Ak má byť ponuka hotelierstva úspešná, musí byť v súlade s dopytom:
Ovplyvňujúce ponuky ovplyvňujúce dopyt
- technologické - demografické
- ekologické - sociálno-kultúrne
- ekonomické
Ak chce byť podnikateľ-hoteliér, hotelový manažér úspešný a chce aby sa jeho hotel presadil v rastúcej konkurencii na trhu musí sledovať, poznať a predvídať trendy v správaní hostí a vzápetí ich využívať v ponuke služieb.
Ponuku hotelov ovplyvňujú najmá technologické a ekologické trendy.
Technologické trendy – sa prejavujú zavádzaním výpočtovej techniky do praxe hotelov a reštaurácii (internet, dvd technika, kamera)
Ekologické trendy – ľudia si intenzívnejšie uvedomujú význam žp
Potreby a ciele hostí v hotelierstve ovplyvňujú najmä demografické, sociálno-kultúrne, ekonomické trendy.
Cieľové skupiny hostí v hoteloch závisí najmä od demografických faktorov.
Rastúcim segmentom v mestách sú obchodný cestujúci, účastníci obchodných rokovaní, kongresov, veľtrhov, výstav.
Organizátori kongresov prijímajú najväčší význam pristorom, kde sa konajú kongresy (kongresová sála) a kvalite hotelových služieb.
Osobytnú pozornosť treba venovať deťom ako budúcim hosťom.
Predpokladá sa, že deti rešpektujú výber a rozhodnutie o dovolenkovom mieste svojich rodičov.
Významným trendom dopytu je kút zdravia a tela (ide najmä o regeneráciu, starostlivosť o zdravie, psychickú pohodu, poznávanie).