Zóny pre každého študenta

Komunikácia s verejnosťou

KOMUNIKÁCIA S VEREJNOSŤOU

Vymedzenie, funkcia a úloha komunikácie s verejnosťou v marketingovom manažmente

Komunikácia s verejnosťou – informovanie o všetkých zásadných zmenách a strategických cieľoch organizácie na verejnosti

Úlohy komunikácie:

Funkcie komunikácie s verejnosťou : 

Východiská public relations (podniková identita, dizajn, kultúra, komunikácia a imidž)

Podniková identita - jednotná prezentácia organizácie internej alebo externej verejnosti

Podnikový dizajn -  jednotný vizuálny štýl organizácie (logo, písmo, charakteristická farba organizácie, ...)

- časté sú dizajn manuály ktoré v prípade niektorých organizácií majú niekoľko stoviek strán (Kraft Foods)

Podniková kultúra - v prípade komunikácie ide o spôsob jednania, spôsob transparentnosti, zásady rozhodovania

Podniková komunikácia - jednotný spôsob komunikácie spoločnosti (vizuálna komunikácia, PR), využívanie jednotných komunikačných kanálov, (jeden hovorca, pravidelné informačné brožúry, newslettre)

Podnikový imidž - súhrn všetkých predstáv jedinca, alebo skupiny ľudí o určitom predmete mienky, ktorým môže byť napríklad: osoba, značka, organizácia, inštitúcia, druh výrobkov

určuje to ako je organizácia vnímaná

- je ovplyvňovaný kvalitou produkcie, prístupom organizácie k vonkajšiemu prostrediu a jej ďalšími aktivitami v mieste pôsobenia.

PR a reputácia podniku

Reputácia podniku - dlhodobo utváraná povesť organizácie – pozitívna reputácia môže mať vplyv na celkovú trhovú hodnotu organizácie a môže byť konkurenčnou výhodou

Public relations - ide o šírenie informácií na vymedzený objekt, pričom tieto informácie slúžia na vytvorenie pozitívneho vzťahu medzi subjektom, v ktorého záujme sa šíria a príjemcom. cieľová skupina si pozitívny vzťah má vytvoriť sama nie na základe apelov a argumentov ako je tomu v propagácií, ale na základe výberu z predložených informácií a osobným prehodnotením uvedených faktov.

V rámci týchto vzťahov musí organizácia informovať o všetkých zásadných zmenách a strategických cieľoch organizácie na verejnosti na jednej strane a na strane druhej vnášať do organizácie informácie o reakciách verejnosti na jej činnosť a podnikateľské aktivity. Činnosť v rámci public relations musí byť sústavná, komplexná, pravdivá tvorivá a motivačná.

Môže byť :

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15258-komunikacia-s-verejnostou/