Reklamný plán a rozpočet
Reklamný plán a rozpočet
Reklamný plán:
Podnik plánovania reklamnej kampane sa spravidla
rozčleňuje na určité kroky. Kroky reklamnej kampane sú vlastne základné rozhodnutia o reklame, ktoré obsahujú cieľ reklamy, rozhodnutie
o rozpočte, zostavenie správy, rozhodnutie o médiách, hodnotenie účinnosti reklamy. Dôležitou súčasťou plánovania reklamnej kampane je
zostavenie reklamného plánu.
- časový harmonogram reklamnej kampane (nazývame reklamný plán)
- spravidla reklamný plán,
ktorý podnik zostavuje na obdobie 1 roka je zostavenie reklamnej kampane z dlhodobého časového hľadiska
- krátkodobý reklamný plán sa
zostavuje na 1 kalendárny mesiac, ide o rozvrhnutie reklamy v kratšom časovom úseku.
Reklamný rozpočet:
Dôležitou súčasťou reklamného plánu je reklamný rozpočet, ktorý určuje výšky nákladov na reklamnú kampaň. Stanovenie reklamného
rozpočtu je jedným z najnáročnejších rozhodnutí marketingového odborníka. Východiskom pre spracovanie rozpočtu je stanovený cieľ. Pri
zostavovaní rozpočtu treba vziať do úvahy tieto faktory:
- Štúdium životného cyklu – pri uvedení nového produktu na trh
je potrebný vyšší rozpočet, pretože podnik potrebuje vytvoriť podvedomie a získať náklonnosť (používa sa informačná kampaň)
- Podiel na trhu – ak má produkt vysoký podiel na trhu, potrebuje viac reklamy než ten, ktorého podiel je malý
- Konkurencia – ak na trhu pôsobí veľa konkurentov, značku treba propagovať dostatočne „nahlas“, aby prenikla informačným
šumom
- Frekvencia reklamy – ak podnik chce, aby sa jeho reklama dostala k dostatočnému počtu spotrebiteľov a aby si ju
zapamätali, potrebuje reklamu opakovať viackrát, čo znamená vyššie náklady
- Diferenciácia produktu – ak je produkt veľmi
podobný iným, musí podnik pomocou reklamy zviditeľniť na trhu lepšie svoj produkt
Zones.sk – Zóny pre každého študenta