Priamy marketing definícia
PRIAMY MARKETING
Koncepcia priameho marketingu
Priamy marketing - každý výrobca sám nadväzuje kontakty so všetkými kupujúcimi
- najvýhodnejší a najpoužívanejší v týchto oblastiach vládnych trhov, trhov s nehnuteľnosťami, trhov investičných faktorov, exkluzívny tovar (napr. ručne balené cigary, výrobky s monogramom spotrebiteľa, starožitnosti, zvláštne suroviny)
- súbor marketingových aktivít, ktorými sú produkty ponúkané určitým trhovým segmentom v jednom alebo viacerých médiách s cieľom čo najadresnejšie oslovenie súčasného alebo potenciálneho zákazníka a získania okamžitej odozvy prostredníctvom pošty, telefónu alebo iného média
Plánovanie a vývin stratégie priameho marketingu :
- Prípravná fáza - Identifikácia potrieb klientov
- Identifikácia cieľovej skupiny - získanie databázy
- Vytvorenie ponuky a jej kreatívneho stvárnenia - vytlačiť dané materiály
- Sledovanie priebehu a meranie účinnosti
Riadenie akcie priameho marketingu :
- Dôraz na komunikačný efekt
- Cieľ dosiahnuť nesprostredkovaný vzťah s osobami cieľovej skupiny
- Obojsmerná (interaktívna) komunikácia medzi iniciátorom priameho marketingu a cieľovou skupinou s možnosťou zaznamenávania jej reakcií
Hlavné nástroje priameho marketingu :
- adresné nástroje
- neadresné nástroje
Direct mail - forma priameho kontaktu so zákazníkom prostredníctvom pošty (listy, letáky, obchodné vzorky, skladačkové prospekty …)
Katalógový maketing - predaj pomocou katalógov (zásielkový obchod)
Telemarketing - aktívny – fimra volá, pasívny – firma prijíma telefonáty
- využívaný na: telefonický prieskum, predaj produktov, informačné linky
Predaj prostredníctvom televízie - reklama s priamou odozvou v tlači, rozhlase, TV (teleshoping, teletext), kanály domáceho nákupu (televízne programy, televízne kanály)
Elektronický systém nákupu – videotex (prostredníctvom káblovej a telefónnej siete = systém Gateway), internet (elektronický nákup, bannery), teletext
Priama distribúcia
Neadresná zásielka – nie je zasielaná poštou, ale plošne priamo do schránok
Zákaznícke kluby – združenia skutočných zákazníkov firmy, ktorým z členstva vyplývajú určité výhody (zľavy pri kúpe...)
Integrovaný priamy marketing – musí sa využívať spolu s ostatnými nástrojmi marketingového mixu