Ach, to vianočné nakupovanie (Úvodník)

Slovenský jazyk » Slohové práce

Autor: Chlapec sp-prace (11)
Typ práce: Referát
Dátum: 27.12.2007
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 329 slov
Počet zobrazení: 7 339
Tlačení: 594
Uložení: 561
Milí čitatelia, milé čitateľky,

v dnešnom úvodníku by som sa chcel zamyslieť nad témou vianočných nákupov. Ako každý rok, aj teraz vidíme po celom meste vianočné ozdoby. V niektorých obchodoch visia už od októbra a vydržia až do februára, ale od novembra sa začína intenzívna snaha predať čo najviac a čo najviac zarobiť. Vo všetkých médiách sa začínajú objavovať stále častejšie reklamy na širokú škálu výrobkov, v ktorých sa minimálne spomenú Vianoce, ak už nie je celá reklama založená na ich príchode. Týmto všetkým chcem len povedať, že sa Vianoce popri tom, že sú kresťanským sviatkom, stali obrovským „businessom“.

Možno by celá atmosféra Vianoc a tiež správanie ľudí jeden k druhému vyzerali ináč, keby niečo z tejto „businessovosti“ zmizlo. Odjakživa sa totiž tradovalo, že sa ľudia k sebe na Vianoce správajú milšie, tolerantnejšie a celkovo majú lepšiu náladu, lebo vstrebávajú príjemnú atmosféru Vianoc. Netvrdím, že toto sa už úplne vytratilo, v niektorých prípadoch sa naozaj ľudia na Vianoce vedia ľahšie dohodnúť než by sa vedeli inokedy, ale v mnohých prípadoch sa tiež, ako som si stihol všimnúť, ľudia k sebe na Vianoce správajú ešte horšie.

Najlepšie sa to dá odsledovať pri nákupoch. V podstate je to jeden veľký začarovaný kruh (alebo skôr jedna veľká začarovaná kružnica). Obchodníci chcú čo najviac zarobiť, a tak reklamami lákajú ľudí do obchodov, aby nakupovali. Následne sa do obchodov nahrnie obrovské množstvo ľudí, ktorí nadšene nakupujú. Obchody sa preplnia a zákazníci sa medzi sebou hádajú o tovar, nadávajú si, keď do seba vrážajú a tak im stále klesá nálada. Na predavačov a predavačky toto pravdaže tiež nemá priaznivý vplyv a tak sa tiež stávajú nevrlejšími a nevrlejšími. No a nevrlé predavačky zase vplývajú na nespokojných zákazníkov, ako inak, veľmi zle. Nakoniec všetci prichádzajú domov nahnevaní, zničení alebo znechutení. Paradoxom je, že pôvodcovia tohto celého, čiže obchodníci na to vôbec nedoplatia, skôr naopak, zarobia.
Preto by som rád vyzval všetkých, aby mali pri vianočných nákupoch veľa trpezlivosti a nenechali si pokaziť náladu. Nestojí to za to.
Zdroj: Martin Slota
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 4.6)

:: Prihlásenie



Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Slovenský jazyk » Slohové práce

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.012