Výučbové zásady, Delenie zásad

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: babuska
Typ práce: Referát
Dátum: 17.06.2022
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 137 slov
Počet zobrazení: 866
Tlačení: 103
Uložení: 94

Výučbové zásady

Zásada – základné pravidlo(princíp) , ako má učiteľ vyučovať aby čo najrýchlejšie a najkvalitnejšie dosiahol cieľ vzhľadom na telesný a duševný vývin žiakov.

Delenie zásad

A- Výučbové zásady týkajúce sa osvojovania vedomostí :

  • primeranosti
  • názornosti
  • vedeckosti
  • individuálneho prístupu
  • sústavnosti a postupnosti
  • uvedomelosti
  • tvorivosti
  • jednoty prístupnosti a náročnosti

B- výučbové zásady , ktoré sa týkajú výchovnosti vyučovania a sú zamerané na:

  • výchovnosti vyučovania
  • emocionálnosť
  • motiváciu
  • kooperatívnosti
  • morálnosť požiadaviek

C- Výučbové zásady ktoré sa týkajú podmienok výučby :

Z – vytvárania didaktického prostredia

-didaktická optimalizácia (doma i v škole )

-ekonomickosť

D-Zásady ktoré sa týkajú regulácie procesu učenia a vyučovania :

-trvácnosti ,aktivity, koncentrácie a regulácie

-prirodzenosti

-spojenia teórie s praxou

-cieľavedomosti , systematickosti, štruktúrovanosti ,spätnej väzby

  • náročnosti
  • rozvoj všetkých žiakov v triede

-orientácia na sebavýchovu, sebavzdelávanie a autoreguláciu.

Výučbové zásady sa navzájom prelínajú, dopĺňajú a spolu tvoria základy didaktiky vyučovacieho procesu.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.037 s.
Zavrieť reklamu