Výučbové zásady, Delenie zásad
Autor: babuska
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 17.06.2022
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 137 slov
Počet zobrazení: 866
Počet zobrazení: 866
Tlačení: 103
Uložení: 94
Uložení: 94
Výučbové zásady
Zásada – základné pravidlo(princíp) , ako má učiteľ vyučovať aby čo najrýchlejšie a najkvalitnejšie dosiahol cieľ vzhľadom na telesný a duševný vývin žiakov.
Delenie zásad
A- Výučbové zásady týkajúce sa osvojovania vedomostí :
- primeranosti
- názornosti
- vedeckosti
- individuálneho prístupu
- sústavnosti a postupnosti
- uvedomelosti
- tvorivosti
- jednoty prístupnosti a náročnosti
B- výučbové zásady , ktoré sa týkajú výchovnosti vyučovania a sú zamerané na:
- výchovnosti vyučovania
- emocionálnosť
- motiváciu
- kooperatívnosti
- morálnosť požiadaviek
C- Výučbové zásady ktoré sa týkajú podmienok výučby :
Z – vytvárania didaktického prostredia
-didaktická optimalizácia (doma i v škole )
-ekonomickosť
D-Zásady ktoré sa týkajú regulácie procesu učenia a vyučovania :
-trvácnosti ,aktivity, koncentrácie a regulácie
-prirodzenosti
-spojenia teórie s praxou
-cieľavedomosti , systematickosti, štruktúrovanosti ,spätnej väzby
- náročnosti
- rozvoj všetkých žiakov v triede
-orientácia na sebavýchovu, sebavzdelávanie a autoreguláciu.
Výučbové zásady sa navzájom prelínajú, dopĺňajú a spolu tvoria základy didaktiky vyučovacieho procesu.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Vyučovacie zásady | Učebné poznámky | 1 008 slov | |
Výučbové zásady | Ostatné | 2 076 slov |
Diskusia: Výučbové zásady, Delenie zásad
Pridať nový komentárVygenerované za 0.037 s.