Marketingový plán, SWOT analýza
Autor: 25258
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 17.09.2021
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 682 slov
Počet zobrazení: 2 132
Počet zobrazení: 2 132
Tlačení: 86
Uložení: 85
Uložení: 85
Marketingový plán
Marketingový plán nadväzuje na strategický plán a vytvára základ pre ostatné plány
Časti marketingového plánu
- Stručný prehľad- obsahuje prehľad zámerov a cieľov podniku. Ciele môžu byť krátkodobé ( do 1 roka), strednodobé ( od 1 do 5 rokov) a dlhodobé ( viac ako 5 rokov).
- Súčasná marketingová situácia
- Analýza marketingovej situácie- mala byť obsahovať analýzu mikroprostredia a makroprostredia podniku. Medzi mikroprostredie podniku patria zákazníci, dodávatelia ( obchodní partneri, konkurencia a verejnosť. Medzi makroprostredie podniku patrí ekonomické, demografické, sociálne, kultúrne, politické prostredie podniku.
- Charakteristika trhu- táto charakteristika obsahuje všetky trhové segmenty, ktoré podnik obsluhuje, t.j. tam patrí analýza zákazníkov. Táto analýza obsahuje súčasný stav, ale aj možný vývoj zákazníckeho správania.
- Prehľad o produkte- obsahuje stručný vývoj tohto produktu a vývoj ziskovosti tohto produktu.
- Distribúcia- obsahuje stručný prehľad o distribučných kanáloch podniku
- Konkurencia- obsahuje stručný prehľad konkurentov, analyzuje sa ich počet a veľkosť
- Situácia v makroprostredí- analyzuje sa situácia v sociálnom, kultúrnom, politickom, demografickom prostredí podniku.
- Rizika a príležitosť- Manažment podniku by mal mať kvalitný prehľad o slabých a silných stránkach podniku a ohrozeniach a príležitostiach daného podniku.
- Ciele podniku- po analýze rizík a príležitosti podniku podnik by mal identifikovať ciele, ktoré má v plánovacom období. Tieto ciele rozlišujeme na 2 skupiny
- Finančné ciele- Medzi finančné ciele patria zisková návratnosť investícii a zisk z plánovaných výkonov daného podniku
- Marketingové ciele- Finančné ciele by mali byť pretransformované do marketingových cieľov.
- Marketingová stratégia- V tejto fáze sa uvádza hlavná marketingová stratégia prostredníctvom, ktorej majú byť naplnené hlavné ciele podniku
- Vykonávacie programy- určujú kedy sa majú vykonávať dané činnosti podniku ako aj to ktorý zamestnanec ich má vykonávať v danom podniku
- Rozpočty a kontrola- predstavuje marketingový rozpočet, obsahuje prehľad príjmov a výdavkov v danom podniku.
Tento marketingový rozpočet obsahuje:
- Príjmovú časť- obsahuje prehľad predajov za určité obdobie, t.j. za akú cenu nakúpil od svojich zákazníkov.
- Nákladová časť- obsahuje prehľad nákladov vynaložených na výrobu, distribúciu, reklamu daných produktov daného podniku.
Rozdelenie marketingového plánu z časového hľadiska:
- Ročný plán- vymedzuje aktuálnu marketingovú situáciu a ciele marketingu do jedného roka.
- Dlhodobý plán –vymedzuje marketingové ciele v období od 1 do 5 roka.
- Strategický plán - vymedzuje marketingové ciele v období viac ako 5 rokov.
SWOT analýza obsahuje analýza silných, slabých stránok daného podniku a analýzu príležitosti a ohrození v danom podniku
- Príklady silných stránok podniku- vysoká rentabilita podniku, vysoký počet zákazníkov, lacná propagácia produktov a služieb, nízke náklady pri výrobe, nízke ceny oproti konkurencii, priaznivá ekonomická, hospodárska a politická situácia
- Príklady slabých stránok podniku- nízka rentabilita podniku, nízky počet zákazníkov, drahá propagácia produktov a služieb, vysoké náklady pri výrobe, vysoké ceny oproti konkurencii, nepriaznivá ekonomická, hospodárska a politická situácia
- Príklady príležitosti- uvedenie nového produktu a služby na trh, získanie nového , obchodného partnera, priaznivý vývoj hospodárskej, politickej, ekonomickej situácie
- Príklad ohrozenia- nástup nového silnejšieho konkurenta na trh, neschopnosť splácať dlhy, nepriaznivý politický, ekonomický, hospodársky vývoj, hrozba zatvárania podnikov v dôsledku pandémie Covid-19
Medzi poddruhy SWOT analýzy patria:
- Stratégia SO- Táto stratégia sa používa v podnikoch kde prevažujú silné stránky nad slabými stránkami a príležitosti nad hrozbami. V podnikoch s touto stratégiou sa odporúča ofenzívna stratégia
- Stratégia ST- Táto stratégia sa používa v podnikoch kde prevažujú silné stránky nad slabými stránkami, ale prevažujú aj hrozby nad príležitosťami. V podnikoch s touto stratégiou sa odporúča defenzívna stratégia
- Stratégia WO – Táto stratégia sa používa v podniku kde prevažujú slabé stránky nad silnými stránkami, ale prevažujú aj príležitosti nad hrozbami. Odporúča sa stratégia spolupráce s iným podnikom
- Stratégia WT – Táto stratégia sa používa v podniku kde prevažujú slabé stránky nad silnými stránkami a príležitosti nad hrozbami. Odporúča sa likvidovať podnik a ísť do nového atraktívnejšieho odvetia.
Pri spracovaní SWOT analýzy si má podnik zodpovedať nasledujúce otázky:
- Disponuje podnik nejakými prednosťami a schopnosťami?
- Disponuje podnik nejakými schopnosťami na získanie konkurenčnej výhody?
- Dajú sa zvrátiť slabosti nad silnými strankámi a hrozby nad príležitosťami?
- Ktorých hrozieb sa má podnik obávať?
- Má podnik nejaké slabosti, ktoré znemožňujú vykonávať zvolenú stratégiu?
- Na ktoré príležitosti má podnik zdroje a schopnosti, aby získal konkurenčnú výhodu?
Príčiny neúspešnej implementácie marketingových plánov
- Izolované plánovanie- v oblasti plánovania vzniká pri tejto situácii nesúlad medzi jednotlivými zložkami podniku
- Riešenie rozporu medzi krátkodobými a dlhodobými cieľmi- činnosti v podniku sú nastavené na dlhé obdobie, ale odmeňovanie marketingových manažérov je nastavené na krátke časové obdobie
- Prirodzený odpor k zmenám- Jednotliví zamestnanci v podniku chcú sa držať pôvodnej marketingovej stratégii a nechcú novú marketingovú stratégiu
- Nedostatok špecifických plánov implementácie- to znamená, že danú marketingovú stratégiu nie je možné uviesť do praxe.
Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Podnikateľský plán, Prvé kroky začínajúcej firmy | Ostatné | 1 372 slov | |
Marketingový plán vzor | Referát | 646 slov | |
Štruktúra marketingového plánu | Referát | 141 slov | |
Podnikateľský plán typy | Maturita | 303 slov | |
Reklamný plán a rozpočet | Ostatné | 232 slov | |
Podnikanie a podnikateľský plán | Referát | 1 749 slov | |
Podnikateľský plán - Logistika, doprava | Referát | 2 122 slov | |
Podnikateľský plán – Kvetinárstvo | Referát | 6 645 slov | |
Podnikateľský plán – Salaš | Referát | 5 580 slov | |
Manažment, Stratégia podniku, Podnikateľský plán | Referát | 1 091 slov |
Diskusia: Marketingový plán, SWOT analýza
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.016 s.