Zóny pre každého študenta

Efektívna marketingová komunikácia

EFEKTÍVNA MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA

Integrovaná marketingová komunikácia, definovanie, jej pôsobenie na zákazníkov a na účastníkov trhu

Integrovaná marketingová komunikácia - zefektívňuje schopnosť firmy odoslať správnu správu správnemu zákazníkovi v pravý čas a na správne miesto prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov v jednotnom súlade

- každý produkt, každá cieľová skupina a každý trh si vyžaduje inú kombináciu metód a nie je tak možné zostaviť všeobecný univerzálne platný model komunikácie

- cieľo je zabezpečiť vzájomnú zosúladenosť trhovo zameraných aktivít, čím vzniká synergický efekt, a vytvoriť individuálny a štrukturálny vzťah so zákazníkmi, na základe ktorého získavajú najväčšie benefity a organizácia najväčší zisk.

- zabezpečuje, že jednotlivé prvky marketingového komunikačného mixu nebudú využívané izolovane

- k presadzovaniu uvedeného trendu napomáha demasifikácia trhov - založená na fragmentácií spotrebiteľov do množstva menších skupín s rozdielnymi vlastnosťami.

Nástroje integrovanej marketingovej komunikácie :

Problémy s riadením efektívnosti marketingovej komunikácie v praxi :

Racionálny prístup k tvorbe komunikačnej stratégie

Tradičnú marketingovú koncepciu 4P dopĺňa nová, alternatívna koncepcia 4C :

Stredobodom pozornosti sa stáva spotrebiteľ. Súčasťou komunikácie sa stáva zisťovanie potrieb a želaní spotrebiteľa, jeho reakcií, názorov a iných informácií, ktoré môže organizácií poskytnúť. Firmy sú odkázané na rozhodnutia ich potenciálnych spotrebiteľov. Marketingová komunikácia by mala mať charakter integrovanej marketingovej komunikácie.

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15257-efektivna-marketingova-komunikacia/