Ako zlepšiť sústredenie? Pomôže časový plán, pohyb aj avokádo

Pondelok, 20.06.2022 14:00 redakcia
Správy pre študentov

Študenti majú často problémy s koncentráciou na učenie. Či už vašu pozornosť uberá prokrastinácia, únava, či prostá nechuť učiť sa, existuje nespočetné množstvo spôsobov, ako si s tým poradiť. Vyskúšajte našich 7 tipov ako si pomôcť k lepšiemu sústredeniu.

Upracte si na stole

Ako sa chcete sústrediť na štúdium, keď vás rozptyľuje neporiadok na písacom stole? Skôr než si sadnete k učeniu, vyčleňte si niekoľko minút na upratovanie, po ktorom by na doske stola malo zostať iba to najdôležitejšie. V ideálnom prípade by ste pred sebou mali mať rozložené iba učebnice, zošity a písacie potreby. Počítač, klávesnica a myš môžu byť na stole tiež, no nenechajte sa nimi zlákať k prokrastinácii, ak počítač k učeniu vyslovene nepotrebujete.

Určite si priority

Ak sa pripravujete na maturitu, možno vás znepokojuje množstvo učiva, ktoré je potrebné behom relatívne krátkej doby obsiahnuť. Doprajte si čas a najprv si vypracujte časový rozvrh na niekoľko ďalších týždňov. Rozmyslite si čo, kedy a v akom poradí potrebujte urobiť a následne sa pustite do realizácie plánu.

Tip: Všeobecne sa odporúča sa najprv venovať látke, ktorá vám robí najväčšie problémy. Vďaka tomu vám pred samotnou skúškou zostane dostatok času na opakovanie.

Robte si pravidelné prestávky

Behom učenia nezabúdajte na pravidelné prestávky, v rámci ktorých sa občerstvíte a pretiahnete. Ako často a aké dlhé prestávky si doprajte, záleží na tom, čo vám vyhovuje. Niektoré zdroje uvádzajú, že prestávka by mala trvať 5-10 minút po každej pol hodine. Podľa iných zdrojov je možné robiť trojminútovú prestávku už po 15 až 20 minútach učenia a 10 minútovú pauzu po hodine.

Vytvorte si vlastný rituál

Dostať sa do stavu úplného sústredenia je v dnešnej uponáhľanej dobe veľmi ťažké. Uľahčiť vám to však môžu rituály, ktoré si sami vytvoríte a ktoré vášmu mozgu vyšlú jasný signál: ide sa učiť.

Takýmto prechodovým rituálom môžu byť dychové cvičenia, krátke pretiahnutie alebo príprava šálky s kávou. Dôležité je, aby ste túto činnosť robili vždy tesne pred tým, ako si sadnete k učeniu.

Dbajte na dostatočný spánok

Nedostatočný alebo nekvalitný spánok vedie nie len k únave, ale tiež k náladovosti a k zníženej schopnosti koncentrácie. Urobte si preto zo spánku svoju prioritu a vyčleňte si na odpočinok každý deň 7-9 hodín. Pred tým, ako si ľahnete do postele, v miestnosti vyvetrajte, stíšte kúrenie a doprajte si dokonalé ticho a tmu.

Využite silu prírody

Na lepšie sústredenie vám pomôže tiež správne zostavená strava. Tá by mala obsahovať dostatok potravín bohatých na nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú veľmi prospešné na správne fungovanie mozgu. Medzi takéto potraviny patrí avokádo, vlašské orechy, morské ryby alebo tekvicové semiačka. Z byliniek má pozitívne účinky na pamäť a sústredenie predovšetkým ginkgo biloba, yerba maté alebo guarana.

Hýbte sa

Je vedecky dokázané, že športovci majú viac rozvinutú časť mozgu, ktorá má na starosti napríklad sústredenie, pamäť, myslenie a schopnosť rozhodovať sa. Pravidelný pohyb môže tiež pomôcť k zníženiu stresu a úzkosti. Vezmite si z toho ponaučenie a zaraďte do svojho denného rozvrhu aj pohyb. Záleží iba na vás, či sa pretiahnete na jógamatke, vyrazíte na svižnú prechádzku alebo si pôjdete zabehať.

Ak potrebujete vypustiť paru po náročnom štúdiu, sadnite si na bicykel a vyrazte prevetrať hlavu na cyklo trasu. Trekingový bicykel presne podľa vašich predstáv, nájdete na Heuréke. Porovnajte si ponuky jednotlivých e-shopov, prečítajte si recenzie overených užívateľov a nakoniec si svoj bicykel objednajte s doručením až domov.

Komentáre

TIP: Zaregistruj sa a vystupuj pod vlastným Zones ID.

K dispozícii nie sú žiadne komentáre.


Odporúčame

Vygenerované za 0.012 s.