To či bude podnik predávať produkt sám alebo využije sprostredkovateľov je veľmi dôležité.
Producenti služieb venujú tieto problematike len málo pozornosti a tím si spôsobujú zbytočné straty.
Distribúcia je komplex činností a subjektov, ktoré zabezpečujú pohyb produktov z miesta výroby na miesto spotreby.
Aj CR má distribučný systém. Otázkou je ktorý spôsob dodávky služieb bude pre zákazníka najlepší. Neexistuje fyzická distribúcia. Všetky služby CR sa poskytujú zákazníkom priamo alebo nepriamo. Jedinečnosť služieb CR spočíva vo vplyve, ktorý má na zákazníka daná firma.
Je kombinácia priamych a nepriamych distribučných ciest, ktoré firmy používajú za účelom aby varovali povedomie o svojej existencii, aby zabezpečili a dodali svoje služby.
Samostatná firma v CR preberá všetku zodpovednosť za propagáciu služieb zákazníkom.
Nemá sprostredkovateľské stupne a predaj produktu si zabezpečuje sám producent t. z. že producent si sám robí výskum trhu, šíri presvedčivé informácie o svojom produkte, nadväzuje kontakty s potenciálnymi zákazníkmi, nesie riziko spojené s odbytovými činnosťami a financuje tieto činnosti.
Zvyčajne to robia podniky ktoré uspokojujú každodenný dopyt.
Časť zodpovednosti za propagáciu zabezpečuje a poskytuje služby, prenesená na jednu alebo viac firiem (teda na sprostredkovateľov). Sprostredkovatelia – CK, turistické informačné kancelárie, informačné systémy a systémy rezervovania.
Na Slovensku existuje Národný informačný systém CR – je to oficiálny, centrálny, propagačno-informačný systém CR.
O výbere a počte sprostredkovateľov na jednotlivých úrovniach odbytu rozhoduje mnoho činiteľov.
Podnik môže pri výbere odbytu uplatniť tieto distribučné stratégie: