Psychológia trhu a práce
Autor: Noe2
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 30.05.2008
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 581 slov
Počet zobrazení: 8 712
Počet zobrazení: 8 712
Tlačení: 676
Uložení: 718
Uložení: 718
Charakteristika a subjekty podnikania
Podnikanie – je to sústavná činnosť uskutočňovaná podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť s cieľom dosiahnuť zisk. Podnik – je samostatný ekonomicko-právny subjekt, ktorý využitím istého súboru výrobných činiteľov vyrába výrobky alebo poskytuje služby. Základnou právnou normou pre oblasť podnikania v SR je Obchodný zákonník. Podmienky živnostenského podnikania a kontrolu ich dodržiavania upravuje Zákon o živnostenskom podnikaní.
Subjekty podnikania
1.fyzická osoba – FO je každý človek ako prirodzený nositeľ práv a povinností. Spôsobilosť podnikať nadobúdajú dovŕšením 18 rokov.
2.právnická osoba – PO sú to útvary vytvorené ľuďmi, ktoré sú považované podľa zákona za samostatné právne subjekty. Zapisujú sa do obchodného registra.
- Cieľom úspešného podnikania je vytvorenie vlastného pracovného miesta. Zároveň sa venovať tomu, čo ma baví a tiež môžem využiť poznatky, ktoré som získala počas štúdií a mnohoročnej praxe .
Motivácia malého podnikateľa je:
1. Dosiahnutie nezávislosti
2. Dosiahnutie zisku
3. Realizácia svojich predstáv
- úspešnosť v podnikaní Štart podnikania
1. Dostatok vstupného kapitálu
2. Získanie zakázok
3. Získanie miesta na trhu
4. Zabezpečenie materiálov, strojov, pracovníkov
5. Legislatívne problémy (registrácia, povolenie)
6. Prekonanie nedôvery - neúspešnosť v podnikaní
Rozvoj podniku
1. Daňové a iné nadmerné zaťaženie
2. Finančné ťažkosti
3. Odbytové ťažkosti
4. Nedostatočná infraštruktúra
5. Monopol štátneho sektoru
6. Vzťahy s miestnou správou
7. Nedostatok vstupného kapitálu
Ďalšie bariéry v úspešnosti podnikania na Slovensku sú:
1. Platobná neschopnosť veľkých štátnych podnikov, verejného sektoru, školstva, zdravotníctva.
2. Nedostatočná ochrana trhu.
3. Nízka kúpyschopnosť obyvateľstva.
4. Problémy so získavaním kapitálu.
5. Relatívne malá kapacita slovenského trhu pre špecializáciu.
- Charakteristické znaky úspešného podnikateľa
– podnikateľský potenciál
– osobnostné vlastnosti podnikateľa, najmä akčné správanie sa
– schopnosť nájsť a vytvárať podnikateľské príležitosti
– schopnosť zabezpečovať zdroje na podnikanie
- mal by byť hnacou silou pre štart a rozvoj podniku.
Najčastejšie dôvody, ktoré podnikateľa inšpirujú podnikať:
- zmena životného štýlu
– nespokojnosť so súčasnou prácou, potreba nezávislosti, autonómie
- sebarealizácia
– snaha sebe alebo okoliu niečo dokázať
- príležitosť
– viera v úspech identifikovanej príležitosti
možnosť
- existencia vnútorných a vonkajších faktorov, ktoré robia podnikanie možným - sociálna nevyhnutnosť
- preferencia pracovať ako živnostník a nie ako zamestnanec
- voľná pracovná doba
- vplyv dobrého mena podnikateľského subjektu na úspešnosť v podnikaní
- podľa môjho názoru, je veľmi dôležité vybudovať si dobré meno v podnikaní. Znamená to dôveru, vernosť a vtedy sa potenciálny zákazník rád vracia k vám. Zákazník si všíma ako sa oňho staráte, aké služby ste mu ochotný ponúknuť a čo všetko spravíte, aby bol spokojný a vrátil sa ešte raz. A to, že sa zákazník vráti sa povie úspech v podnikaní.
- motivácia zamestnancov Podnikateľská motivácia
Hlavnými dôvodmi pre prácu v pozícii zamestnanca sú:
- stabilný príjem,
- sociálna bezpečnosť,
- využitie kvalifikácie,
- pokojná práca.
- rozhodovanie o vlastnom živote
- riadiť vlastnú prácu
- zlepšenie postavenia
- zarábať viac
- tvoriť
- frustrácia vo veľkých firmách
- dostatok sebarealizácie
- dobré vzťahy
- iné výhody
- vlastný postoj /názor/ k uvedenej problematike
- ja si myslím, že podnikanie nie je vôbec jednoduchá záležitosť. Človek keď sa rozhodne pre takýto krok, musí vedieť čo všetko ho čaká a že to nebude ľahké. Predovšetkým musí byť silný a priebojný, pretože ani štát, hlavne malým podnikateľom nejde v ústrety. Vysoké nároky na priestory, hygienu, dodržiavanie zákonov, to všetko skôr odradí. Vysoké odvody na zamestnanca často krát donúti zamestnávateľa porušovať zákony, zamestnávať len na minimálnu mzdu. Nehorázne ,,papierovačky“ a ťahanice s úradmi, ktoré nemajú poriadok vo svojich veciach a tak sa často stáva, že nás preháňajú z miesta na miesto. Ale , aby som nehovorila len negatíva, tak predsa podnikanie má aj pozitíva, ako napr. samostatnosť, voľná pracovná doba, sebarealizácia.
Podnikanie – je to sústavná činnosť uskutočňovaná podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť s cieľom dosiahnuť zisk. Podnik – je samostatný ekonomicko-právny subjekt, ktorý využitím istého súboru výrobných činiteľov vyrába výrobky alebo poskytuje služby. Základnou právnou normou pre oblasť podnikania v SR je Obchodný zákonník. Podmienky živnostenského podnikania a kontrolu ich dodržiavania upravuje Zákon o živnostenskom podnikaní.
Subjekty podnikania
1.fyzická osoba – FO je každý človek ako prirodzený nositeľ práv a povinností. Spôsobilosť podnikať nadobúdajú dovŕšením 18 rokov.
2.právnická osoba – PO sú to útvary vytvorené ľuďmi, ktoré sú považované podľa zákona za samostatné právne subjekty. Zapisujú sa do obchodného registra.
- Cieľom úspešného podnikania je vytvorenie vlastného pracovného miesta. Zároveň sa venovať tomu, čo ma baví a tiež môžem využiť poznatky, ktoré som získala počas štúdií a mnohoročnej praxe .
Motivácia malého podnikateľa je:
1. Dosiahnutie nezávislosti
2. Dosiahnutie zisku
3. Realizácia svojich predstáv
1. Dostatok vstupného kapitálu
2. Získanie zakázok
3. Získanie miesta na trhu
4. Zabezpečenie materiálov, strojov, pracovníkov
5. Legislatívne problémy (registrácia, povolenie)
6. Prekonanie nedôvery - neúspešnosť v podnikaní
Rozvoj podniku
1. Daňové a iné nadmerné zaťaženie
2. Finančné ťažkosti
3. Odbytové ťažkosti
4. Nedostatočná infraštruktúra
5. Monopol štátneho sektoru
6. Vzťahy s miestnou správou
7. Nedostatok vstupného kapitálu
Ďalšie bariéry v úspešnosti podnikania na Slovensku sú:
1. Platobná neschopnosť veľkých štátnych podnikov, verejného sektoru, školstva, zdravotníctva.
2. Nedostatočná ochrana trhu.
3. Nízka kúpyschopnosť obyvateľstva.
4. Problémy so získavaním kapitálu.
5. Relatívne malá kapacita slovenského trhu pre špecializáciu.
- Charakteristické znaky úspešného podnikateľa
– podnikateľský potenciál
– osobnostné vlastnosti podnikateľa, najmä akčné správanie sa
– schopnosť nájsť a vytvárať podnikateľské príležitosti
– schopnosť zabezpečovať zdroje na podnikanie
- mal by byť hnacou silou pre štart a rozvoj podniku.
Najčastejšie dôvody, ktoré podnikateľa inšpirujú podnikať:
- zmena životného štýlu
– nespokojnosť so súčasnou prácou, potreba nezávislosti, autonómie
- sebarealizácia
– snaha sebe alebo okoliu niečo dokázať
- príležitosť
– viera v úspech identifikovanej príležitosti
možnosť
- existencia vnútorných a vonkajších faktorov, ktoré robia podnikanie možným - sociálna nevyhnutnosť
- preferencia pracovať ako živnostník a nie ako zamestnanec
- voľná pracovná doba
- vplyv dobrého mena podnikateľského subjektu na úspešnosť v podnikaní
- podľa môjho názoru, je veľmi dôležité vybudovať si dobré meno v podnikaní. Znamená to dôveru, vernosť a vtedy sa potenciálny zákazník rád vracia k vám. Zákazník si všíma ako sa oňho staráte, aké služby ste mu ochotný ponúknuť a čo všetko spravíte, aby bol spokojný a vrátil sa ešte raz. A to, že sa zákazník vráti sa povie úspech v podnikaní.
- motivácia zamestnancov Podnikateľská motivácia
Hlavnými dôvodmi pre prácu v pozícii zamestnanca sú:
- stabilný príjem,
- sociálna bezpečnosť,
- využitie kvalifikácie,
- pokojná práca.
- rozhodovanie o vlastnom živote
- riadiť vlastnú prácu
- zlepšenie postavenia
- zarábať viac
- tvoriť
- frustrácia vo veľkých firmách
- dostatok sebarealizácie
- dobré vzťahy
- iné výhody
- vlastný postoj /názor/ k uvedenej problematike
- ja si myslím, že podnikanie nie je vôbec jednoduchá záležitosť. Človek keď sa rozhodne pre takýto krok, musí vedieť čo všetko ho čaká a že to nebude ľahké. Predovšetkým musí byť silný a priebojný, pretože ani štát, hlavne malým podnikateľom nejde v ústrety. Vysoké nároky na priestory, hygienu, dodržiavanie zákonov, to všetko skôr odradí. Vysoké odvody na zamestnanca často krát donúti zamestnávateľa porušovať zákony, zamestnávať len na minimálnu mzdu. Nehorázne ,,papierovačky“ a ťahanice s úradmi, ktoré nemajú poriadok vo svojich veciach a tak sa často stáva, že nás preháňajú z miesta na miesto. Ale , aby som nehovorila len negatíva, tak predsa podnikanie má aj pozitíva, ako napr. samostatnosť, voľná pracovná doba, sebarealizácia.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#psychologia práce a trhu #psychologia trhu a prace #psychologia trhu a reklamy #psychologia prace #sebarealizacia #charakteristika osobnosti podnikatela #psychologia prace trhu tema komunikacia #psychologia trhu #psychologia osobnost zakaznika #osobnost podnikatela #spravanie sa k zakaznikom na trhu #Vyznam mena Viera #trh práce #spravanie sa k zakaznikovyDiskusia: Psychológia trhu a práce
Pridať nový komentárVygenerované za 0.026 s.