Znaky propagačných prostriedkov
Existujú 2 základné znaky propagačných prostriedkov: originalita a dokonalé technické spracovanie
Originalita
Ide o obsah propagačných prostriedkov. Treba si uvedomiť, že od určenia obsahu PP až po jeho
stvárnenie je činnosť kreatívna. To znamená, že každý PP by mal vychádzať od svojich tvorcov ako unikát, teda nemal by byť jeden ako
druhý. Práve v rôznodosti svojho kreatívneho poňatia a v originalite a novosti je ich sila. Originalita je teda dôležitým princípom, bez
ktorej „by sa v súčasnej informačnej explózii vôbec neuzavrel komunikačný reťazec, t.j. ani neovplyvnil recipient v konkurencii
s ostatnými výpoveďami.“ Originalita sa viaže predovšetkým k obsahu, forme, rozsevu, resp. nosiču, ktorým bude výpoveď šírená, či
ojedinele k ďalším komponentom komunikačného procesu. Myšlienková originalita nesmie byť realizovaná na úkor zrozumiteľnosti. Originálne
myšlienky sú myšlienky zaujímavé, pôsobivé a pokiaľ možno nové (alebo aspoň staré v nových neobvyklých kontextoch).
Dokonalé technické spracovanie
Ide o formu PP. Textom, grafikou a vyobrazením sa má čo najlepšie podporiť
originalita myšlienky. Dokonalé technické spracovanie spadá do oblasti polygrafie, filmovej produkcie, zvukovej techniky, fotolaboratórií
a iného spracovania a pretvára nehmotnú myšlienku na konečný hmotný produkt – PP. Na dokonalé technické spracovanie sa dajú aplikovať
všetky zásady tvorby PP (v tlači, audiovizuálne...).
Kvôli týmto dvom znakom je PP spoločným úsilím
viacerých ľudí. Ďalšia vec je, že originalita je často podceňovaná v tom zmysle že sa za ňu platí tvorcom menej ako za
technické spracovanie.
Zones.sk – Zóny pre každého študenta