Zóny pre každého študenta

Meranie efektívnosti a účinnosti marketingových aktivít

MERANIE EFEKTÍVNOSTI A ÚČINNOSTI MARKETINGOVÝCH AKTIVÍT

Problémy s poklesom účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít v praxi :

Ukazovatele merania a hodnotenia efektívnosti marketingových aktivít :

Marketingový audit

Marketingová kontrola – proces zisťovania a hodnotenia výsledkov realizácie marketingových stratégií a plánov a proces uplatňovania korektívnych opatrení na zabezpečenie plnenia marketingových cieľov.

- môže byť :

Marketingový audit – súhrnné, systematické, nezávislé a periodické preskúmanie prostredia, cieľov, stratégií a činností na zistenie jej problémov a príležitostí, ako aj prípravy plánu akcií na zlepšenie výkonu firmy, týka sa všetkých hlavných marketingových oblastí podnikania

- časti auditu :

  1. Audit marketingového prostredia: 
  2. Audit marketingovej stratégie - poslanie firmy, mrk. zámery a ciele, stratégia
  3. Audit organizácie marketingu - formálna štruktúra, funkčná efektívnosť, efektívnosť kooperácie
  4. Audit marketingových systémov - marketingový informačný systém, systém plánovania, kontrolný systém, systém vývoja nových produktov
  5. Audit marketingovej produktivity - analýza ziskovosti, analýzy nákladov a efektívnosti
  6. Audit marketingových funkcií - produkty, ceny, distribúcia, reklama, podpora predaja a PR, obchodný personál
  7. PRIAMY MARKETING
Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15259-meranie-efektivnosti-a-ucinnosti-marketingovych-aktivit/