Balený čaj
Autor: petuska1
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.02.2014
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 234 slov
Počet zobrazení: 2 329
Počet zobrazení: 2 329
Tlačení: 264
Uložení: 315
Uložení: 315
Balený čaj
Do roku 1826 sa čaj predával ako vážený. Obchodníci veľmi radi podvádzali a primiešavali do čaju aj listy iných rastlín. V roku 1826 John Horniman zaviedol predaj čaju v zapečatených balíčkoch. Tento štýl balenia a predaja čaju sa nestretol okamžite s pozitívnou odozvou, predovšetkým u majiteľov obchodov. Predajcovia uprednostňovali predaj váženého čaju, keďže si mohli určovať profit podľa seba, a tak sa obohacovať na úkor zákazníkov. Horniman teda ďalej skúšal zaviesť a spopulárniť svoj nový predaj čaju. Do každého balíčku s čajom začal pridávať informácie o jeho zdravotných účinkoch a dodával ho predovšetkým lekárnikom. Tento spôsob predaja sa ujal nielen u lekárnikov, ale predovšetkým zákazníci získali väčšiu dôveru v kúpe kvalitného čajového tovaru.
Objav balenia a predaja čaju v podobe čajových vrecúšok bola čistá náhoda. Thomas Sullivan, importér čaju v New Yorku poslal raz vzorky čaju svojim zákazníkom v malých hodvábnych vrecúškach. Zákazníkom sa očividne páčil nový spôsob balenia, pretože hneď nato si objednávali čaj balený len vo vrecúškach.
Konzumácia a produkcia čaju narastá už po 5 000 rokov. Každoročne sa celosvetovo vypestuje okolo 3 000 000 ton čaju. Trh s čajom je v dnešnej dobe ovplyvňovaný 2 hlavnými faktormi. V rozvojových krajinách ľudia pijú čaj z toho istého dôvodu ako Európania začali a pili čaj počas predchádzajúcich troch storočí; je to jedinečná možnosť ako bezpečne uhasiť svoj smäd. V rozvinutých krajinách zase ľudia neustále vyhľadávajú nové a nové chuťové variácie čaju.
Do roku 1826 sa čaj predával ako vážený. Obchodníci veľmi radi podvádzali a primiešavali do čaju aj listy iných rastlín. V roku 1826 John Horniman zaviedol predaj čaju v zapečatených balíčkoch. Tento štýl balenia a predaja čaju sa nestretol okamžite s pozitívnou odozvou, predovšetkým u majiteľov obchodov. Predajcovia uprednostňovali predaj váženého čaju, keďže si mohli určovať profit podľa seba, a tak sa obohacovať na úkor zákazníkov. Horniman teda ďalej skúšal zaviesť a spopulárniť svoj nový predaj čaju. Do každého balíčku s čajom začal pridávať informácie o jeho zdravotných účinkoch a dodával ho predovšetkým lekárnikom. Tento spôsob predaja sa ujal nielen u lekárnikov, ale predovšetkým zákazníci získali väčšiu dôveru v kúpe kvalitného čajového tovaru.
Objav balenia a predaja čaju v podobe čajových vrecúšok bola čistá náhoda. Thomas Sullivan, importér čaju v New Yorku poslal raz vzorky čaju svojim zákazníkom v malých hodvábnych vrecúškach. Zákazníkom sa očividne páčil nový spôsob balenia, pretože hneď nato si objednávali čaj balený len vo vrecúškach.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Pravý čaj | Referát | 1 153 slov | |
Spracovanie čaju | Referát | 230 slov | |
História čaju | Referát | 481 slov | |
Druhy čaju | Referát | 125 slov | |
Zloženie a účinky čaju | Referát | 765 slov | |
Bylinkový čaj | Referát | 330 slov | |
Vznik a počiatky čaju | Referát | 1 111 slov | |
Ľadový čaj | Referát | 130 slov | |
Čajové vrecúška | Referát | 199 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Bola to nahodaVygenerované za 0.019 s.