Stratégia podpory predaja
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 394 slov
Počet zobrazení: 9 268
Počet zobrazení: 9 268
Tlačení: 702
Uložení: 698
Uložení: 698
- Sales promotion = cielené ovplyvňovanie, ktoré ponúka špeciálne podnety s cieľom zrýchliť pohyb produktu od výrobcovi ku spotrebiteľovi.
- Sales promotion = podpora predaja = činnosť zameraná na zvyšovanie objemu predaja pôsobením na predajcov i na zákazníkov.
- Obsah podpory predaja = mimoriadne, spravidla krátkodobo pôsobiace opatrenia na reguláciu odbytu resp. predaja > konkrétne podnety = zvláštna motivácia na nákup výrobku/využitie služby.
- Akceleračný nástroj MK
- Využívanie konkrétnych podnetov (peniaze, ceny...)
- Môže sa použiť kdekoľvek na marketingovej ceste
- Nemediálne pôsobenie na zákazníka, často sa spája s osobnou účasťou a určitou aktivitou na strane zákazníka
- Ciele:
o zvýšenie predajného úsilia predajcov
o rozšírenie distribúcie
o vyššie predzásobenie predajní
o dopredaj tovaru
o získavanie nových zákazníkov
o aktualizácia výrobku/účelu použitia
o povzbudenie k vyskúšaniu produktu
o prehĺbenie poznatkov o produkte
o ...
- Aktivity:
o vzorky tovaru
o kupóny
o návratky
o prémie
o súťaže o ceny
o zľavy
o ochutnávky
o suveníry
o prehliadky
o výstavy
o special events = zábavné akcie v podobe verejnej šou
o ... (forma aktivít závisí iba od kreativity a možností organizátorov)
o „služby zákazníkom“ = novšia súčasť sales promotion > svojou funkciou starostlivosti o existujúceho zákazníka formujú aspekt vernosti k produktu či firme, a tým tiež pôsobia ako podpora predaja > dôležitý nástroj konkurenčného boja.
- Prínos aktivít podpory predaja:
o maximalizácia objemu predaja
o silná motivácia zákazníkov na vyskúšanie výrobku > nákup
- Výsledky > relatívne rýchlo a jednoducho merateľné
- Nevýhody:
o dočasná účinnosť opatrení
o malá pravdepodobnosť vytvorenia trvalej preferencie produktu
o iba taktický, nie strategický nástroj marketingovej komunikácie
- existuje skupina spotrebiteľov, ktorí jednotlivé produkty nakupujú iba vtedy, keď okolo nich prebieha akcia podpory predaja.
- Taktiky:
o defenzívna > zameranie na distribútorov a obchod (obchodný personál)
o ofenzívna > zameranie na koncových spotrebiteľov
- Ovplyvňujúce faktory:
o verbálna a neverbálna komunikácia zástupcu spoločnosti
o priestorové usporiadanie miesta, kde sales promotion prebieha
- metódy ovplyvňovania v sales promotion:
o poskytované informácie (informácia)
o objasňovanie (klarifikácia)
o ukazovanie (demonštrácia)
o pôsobenie príkladom (exemplifikácia)
o neuvedomené pôsobenie (sugescia)
o presviedčanie (persuázia)
- psychologické faktory
o priama komunikácia > možnosť prispôsobiť argumentáciu kupujúcemu, predviesť a vyskúšať produkt
o osobná komunikácia > priama spätná väzba
o tlak na rozhodnutie TERAZ > skrátenie procesu získavania info a procesu rozhodovania
o pôsobenie na iné zmysly ako AV médiá > čuch, chuť, hmat…
o pocit víťazstva a zisku > zľavy, bezplatné výhody…
o spojenie pozitívneho zážitku s produktom > hry, súťaže…
- Sales promotion = podpora predaja = činnosť zameraná na zvyšovanie objemu predaja pôsobením na predajcov i na zákazníkov.
- Obsah podpory predaja = mimoriadne, spravidla krátkodobo pôsobiace opatrenia na reguláciu odbytu resp. predaja > konkrétne podnety = zvláštna motivácia na nákup výrobku/využitie služby.
- Akceleračný nástroj MK
- Využívanie konkrétnych podnetov (peniaze, ceny...)
- Môže sa použiť kdekoľvek na marketingovej ceste
- Nemediálne pôsobenie na zákazníka, často sa spája s osobnou účasťou a určitou aktivitou na strane zákazníka
- Ciele:
o zvýšenie predajného úsilia predajcov
o rozšírenie distribúcie
o vyššie predzásobenie predajní
o dopredaj tovaru
o získavanie nových zákazníkov
o aktualizácia výrobku/účelu použitia
o povzbudenie k vyskúšaniu produktu
o prehĺbenie poznatkov o produkte
o ...
o vzorky tovaru
o kupóny
o návratky
o prémie
o súťaže o ceny
o zľavy
o ochutnávky
o suveníry
o prehliadky
o výstavy
o special events = zábavné akcie v podobe verejnej šou
o ... (forma aktivít závisí iba od kreativity a možností organizátorov)
o „služby zákazníkom“ = novšia súčasť sales promotion > svojou funkciou starostlivosti o existujúceho zákazníka formujú aspekt vernosti k produktu či firme, a tým tiež pôsobia ako podpora predaja > dôležitý nástroj konkurenčného boja.
- Prínos aktivít podpory predaja:
o maximalizácia objemu predaja
o silná motivácia zákazníkov na vyskúšanie výrobku > nákup
- Výsledky > relatívne rýchlo a jednoducho merateľné
- Nevýhody:
o dočasná účinnosť opatrení
o malá pravdepodobnosť vytvorenia trvalej preferencie produktu
o iba taktický, nie strategický nástroj marketingovej komunikácie
- existuje skupina spotrebiteľov, ktorí jednotlivé produkty nakupujú iba vtedy, keď okolo nich prebieha akcia podpory predaja.
- Taktiky:
o defenzívna > zameranie na distribútorov a obchod (obchodný personál)
o ofenzívna > zameranie na koncových spotrebiteľov
- Ovplyvňujúce faktory:
o verbálna a neverbálna komunikácia zástupcu spoločnosti
o priestorové usporiadanie miesta, kde sales promotion prebieha
- metódy ovplyvňovania v sales promotion:
o poskytované informácie (informácia)
o objasňovanie (klarifikácia)
o ukazovanie (demonštrácia)
o pôsobenie príkladom (exemplifikácia)
o neuvedomené pôsobenie (sugescia)
o presviedčanie (persuázia)
- psychologické faktory
o priama komunikácia > možnosť prispôsobiť argumentáciu kupujúcemu, predviesť a vyskúšať produkt
o osobná komunikácia > priama spätná väzba
o tlak na rozhodnutie TERAZ > skrátenie procesu získavania info a procesu rozhodovania
o pôsobenie na iné zmysly ako AV médiá > čuch, chuť, hmat…
o pocit víťazstva a zisku > zľavy, bezplatné výhody…
o spojenie pozitívneho zážitku s produktom > hry, súťaže…
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#podpora predaja #ciele a nastroje podpory predaja #plan predaja #stratégia a taktika v manažmente predaja #event marketing v mediach #corporate identit #typy predajcov #stratégia predajaDiskusia: Stratégia podpory predaja
Pridať nový komentárVygenerované za 0.018 s.