Ciele a význam TV pre deti MŠ
Autor: anika
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 07.07.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 818 slov
Počet zobrazení: 11 353
Počet zobrazení: 11 353
Tlačení: 520
Uložení: 577
Uložení: 577
Ciele a význam TV pre deti MŠ
- Telesná výchova je jedna zo zložiek výchovy = o výchove sa budete bližšie učiť v predmete pedagogika.
- Materské školy a školské kluby sú zariadenia vášho budúceho profesionálneho pôsobenia a patria do školského systému našej republiky. (prečítali ste si už svoj profil????)
- Výchova, vzdelávanie, edukačný proces, zložky výchovy, ciele, úlohy... = to všetko sú pojmy, ktoré je potrebné čo najskôr si osvojiť, lebo sa s nimi budete stretávať počas celého štúdia na tejto škole. Ponúkame vám na začiatok jednoduché vysvetlenie, ktoré však v priebehu štúdia získa odbornejšiu úroveň z pohľadu rôznych predmetov...
· výchova = činnosť, ktorou si jedinec osvojuje určité vzorce správania (napríklad sa naučí pozdraviť - učí jedinca vytvárať si vzťahy k iným ľuďom (tomuto sa hovorí aj socializácia)
· vzdelávanie = znamená samotné učenie (naučíme sa plávať, naučíme sa odbornú terminológiu, naučíme sa písať písomné prípravy...)
· edukačný proces = je novší (širší) výraz pre výchovnovzdelávací proces – tieto dve časti sa ťažko oddeľujú, lebo sa navzájom prelínajú a doplňujú (napríklad, keď vás naučia pozdraviť = vychovali vás k slušnému správaniu alebo vás naučili etiketu??????)
· zložky výchovy = to je napríklad práve telesná výchova - je to len časť výchovy - okrem TV sa budete učiť o rozumovej, pracovnej, jazykovej...... zložke
· cieľ = s týmto pojmom sa stretnete v každom predmete a samozrejme aj v súkromnom živote = cieľ je vlastne konečný stav, činnosť ku ktorému sa chcem dostať (cieľom je skončiť túto školu, našim cieľom je priviesť vás k pravidelnej pohybovej činnosti, cieľom môže byť túžba naučiť sa lyžovať....)
· úlohy = sú to vlastne činnosti, ktoré musíme vykonať, aby sme sa k cieľu dostali (musím sa učiť, aby som sa dostal k maturite, my sa musíme s vami trápiť a motivovať vás, aby ste sa hýbali, ak sa chcem naučiť lyžovať, musím zvládnuť jednotlivé techniky (čiže úlohy)
Naspäť k telesnej výchove.........
- V predškolskom období má dieťa priaznivé predpoklady na osvojenie si rôznych pohybových a telovýchovných cvičení.
- Utvárajú sa základy fyzického a psychického zdravia, ako aj telesnej kultúry človeka = bližšie o tom v pohybovom vývoji človeka.
Pohyb a hra je základným prejavom dieťaťa a jeho hlavnou činnosťou = budete sa o tom učiť v pedagogike.
Ciele telesnej výchovy v materskej škole:
- Hlavným cieľom telesnej výchova v MŠ je
ZDRAVÝ RAST A SPRÁVNY PSYCHOMOTORICKÝ VÝVIN DIEŤAŤA
- tento cieľ sa plní prostredníctvom:
· čiastkových cieľov (môžeme ich nazvať aj úlohy),
· výchovno - vzdelávacích metód,
· organizačných foriem
· a didaktických prostriedkov = o tom všetkom je predmet metodika TV
Význam telesnej výchovy = znamená vlastne čiastkové ciele, ktoré musíme dosiahnúť prostredníctvom splnenia úloh - napríklad:
F význam TV je osvojenie si nových pohybových zručností = je to zároveň čiastkový cieľ
F naučiť dieťa plávať = môže to byť čiastkový cieľ a zároveň úloha
F naučiť sa prsiarské nohy a paže = to sú úlohy, ktoré nás dovedú k cieľu
Význam telesnej výchovy pre deti v MŠ:
- TV napomáha zlepšovať celkovú zdatnosť organizmu, posilňovať fyzickú a psychickú odolnosť.
- TV utvára predpoklady na väčšiu telesnú a duševnú záťaž, pružnosť a všestranne podporuje zdravie.
- Prostredníctvom TV si dieťa osvojuje, precvičuje a zdokonaľuje základné lokomočné pohyby.
- Prostredníctvom TV si dieťa osvojuje, precvičuje a zdokonaľuje nové pohybové zručnosti.
- Telesná výchova rozvíja pohybové schopnosti.
- TV rozvíja kultivovaný pohybový prejav, pohybovú výkonnosť.
- TV poskytuje dieťaťu príležitosť na prirodzené porovnávanie sa s výkonmi iných detí, z čoho pramení
zdravá rivalita a schopnosť čestného športového zápolenia a túžba po sebazdokonaľovaní.
- TV pôsobí ako výchovný faktor pri posilňovaní vôľových vlastností ako trpezlivosť, vytrvalosť, dôslednosť, presnosť, spoľahlivosť, sebaovládanie a úsilie prekonávať prekážky.
- TV vytvára na základe prirodzenej radosti z pohybu trvalý pozitívny vzťah k telovýchovným činnostiam a športu.
- TV ovplyvňuje okrem telesného vývinu aj psychický, sociálny, morálny a emocionálny vývin dieťaťa.
- Ako neoddeliteľná súčasť zdravého spôsobu života, TV podstatne prispieva k regenerácii telesných a psychických síl, pomáha obohacovať život v detskom kolektíve, organizovať ho tak, aby bol pestrejší a aby prinášal deťom radosť.
Doplň jednu vlastnú myšlienku ?!?!
V súčasnosti prebieha na Slovenskú školská reforma = výhodou pre vás je, že nie ste zaťažení „starými“ termínmi, ale budete sa učiť už len tie nové.
Počas štúdia sa budete v rôznych súvislostiach stretávať s troma oblasťami:
1. KOGNITÍVNA = je to oblasť vedomosti a intelektuálnych zručnosti (zvyčajne je to to, čo je napísané = napríklad vedomosť je to, že poznáš svoju adresu, alebo poznáš pravidlá volejbalu - intelektuálna zručnosť je to, že vieš na PC vytvoriť program)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
2. AFEKTÍVNA = je to oblasť postojov, názorov, citov (napríklad naučil si sa rozprávať s rodičmi bez toho, aby si kričal, vieš pochopiť city a pocity iných, dokážeš prihrať loptu kamarátovi aj keby si mohol dať kôš...)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
3. PSYCHOMOTORICKÁ = je to oblasť všetky činnosti, ktoré si sa naučil (vieš si pripraviť sám raňajky, naučíš sa stojku a premet bokom, naučíš sa šoférovať...)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
- Telesná výchova je jedna zo zložiek výchovy = o výchove sa budete bližšie učiť v predmete pedagogika.
- Materské školy a školské kluby sú zariadenia vášho budúceho profesionálneho pôsobenia a patria do školského systému našej republiky. (prečítali ste si už svoj profil????)
- Výchova, vzdelávanie, edukačný proces, zložky výchovy, ciele, úlohy... = to všetko sú pojmy, ktoré je potrebné čo najskôr si osvojiť, lebo sa s nimi budete stretávať počas celého štúdia na tejto škole. Ponúkame vám na začiatok jednoduché vysvetlenie, ktoré však v priebehu štúdia získa odbornejšiu úroveň z pohľadu rôznych predmetov...
· výchova = činnosť, ktorou si jedinec osvojuje určité vzorce správania (napríklad sa naučí pozdraviť - učí jedinca vytvárať si vzťahy k iným ľuďom (tomuto sa hovorí aj socializácia)
· vzdelávanie = znamená samotné učenie (naučíme sa plávať, naučíme sa odbornú terminológiu, naučíme sa písať písomné prípravy...)
· edukačný proces = je novší (širší) výraz pre výchovnovzdelávací proces – tieto dve časti sa ťažko oddeľujú, lebo sa navzájom prelínajú a doplňujú (napríklad, keď vás naučia pozdraviť = vychovali vás k slušnému správaniu alebo vás naučili etiketu??????)
· zložky výchovy = to je napríklad práve telesná výchova - je to len časť výchovy - okrem TV sa budete učiť o rozumovej, pracovnej, jazykovej...... zložke
· cieľ = s týmto pojmom sa stretnete v každom predmete a samozrejme aj v súkromnom živote = cieľ je vlastne konečný stav, činnosť ku ktorému sa chcem dostať (cieľom je skončiť túto školu, našim cieľom je priviesť vás k pravidelnej pohybovej činnosti, cieľom môže byť túžba naučiť sa lyžovať....)
· úlohy = sú to vlastne činnosti, ktoré musíme vykonať, aby sme sa k cieľu dostali (musím sa učiť, aby som sa dostal k maturite, my sa musíme s vami trápiť a motivovať vás, aby ste sa hýbali, ak sa chcem naučiť lyžovať, musím zvládnuť jednotlivé techniky (čiže úlohy)
Naspäť k telesnej výchove.........
- V predškolskom období má dieťa priaznivé predpoklady na osvojenie si rôznych pohybových a telovýchovných cvičení.
- Utvárajú sa základy fyzického a psychického zdravia, ako aj telesnej kultúry človeka = bližšie o tom v pohybovom vývoji človeka.
Pohyb a hra je základným prejavom dieťaťa a jeho hlavnou činnosťou = budete sa o tom učiť v pedagogike.
Ciele telesnej výchovy v materskej škole:
- Hlavným cieľom telesnej výchova v MŠ je
- tento cieľ sa plní prostredníctvom:
· čiastkových cieľov (môžeme ich nazvať aj úlohy),
· výchovno - vzdelávacích metód,
· organizačných foriem
· a didaktických prostriedkov = o tom všetkom je predmet metodika TV
Význam telesnej výchovy = znamená vlastne čiastkové ciele, ktoré musíme dosiahnúť prostredníctvom splnenia úloh - napríklad:
F význam TV je osvojenie si nových pohybových zručností = je to zároveň čiastkový cieľ
F naučiť dieťa plávať = môže to byť čiastkový cieľ a zároveň úloha
F naučiť sa prsiarské nohy a paže = to sú úlohy, ktoré nás dovedú k cieľu
Význam telesnej výchovy pre deti v MŠ:
- TV napomáha zlepšovať celkovú zdatnosť organizmu, posilňovať fyzickú a psychickú odolnosť.
- TV utvára predpoklady na väčšiu telesnú a duševnú záťaž, pružnosť a všestranne podporuje zdravie.
- Prostredníctvom TV si dieťa osvojuje, precvičuje a zdokonaľuje základné lokomočné pohyby.
- Prostredníctvom TV si dieťa osvojuje, precvičuje a zdokonaľuje nové pohybové zručnosti.
- Telesná výchova rozvíja pohybové schopnosti.
- TV rozvíja kultivovaný pohybový prejav, pohybovú výkonnosť.
- TV poskytuje dieťaťu príležitosť na prirodzené porovnávanie sa s výkonmi iných detí, z čoho pramení
zdravá rivalita a schopnosť čestného športového zápolenia a túžba po sebazdokonaľovaní.
- TV pôsobí ako výchovný faktor pri posilňovaní vôľových vlastností ako trpezlivosť, vytrvalosť, dôslednosť, presnosť, spoľahlivosť, sebaovládanie a úsilie prekonávať prekážky.
- TV vytvára na základe prirodzenej radosti z pohybu trvalý pozitívny vzťah k telovýchovným činnostiam a športu.
- TV ovplyvňuje okrem telesného vývinu aj psychický, sociálny, morálny a emocionálny vývin dieťaťa.
- Ako neoddeliteľná súčasť zdravého spôsobu života, TV podstatne prispieva k regenerácii telesných a psychických síl, pomáha obohacovať život v detskom kolektíve, organizovať ho tak, aby bol pestrejší a aby prinášal deťom radosť.
Doplň jednu vlastnú myšlienku ?!?!
V súčasnosti prebieha na Slovenskú školská reforma = výhodou pre vás je, že nie ste zaťažení „starými“ termínmi, ale budete sa učiť už len tie nové.
Počas štúdia sa budete v rôznych súvislostiach stretávať s troma oblasťami:
1. KOGNITÍVNA = je to oblasť vedomosti a intelektuálnych zručnosti (zvyčajne je to to, čo je napísané = napríklad vedomosť je to, že poznáš svoju adresu, alebo poznáš pravidlá volejbalu - intelektuálna zručnosť je to, že vieš na PC vytvoriť program)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
2. AFEKTÍVNA = je to oblasť postojov, názorov, citov (napríklad naučil si sa rozprávať s rodičmi bez toho, aby si kričal, vieš pochopiť city a pocity iných, dokážeš prihrať loptu kamarátovi aj keby si mohol dať kôš...)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
3. PSYCHOMOTORICKÁ = je to oblasť všetky činnosti, ktoré si sa naučil (vieš si pripraviť sám raňajky, naučíš sa stojku a premet bokom, naučíš sa šoférovať...)
= doplň ciele (význam) TV pre deti v MŠ v tejto oblasti !!!!!!!!!
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Sociálnoprávna ochrana detí | Referát | 566 slov | |
Metodika animácie pre deti a mládež | Referát | 2 081 slov | |
Animácia pre deti a mládež | Referát | 697 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#lokomočné pohyby #prípravy v mš #esej o vychove detí v materskej škole #základné lokomočné pohyba detí predškolského veku #Pohyb pre radosť #esej o výchove #telesna výchova #jazyková výchova v MŠ #ciele a vyznam tv u deti v mš #esej o detoch #zdravotná výchova - esej #pohybom k zdraviu #prejav v materskej skolke #deti v materksje škole #psychosomaticky vývin dietata #esej o materskej škole #edukačný proces #materské školy #metodika telesnej vychovy #pohybove hryDiskusia: Ciele a význam TV pre deti MŠ
Pridať nový komentárVygenerované za 0.021 s.