Telesná výchova na školách (Diskusný príspevok)

Slovenský jazyk » Slohové práce

Autor: katyp (18)
Typ práce: Referát
Dátum: 16.10.2020
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 491 slov
Počet zobrazení: 2 086
Tlačení: 136
Uložení: 153

Telesná výchova na školách (Diskusný príspevok)

Milí čitatelia,

Nemôžem nechať bez povšimnutia vyjadrenie nášho ministra školstva, citujem : Telesná výchova na školách má momentálne veľmi dobrú úroveň a deti majú kladný vzťah k športu. „

S ministrovým názorom však nemôžem súhlasiť, keďže som študent a každý týždeň som súčasťou vyučovacích hodín telesnej výchovy. Chcete vedieť ako hodina telesnej výchovy skutočne prebieha ? Tak ja vám to teda poviem.

Študenti sa chodia prezliekať na telesnú so zazvonením zvončeka niekedy aj neskoršie, takže nikdy neprídu na čas. To však nie je všetko, keď už žiaci čakajú nachystaný pred telocvičňou, potom čakajú ešte 5 minút na učiteľa ktorý nikdy neodôvodní prečo mešká

Žiaci sa poslušne nastúpia v telocvični a čakajú kým sa tretina necvičiacich ospravedlní za to, že si zabudli úbor alebo iné absurdné problémy. Niektorý sa však ani neospravedlňujú za dôvod prečo necvičia, proste si iba sadnú a vôbec ich netrápi, že telesná je normálny vyučovací predmet. Učitelia si s tým tiež moc veľkú hlavu nerobia a tak na hodine pokračujú iba s tými čo chcú alebo musia cvičiť.

Potom hodina telesnej výchovy začne vyzerať inak u chlapcov ako u dievčat. 

Podľa toho čo som videla dievčatá sa vždy rozbehajú a dajú si rozcvičku, ktorú ja tak nerobia poriadne a potom majú štafetové súťaže, ktoré sú veľa krát nebezpečné. Napríklad skákanie na fit loptách po dĺžke celej telocvične pri ktorom si môže človek zlomiť chrbticu, alebo robenie takzvaných „kačákov„ ktoré poškodzujú kĺby v kolene. A nehovorím len za seba ale aj za moje spolužiačky, že štafetové súťaže nikoho nebavia a nikto sa pri nich nesnaží tak ako by sa mal. Keď sa nerobia štafety tak sa hrajú nejakú loptové hry. Musím však konštatovať že polovica žiačok s danou hrou nie je spokojná a vôbec sa pri tom nesnažia.

Chlapci hneď po rozdelení na cvičiacich a necvičiacich idú hrať nejakú hru ktorú si sami vyberú, no však bez rozcvičky. Ich hodina však rozhodne vyzerá oveľa lepšie ako u dievčat, pretože väčšinou cvičia iba tí, ktorí majú záujem o šport. Smutné je však to, že tí študenti ktorí by pohyb najviac potrebovali väčšinou sedia na lavičke a prizerajú sa svojím spolužiakom.

Problémy sú aj u vyučujúcich. Hocikedy počas hodiny odídu od žiakov do kabinetu alebo niekam inam a nechajú ich samých. A keď už sú náhodou prítomný tak sa začnú rozprávať s nejakým svojím kolegom a vôbec nedávajú pozor na žiakov alebo na hru ktorú hrajú a potom sa žiaci úplne zbytočne hádajú o tom či niekto vyhral alebo prehral a tak ďalej.

Naša hodina sa vždy končí tým, že nás učiteľ pustí 5 minút pred zazvonením prezliecť sa.

Podľa môjho názoru keď si zo 45 minútovej hodiny vypočítam čas ktorý sa žiaci skutočne hýbali vyjde mi z toho, že hodina telesnej výchovy má skutočne nízku úroveň.

Na záver by som chcela navrhnúť riešenie problému. Na začiatok chodiť na čas na hodinu čo sa týka učiteľov aj študentov. Ďalej zatraktívniť hodinu rôznymi aktivitami, keďže vždy sme na telocviku väčšinou 2 triedy tak sú aj 2 vyučujúc u chlapcov aj u dievčati. Študenti by si tak mohli vybrať jednu z dvoch aktivít ktorá by im vyhovovala. A tak by si deti skutočne vybudovali kladný vzťah k športu.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Slovenský jazyk » Slohové práce

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.013 s.
Zavrieť reklamu