Tvorba reklamnej kampane
TVORBA REKLAMNEJ KAMPANE
Reklamná kampaň – sústredenie viacerých reklamných
akcií do jednej. Je to dlhodobé integrované pôsobenie reklamných prostriedkov zabezpečených servisnými aktivitami – prieskumy, testy,
podlinky...
Nadlinkové aktivity – klasická reklama, platená výpoveď šírená prostredníctvom masových
médií (tlačou, rozhlasom, televíziou, billboardami), sú neoddeliteľnou súčasťou integrovanej marketingovej komunikácie.
Integrovaná marketingová komunikácia – komplexne plánované komunikačné pôsobenie na recipienta podložené
marketingovou databázou prostredníctvom reklamy klasickej a podlinkových aktivít.
Podlinkové aktivity –
aktivity, ktoré sa používajú v rámci reklamnej kampane pri integrovanej marketingovej komunikácii (PR, sales promotions, sponzoring,
výstavy)
Druhy reklamných kampaní podľa:
- použitia reklamných prostriedkov – televízna,
billboardová...
- dĺžky – krátkodobé, strednodobé, dlhodobé, nepretržité (Coca Cola)
- účelu – uvádzacia,
pripomínacia
- cieľa – produktové, brandové, imidžové, náborové (získavanie nových CS)
- teritória – celosvetové
regionálne, lokálne
- media mixu – televízne, tlačené, tlačové...
Priebeh reklamnej kampane:
- briefing – cieľ, predmet, CS
- brainstorming – kreatívne riešenia, médiá, cieľ
- prieskum – subjekt, konkurencia,
predmet, CS, situácia
- plánovanie – rozpočet, časový harmonogram, lokalita pôsobenia, mediálny plán
- tvorba – argumenty,
apely, slogany, grafika
- produkcia – začlenenie do médiá, tlač, rozhlas, TV, technická príprava
- prieskum účinnosti –
dotazník anketa
Ako sa agentúra dostane k reklamnej kampani:
- na základe dlhodobých dobrých vzťahov
s klientom, je im automaticky pridelená
- tender – výber z dopredu vybraných agentúr
- konkurz – musí byť vždy vypísaný
v médiách
Projekt reklamnej kampane
Do tendra sa vždy nosia návrhy projektov.
Príprava projektu:
- zhrnutie zadania od klienta aj s informáciami o produkte a klientovi
- komunikačná
a mediálna stratégia
- stanovenie benefitov – hlavne a vedľajšie
- kreatívna stratégia – spôsob ako chceme komunikovať
benefity produktov
- mediálna stratégia – kam reklamu umiestnime, kombinácia médií – záleží od budgetu
- príprave
budgetu
- informácie o agentúre – referenční klienti
Briefing
Je to stretnutie
zadávateľa s reklamnou agentúrou, ktorá ma uskutočniť určitú reklamu. Ide o komplexný výklad, poskytnutie informácií agentúre
v ústnej aj písomnej podobe. Poskytované informácie klientom: postavenie spoločnosti na trhu, konkurenčné spoločnosti, upresnenie
technických parametrov a úžitkových vlastností predmetu propagácie, definovanie problému a navrhnutie cieľa. Rebriefing je opakované
stretnutie s cieľom upresnenia, vyjasnenie možných nejasností.
Zones.sk – Zóny pre každého študenta