Reklama ako spôsob komunikácie
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 481 slov
Počet zobrazení: 7 444
Počet zobrazení: 7 444
Tlačení: 590
Uložení: 587
Uložení: 587
- Masová komunikácia = druh sociálnej komunikácie, pri ktorej sa verejne prenášajú rôznorodé obsahy od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom technického zariadenia
- Reklamu môžeme považovať za dobrý príklad masovej komunikácie
- nevyhnutné atribúty masovej komunikácie:
o masové publikum
o prenos informácie prostredníctvom komunikačnej techniky
o verejné spracovanie výpovede a jej všeobecná dostupnosť
o periodicita (opakovanie)
o častá absencia priameho kontaktu medzi odosielateľom správy a jej príjemcom
o náhodná, neplnohodnotná spätná väzba.
- Rozdiel medzi interpersonálnou/skupinovou a masovou komunikáciou = charakteristika spätnej väzby > prijímateľ správy má obmedzený priestor na bezprostredné reagovanie
- Prvky komunikačného procesu:
o odosielateľ (komunikátor)
• človek alebo skupina ľudí, ktorý chce odovzdať druhému človeku alebo skupine ľudí akúkoľvek informáciu
• do komunikovaného posolstva vkladajú svoje osobné názory, skúsenosti a pohľad na svet > príjemca to môže odmietnuť
o príjemca (komunikant, recipient)
• ovplyvňuje celý priebeh a účinky komunikácie
o kódovanie a dekódovanie
• transformácia myšlienky do slov, obrazu, zvuku a pod. a následná spätná transformácia
• významnou zložkou procesu je osobnosť príjemcu a každý človek môže na rovnako zakódovanú správu reagovať odlišne
• vnímanie správy je ovplyvnené aj kvalitou kódovania
o komunikát (správa)
• hlavný sprostredkovateľ odosielateľovho záujmu
• určitý súhrn informácií, ktoré by u príjemcu mali vyvolať psychické procesy, ktoré zodpovedajú odosielateľovmu zámeru
o komunikačný kanál (médium)
• nositeľ informácie
• má významný vplyv na to, ako recipient vysielanú informáciu prijme
• má svoje technické parametre, ktoré ani komunikátor ani komunikant nemôžu vo väčšej miere ovplyvniť, sú nimi ale sami ovplyvnení
o rušivé vplyvy
• časové a finančné obmedzenia na strane komunikátora
• nesprávne východiská pre spracovanie komunikátu
• technické šumy (kvalita média, technické nedostatky...)
• zlé prispôsobenie kognitívnym schopnostiam prijímateľa = nezrozumiteľnosť, všeobecnosť, „hlúposť“...
• nedostatok pozornosti
• komunikácia iných zadávateľov
o reakcia a spätná väzba
• umožňuje zistiť, ktorá správa alebo jej časť bola príjemcom prijatá, ako bola pochopená a aká bola reakcia
- Marketingová komunikácia = zložitejší proces než bežná komunikácia > prebieha viacerými kanálmi súbežne > je zároveň viacstupňovou komunikáciou = ovplyvňuje recipientov priamo ale i nepriamo prostredníctvom názorových vodcov:
- 3 roviny príjemcu:
o Príjemca ako osobnosť = má svoje individuálne postoje, názory a hodnotové rebríčky > ovplyvňujú jeho vnímanie a príjem správy
o Príjemca ako člen skupiny = uplatňuje aj v súkromí od svojej skupiny (rodina, priatelia, kolegovia...) prijaté skupinové hodnoty, názory a normy. Vplyv skupinovej mienky na postoj k produktom a ich nákupu sa mení podľa identifikácie jedinca so skupinou
o Príjemca ako člen spoločnosti = podriaďuje sa istým konvenciám a všeobecne uznávaným normám, ktoré ovplyvňujú jeho vnímanie a spracovanie správy na jednej strane, rovnako ako ovplyvňujú tvorcov a podobu správy na strane druhej
- názoroví vodcovia (opinon leaders)
o ľudia, s odborným prehľadom v určitom smere
o schopnosť podávať informácie zrozumiteľne
o vyššie spoločenské postavenie
o schopnosť presadiť sa
o ...
- Všeobecný názorový vodca neexistuje > spotrebitelia si ich vyberajú na základe typu informácie, ktorú hľadajú
- Prirodzení opinion leaders:
o politici
o známe osobnosti
o členovia menších skupín („partie“ priateľov, rodiny), ktorí majú aktívny prístup k vyhľadávaniu informácií
- Reklamu môžeme považovať za dobrý príklad masovej komunikácie
- nevyhnutné atribúty masovej komunikácie:
o masové publikum
o prenos informácie prostredníctvom komunikačnej techniky
o verejné spracovanie výpovede a jej všeobecná dostupnosť
o periodicita (opakovanie)
o častá absencia priameho kontaktu medzi odosielateľom správy a jej príjemcom
o náhodná, neplnohodnotná spätná väzba.
- Rozdiel medzi interpersonálnou/skupinovou a masovou komunikáciou = charakteristika spätnej väzby > prijímateľ správy má obmedzený priestor na bezprostredné reagovanie
- Prvky komunikačného procesu:
o odosielateľ (komunikátor)
• človek alebo skupina ľudí, ktorý chce odovzdať druhému človeku alebo skupine ľudí akúkoľvek informáciu
• do komunikovaného posolstva vkladajú svoje osobné názory, skúsenosti a pohľad na svet > príjemca to môže odmietnuť
o príjemca (komunikant, recipient)
• ovplyvňuje celý priebeh a účinky komunikácie
o kódovanie a dekódovanie
• transformácia myšlienky do slov, obrazu, zvuku a pod. a následná spätná transformácia
• významnou zložkou procesu je osobnosť príjemcu a každý človek môže na rovnako zakódovanú správu reagovať odlišne
• vnímanie správy je ovplyvnené aj kvalitou kódovania
o komunikát (správa)
• hlavný sprostredkovateľ odosielateľovho záujmu
• určitý súhrn informácií, ktoré by u príjemcu mali vyvolať psychické procesy, ktoré zodpovedajú odosielateľovmu zámeru
o komunikačný kanál (médium)
• nositeľ informácie
• má významný vplyv na to, ako recipient vysielanú informáciu prijme
• má svoje technické parametre, ktoré ani komunikátor ani komunikant nemôžu vo väčšej miere ovplyvniť, sú nimi ale sami ovplyvnení
o rušivé vplyvy
• časové a finančné obmedzenia na strane komunikátora
• nesprávne východiská pre spracovanie komunikátu
• technické šumy (kvalita média, technické nedostatky...)
• zlé prispôsobenie kognitívnym schopnostiam prijímateľa = nezrozumiteľnosť, všeobecnosť, „hlúposť“...
• nedostatok pozornosti
• komunikácia iných zadávateľov
o reakcia a spätná väzba
• umožňuje zistiť, ktorá správa alebo jej časť bola príjemcom prijatá, ako bola pochopená a aká bola reakcia
- Marketingová komunikácia = zložitejší proces než bežná komunikácia > prebieha viacerými kanálmi súbežne > je zároveň viacstupňovou komunikáciou = ovplyvňuje recipientov priamo ale i nepriamo prostredníctvom názorových vodcov:
o Príjemca ako osobnosť = má svoje individuálne postoje, názory a hodnotové rebríčky > ovplyvňujú jeho vnímanie a príjem správy
o Príjemca ako člen skupiny = uplatňuje aj v súkromí od svojej skupiny (rodina, priatelia, kolegovia...) prijaté skupinové hodnoty, názory a normy. Vplyv skupinovej mienky na postoj k produktom a ich nákupu sa mení podľa identifikácie jedinca so skupinou
o Príjemca ako člen spoločnosti = podriaďuje sa istým konvenciám a všeobecne uznávaným normám, ktoré ovplyvňujú jeho vnímanie a spracovanie správy na jednej strane, rovnako ako ovplyvňujú tvorcov a podobu správy na strane druhej
- názoroví vodcovia (opinon leaders)
o ľudia, s odborným prehľadom v určitom smere
o schopnosť podávať informácie zrozumiteľne
o vyššie spoločenské postavenie
o schopnosť presadiť sa
o ...
- Všeobecný názorový vodca neexistuje > spotrebitelia si ich vyberajú na základe typu informácie, ktorú hľadajú
- Prirodzení opinion leaders:
o politici
o známe osobnosti
o členovia menších skupín („partie“ priateľov, rodiny), ktorí majú aktívny prístup k vyhľadávaniu informácií
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Reklama ako súčasť promotion mixu | Referát | 271 slov | |
Televízna reklama | Referát | 514 slov | |
Sociálna reklama | Referát | 624 slov | |
Vonkajšia reklama | Referát | 428 slov | |
Predchodcovia reklamy | Referát | 1 792 slov | |
História Reklamy - Festivaly reklamnej tvorby | Referát | 561 slov | |
Reklama vs. Public relations (PR) | Referát | 329 slov | |
Marketing – reklama – zákazník | Referát | 897 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklama #recenzia na reklamu #reklama ako sposob komunikacie #skupinova komunikacia #recenzia príklad #typy komunikácií v reklame #spôsoby komunikácie #reklama, referát, recenzia #reklama ako súčasť masovej komunikácie #prostriedky mäsovej komunikácie #bezprostredna komunikacia #komunikacia v spolocnosti #komuikacny kanal #hlavný význam nových médií v marketingu. #druhy reklamy #Masová komunikácia #recenzia reklamy #referát prostriedky komunikácie-ako komunikuje spoločnost #hodnoty normy postojeDiskusia: Reklama ako spôsob komunikácie
Pridať nový komentárVygenerované za 0.012 s.