojej mysli v porovnaní s konkurenciou

- je úzko prepojená so segmentáciou trhu

- trh sa rozdeľuje na viaceré segmenty, pre každý segment sa vypracuje a zvolí vhodná koncepcia a stratégia ako efektívne umiestniť konkrétny produkt a zároveň uspokojiť požadovanú skupinu ľudí

- využívajú sa dve analýzy :

Spôsoby prezentácie produktov :

Chyby pri prezentácii :

Hodnotová prezentácia a meranie preferencií zákazníkov

Hodnotová prezentácia

Meranie preferencií zákazníkov

Celková ponuka značky – súbor všetkých prínosov a atribútov vrátane záruk, extra služieb, atď

zákazník si vyberie najatraktívnejšiu celkovú hodnotovú proklamáciu, teda hodnotí svoje celkové náklady s celkovou ponukou a to pre každú konkurenčnú ponuku

Proces rozhodovania kupujúceho

- zákazník si vyberie toho predajcu, ktorý má najvyšší index uspokojenia zákazníka

Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15254-sucasne-postoje-k-procesom-pozicionovania-produktov-na-trhu/