Základné princípy v špeciálnej pedagogike
Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 214 slov
Počet zobrazení: 6 728
Počet zobrazení: 6 728
Tlačení: 666
Uložení: 716
Uložení: 716
Terminológia, základné princípy v špeciálnej pedagogike
Zásady, princípy v ŠPP
-sú to didaktické požiadavky, ktoré vyplývajú zo zákonitosti vyučovacieho procesu. Učenie detí so špeciálno – výchovno – vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je úspešné vtedy, ak obsah učiva a postup pri jeho osvojovaní je primeraný poznávacím schopnostiam týchto detí.
1) Zásada názornosti
-požiadavka, aby sa vyučovanie zakladalo na zmysluplnom vnímaní, na porovnaní predmetov a javov. Je to najdôležitejšia zásada (hluché dieťa – zrak, hmat). Ak ju pedagóg nedodrží, zbavuje sa predpokladu na úspech.
2) Zásada uvedomelosti
-požiadavky, aby aj vedomosti detí so ŠVVP boli výsledkom ich aktívnej práce, riadenej učiteľom. Rozvíja schopnosť spájať nové poznatky s predchádzajúcimi skúsenosťami. Uvedomelosť detí so ŠVVP je oslabená, preto ju treba intenzívne prebúdzať, rozvíjať záujmy, budovať sústavu zručností, návykov.
3) Zásada sústavnosti
-požiadavky aby učivo tvorilo takú didaktickú sústavu, ktorá by umožnila žiakom osvojenie potrebných vedomostí. Usporiadanie učiva v špeciálnych školách sa nemusí zhodovať so sústavou príslušnej vedy, ale nesmie odporovať vedeckým poznatkom. Sústavnosť sa prejavuje v tom, že sa postupuje : známe → neznáme, konkrétne → abstraktné, jednoduché → zložité.
4) Zásada primeranosti
-požiadavky, aby obsah a rozsah učiva, jeho obtiažnosť a spôsob vyučovania zodpovedali duševnému rozvoju a telesným schopnostiam kondic. žiakov. Pedagóg musí vedieť odhadnúť primeranosť úloh, ktoré zadáva.
5) Zásada trvalosti
-požiadavka, aby si žiak vedomosti zapamätal tak, aby ich vedel používať, preto je nevyhnutné opakovať a precvičovať.
Zásady, princípy v ŠPP
-sú to didaktické požiadavky, ktoré vyplývajú zo zákonitosti vyučovacieho procesu. Učenie detí so špeciálno – výchovno – vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je úspešné vtedy, ak obsah učiva a postup pri jeho osvojovaní je primeraný poznávacím schopnostiam týchto detí.
1) Zásada názornosti
-požiadavka, aby sa vyučovanie zakladalo na zmysluplnom vnímaní, na porovnaní predmetov a javov. Je to najdôležitejšia zásada (hluché dieťa – zrak, hmat). Ak ju pedagóg nedodrží, zbavuje sa predpokladu na úspech.
2) Zásada uvedomelosti
-požiadavky, aby aj vedomosti detí so ŠVVP boli výsledkom ich aktívnej práce, riadenej učiteľom. Rozvíja schopnosť spájať nové poznatky s predchádzajúcimi skúsenosťami. Uvedomelosť detí so ŠVVP je oslabená, preto ju treba intenzívne prebúdzať, rozvíjať záujmy, budovať sústavu zručností, návykov.
3) Zásada sústavnosti
-požiadavky aby učivo tvorilo takú didaktickú sústavu, ktorá by umožnila žiakom osvojenie potrebných vedomostí. Usporiadanie učiva v špeciálnych školách sa nemusí zhodovať so sústavou príslušnej vedy, ale nesmie odporovať vedeckým poznatkom. Sústavnosť sa prejavuje v tom, že sa postupuje : známe → neznáme, konkrétne → abstraktné, jednoduché → zložité.
4) Zásada primeranosti
-požiadavky, aby obsah a rozsah učiva, jeho obtiažnosť a spôsob vyučovania zodpovedali duševnému rozvoju a telesným schopnostiam kondic. žiakov. Pedagóg musí vedieť odhadnúť primeranosť úloh, ktoré zadáva.
5) Zásada trvalosti
-požiadavka, aby si žiak vedomosti zapamätal tak, aby ich vedel používať, preto je nevyhnutné opakovať a precvičovať.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Špeciálno-pedagogické zásady #špeciálna pedagogika #didaktické zásady #žiaci so ŠVVP #princíp vyučovania #syndrom CAN #zakladne principy krestanstva #žiaci so ŠVVP monitor 2019 #terminológia špeciálnej pedagogiky #TerminologiaDiskusia: Základné princípy v špeciálnej pedagogike
Pridať nový komentárVygenerované za 0.015 s.