Zásady tvorby propagačných prostriedkov
ŠEOBECNÉ ZÁSADY TVORBY PROPAGAČNÝCH PROSTRIEDKOV
Medzi propagačné prostriedky patrí predovšetkým inzercia v tlači,
zvuková reklama v rozhlasovom vysielaní a audiovizuálne prostriedky v televíznom vysielaní.
Základné princípy tvorby
reklamy
- zásada rešpektovanie marketingového prieskumu: analýza trhu, imidž výrobku, konkurencie, vymedzenie cieľa,
rozpočtu, CS...
- zásady platné pre tvorbu propagačných prostriedkov všeobecne: znalosť predmetu, cieľa, CS, výber
kreatívneho námetu, kvalita tlače...
- zásady pre prípravu propagačnej výpovede:
a) zásady
pre jazyk a štýl propagačných prostriedkov
b) zásady gramatickej vyváženosti
c) zásady pre začlenenie do kontextu
v jednotlivých médiách
- zásady pre zisťovanie účinnosti propagačných prostriedkov: štatistické metódy,
psychologické testy, sociologické prieskumy
Pozitíva a negatíva reklamy v médiách
Inzerát
+ aktuálnosť (denníky), selektivita podľa titulu, racionálne pôsobenie,
dôveryhodnosť, kvalita tlače (časopisy), pôsobenie v čase oddychu, dlhodobé uchovanie informácie, nízke náklady na tvorbu a zverejnenie
- nízka kvalita novinovej tlače, krátka životnosť informácií v denníkoch
Rozhlasový spot
+
všadeprítomnosť, masovosť, emociálna pôsobivosť, nízke náklady na výrobu a vysielanie, selektivita podľa relácie, regiónu, pôsobenie
v čase oddychu
- slabá zapamätateľnosť, nemožnosť vrátenia sa k informácii
Televízny spot
+
pôsobenie na zrak aj sluch, zdanie reálneho vnemu (pohyb+farba), názornosť, vysoká zapamätateľnosť, emocionálna pôsobivosť, masovosť,
pôsobenie v čase oddychu
- nemožnosť vrátenia sa k informácii, vysoké náklady na výrobu i vysielanie
Zones.sk – Zóny pre každého študenta