Súčasná kozmetika
Autor: milena
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 03.03.2014
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 213 slov
Počet zobrazení: 8 593
Počet zobrazení: 8 593
Tlačení: 547
Uložení: 575
Uložení: 575
Súčasná kozmetika
Modernú kozmetiku založenú na vedeckých základoch začali vyvíjať odborníci až v 19. storočí. Vďaka rozvoju prírodných vied, botaniky, chémie, farmakológie a i. vzniká postupne nový vedný odbor- kozmetológia. V rámci tohto vedného odboru sa skúmajú nielen možnosti skrášľovať človeka, odstraňovať, či aspoň zakrývať chyby krásy, ale aj čo najviac spomaľovať proces biologického starnutia. Začiatkom 20. Storočia sa kozmetické spoločnosti začali rozrastať. Kozmetické prípravky začali predávať na otvorenom trhu. Kozmetológia začínala byť považovaná za umenie. Veľký vplyv v tejto oblasti mali hlavne vizážisti z ruského baletu. Vzhľadom k tomu že nie všetky ženy mali čas neustále navštevovať kozmetický salón populárnym sa stal permanentný make-up teda vytetované obočie a pery. Druhá svetová vojna pozastavila vývoj kozmetiky avšak po jej skončení získala ešte väčšiu popularitu ako predtým a začala sa nezadržateľne rozrastať.
V dnešnej dobe kozmetické spoločnosti ponúkajú nespočetne veľa druhov make-upov, púdrov, maskár, očných liniek a tieňov, rúžov, leskov, emulzií, krémov či lakov. Vďaka obrovskému záujmu kozmetické spoločnosti zarobia ročne niekoľko biliónov euro. Medzi najznámejšie a najväčšie patria L’Oreal, Estée Lauder, Mary Kay, Avon, Johnson&Johnson, Coty a Max Factor.
V minulosti si niektoré veľké spoločnosti naštrbili svoju povesť, pretože sa odhalilo, že výrobky testovali na zvieratách. Dnes to už našťastie robí len máloktorá z nich a navyše v snahe získať svoje dobré meno sa zapájajú do mnohých charitatívnych akcií ako napr. boj proti rakovine prsníka.
Modernú kozmetiku založenú na vedeckých základoch začali vyvíjať odborníci až v 19. storočí. Vďaka rozvoju prírodných vied, botaniky, chémie, farmakológie a i. vzniká postupne nový vedný odbor- kozmetológia. V rámci tohto vedného odboru sa skúmajú nielen možnosti skrášľovať človeka, odstraňovať, či aspoň zakrývať chyby krásy, ale aj čo najviac spomaľovať proces biologického starnutia. Začiatkom 20. Storočia sa kozmetické spoločnosti začali rozrastať. Kozmetické prípravky začali predávať na otvorenom trhu. Kozmetológia začínala byť považovaná za umenie. Veľký vplyv v tejto oblasti mali hlavne vizážisti z ruského baletu. Vzhľadom k tomu že nie všetky ženy mali čas neustále navštevovať kozmetický salón populárnym sa stal permanentný make-up teda vytetované obočie a pery. Druhá svetová vojna pozastavila vývoj kozmetiky avšak po jej skončení získala ešte väčšiu popularitu ako predtým a začala sa nezadržateľne rozrastať.
V dnešnej dobe kozmetické spoločnosti ponúkajú nespočetne veľa druhov make-upov, púdrov, maskár, očných liniek a tieňov, rúžov, leskov, emulzií, krémov či lakov. Vďaka obrovskému záujmu kozmetické spoločnosti zarobia ročne niekoľko biliónov euro. Medzi najznámejšie a najväčšie patria L’Oreal, Estée Lauder, Mary Kay, Avon, Johnson&Johnson, Coty a Max Factor.
V minulosti si niektoré veľké spoločnosti naštrbili svoju povesť, pretože sa odhalilo, že výrobky testovali na zvieratách. Dnes to už našťastie robí len máloktorá z nich a navyše v snahe získať svoje dobré meno sa zapájajú do mnohých charitatívnych akcií ako napr. boj proti rakovine prsníka.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Kozmetika VICHI | Referát | 298 slov | |
História kozmetiky | Referát | 704 slov | |
Rozdelenie kozmetických prípravkov | Referát | 976 slov | |
Medzinárodné pomenovanie ingrediencií kozmetických prípravkov | Referát | 119 slov | |
Kozmetické prípravky | Referát | 116 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#maturitne otazky a odpovede z kozmetiky #KOZMETIKA #Maturitne temy kozmetika #separacne metody #chémia #chémia referáty #Farmakológia chemie #zaklady kozmetikyVygenerované za 0.022 s.