Svetelné a priestorové propagačné prostriedky

SVETELNÉ A PRIESTOROVÉ PROPAGAČNÉ PROSTRIEDKY
Svetelnou reklamou rozumieme reklamné nápisy, znaky, ako aj kompletné propagačné prostriedky využívajúce rôznofarebné svetelné zdroje v interiéry, ale predovšetkým ako súčasť vonkajšej reklamy na dobre viditeľných priečeliach budov, či na strechách.
 
Druhy:
-  exteriérové
-  interiérové
-  výkladná skriňa
 
Svetelné propagačné prostriedky
Takmer bez pár výnimiek sú určené na pôsobenie v exteriéry. Zväčša to býva ochranná známka subjektu či predmetu propagácie.
 
Neóny: svietiace trubice naplnené neónom, argónom, alebo héliom, využíva sa proces fázovania vytvárajúci efekt pohybu.
Žiarivky: tvoria pozadie alebo výplň kovových písmen, vytvárajú dojem negatívneho obrazu, nedajú sa tvarovať ani fázovať, sú jednoduchšie
Žiarovky: sú podobné ako žiarivky no dajú sa fázovať
Presvetlené panely: dosky zo skla alebo plastickej hmoty s nápisom alebo logom, zozadu sú presvetľované pomocou žiariviek a žiaroviek, umiestnené na uliciach, námestiach, v podchodoch, v halách, v predajniach
Diapozitívy: majú krátkodobé poslanie, obmedzenú životnosť, používajú sa v kinách, v televízii, pri prednáškach, prezentáciách alebo ako trvalo svietiace (výstavy, podchody, pasáže)
 
Výkladná skriňa
Je základný prostriedok reklamy na mieste predaja. Je to zasklený priestor obchodu, obchodného domu, do ktorého sa vkladá predvádzaný tovar resp. atrapy, dekoračné prvky a prvky prispievajúce k zvyšovaniu ich účinnosti (zdroje svetla, pohybu a zvuku). Pôsobí na zrak a má funkciu esteticko-dekoračnú
 
Druhy:
-  štandardné – uzavreté
-  priehľadové – umožňujú pohľad do predajne
Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/zurnalistika/3990-svetelne-a-priestorove-propagacne-prostriedky/