Meranie efektívnosti a účinnosti marketingových aktivít
MERANIE EFEKTÍVNOSTI A ÚČINNOSTI MARKETINGOVÝCH AKTIVÍT
Problémy s poklesom účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít v praxi :
- zákazník je stále skúsenejší a citlivejší na cenu
- zákazník má stále zložitejší životný štýl a žiada väčší komfort pri nákupe
- zákazník má stále väčšie požiadavky na služby a menšiu lojalitu k dodávateľovi
- podniky vynakladajú veľa neefektívnych prostriedkov na komunikáciu s trhom (reklama sa stáva drahou a neefektívnou, náklady na podporu predaja a riadenie predajného personálu rastú)
- ponúkané produkty sa len nevýrazne líšia od produktov konkurenčných
Ukazovatele merania a hodnotenia efektívnosti marketingových aktivít :
- podiely na trhu a v mysli zákazníka: zákaznícke vnímanie uskutočnených aktivít, podiel na trhu, konkurenčné analýzy,
- marže a zisky: príjmy, štruktúra nákladov, ziskovosť,
- manažment portfólia produktov: metriky skúmajúce „pozadie“ produktovej stratégie ziskovosť zákazníkov: hodnota konečného zákazníka a zákazníckych vzťahov
- riadenie predajných síl a distribučný manažment: riadenie predajných síl v rámci organizácie, hodnotenie predajných síl, kompenzácia predajným silám, rozsah distribúcie a logistiky
- cenová stratégia: citlivosť na ceny, optimalizácia ceny
- marketingová komunikácia: aktivity podpory predaja, pokrytie a efektívnosť nástrojov marketingovej komunikácie
- modely spotrebiteľskej odpovede na tieto nástroje, metriky zohľadňujúce špecifiká marketingovej komunikácie v priestore webu
- vzťah marketingu a financií: finančná evaluácia marketingových aktivít, návratnosť marketingových aktivít
Marketingový audit
Marketingová kontrola – proces zisťovania a hodnotenia výsledkov realizácie marketingových stratégií a plánov a proces uplatňovania korektívnych opatrení na zabezpečenie plnenia marketingových cieľov.
- môže byť :
- kontrola ziskovosti
- kontrola ročného plánu.
- strategická kontrola
Marketingový audit – súhrnné, systematické, nezávislé a periodické preskúmanie prostredia, cieľov, stratégií a činností na zistenie jej problémov a príležitostí, ako aj prípravy plánu akcií na zlepšenie výkonu firmy, týka sa všetkých hlavných marketingových oblastí podnikania
- časti auditu :
- Audit marketingového prostredia:
- Audit marketingovej stratégie - poslanie firmy, mrk. zámery a ciele, stratégia
- Audit organizácie marketingu - formálna štruktúra, funkčná efektívnosť, efektívnosť kooperácie
- Audit marketingových systémov - marketingový informačný systém, systém plánovania, kontrolný systém, systém vývoja nových produktov
- Audit marketingovej produktivity - analýza ziskovosti, analýzy nákladov a efektívnosti
- Audit marketingových funkcií - produkty, ceny, distribúcia, reklama, podpora predaja a PR, obchodný personál
- PRIAMY MARKETING
Zones.sk – Najväčší študentský portál