Zóny pre každého študenta

Medzinárodný marketing a medzinárodný obchod

MEDZINÁRODNÝ MARKETING A MEDZINÁRODNÝ OBCHOD

Medzinárodný marketing ako podnikateľská filozofia

 – filozofia vedenia firmy orientovaná na zahraničné trhy a zameraná na umiestnenie tovarov a služieb na týchto trhoch

- mal by byť chápaný ako filozofia a podnikateľská koncepcia orientovaná na zahraničné trhy a zameraná na optimálne umiestňovanie produktov na týchto trhoch

- sú tu prítomné dva prístupy :

Medzinárodný marketing pristupuje k jednotlivých trhom individuálne, snaží sa o dôslednú adaptáciu na miestne podmienky a požiadavky trhu. V uvedených dvoch prístupoch sa odráža základný problém medzinárodného marketingu, ktorým je miera štandardizácie a miera adaptácie.

Koncepcia medzinárodného marketingu

- je založená na rešpektovaní a zohľadňovaní podmienok širšieho priestoru podnikania než je domáci trh

- je to marketing presahujúci národné hranice

- orientuje sa na širšie dimenzie ako sú dimenzie domáceho trhu

- výrazná odlišnosť od marketingu orientovaného na domáci trh je odlišnosť prostredia, na ktoré sú zamerané marketingové činnosti

- dôraz sa kladie na získavanie informácií o jednotlivých trhoch

- rozlišujeme tri základné koncepcie medzinárodného marketingu :

  1. exportný marketing – vývozný
  2. globálny marketing
  3. interkulturálny marketing – medzinárodné marketingové riadenie

- základné rozhodnutia v medzinárodnom marketingu :

Globálny marketing

- predstavuje hľadanie spoločných znakov na často rôznorodých, heterogénnych trhoch a vytváranie jednotných marketingových stratégií

Vzťah medzinárodný marketing – medzinárodný obchod

- medzinárodný marketing nemôže existovať bez medzinárodného obchodu, lebo obsahuje aktivity, ktoré presahujú národný rámec a priamo súvisia s transferom produktov i kapitálu cez hranice národných trhov

Zones.sk – Najväčší študentský portál
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15264-medzinarodny-marketing-a-medzinarodny-obchod/