Čo je marketing?

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: Dievča ivka47
Typ práce: Referát
Dátum: 06.09.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 568 slov
Počet zobrazení: 5 460
Tlačení: 377
Uložení: 388
Čo si predstavujem pod pojmom marketing?
Pod slovom marketing sa mi vždy ako prvé vynoria ďalšie slová a pojmy ako reklama, podpora predaja, public relations a osobný predaj.
V najväčšej miere je to pojem reklama. S reklamou sa stretávame deň čo deň, na každom kroku. Či už na billboardoch, v časopisoch, novinách, v televízii, alebo v rádiách. Reklama už patrí do nášho života ako raňajky, obed a večera.

Reklama má pozitívne ale hlavne negatívne úmysly. Podľa mňa je to svojím spôsobom určité „vymieľanie mozgov“. Reklama s niečím pozitívnym (pozitívnym sloganom) je napríklad proti fajčeniu, drogám, alkoholu a v týchto dňoch sa používa hlavne na pomoc obetiam Tsunami. Tieto reklamy si však viac všímam na zahraničných TV staniciach. Či sú to už nemecké, anglické alebo stanice v iných jazykoch – všetky sa venujú týmto problémom viac ako slovenské stanice. Určite majú vyvinutú inú marketingovú stratégiu. Reklamy na Slovensku propagujú výrobky, na pomoc ľuďom tu nejako priestor chýba.
Reklama je spravená tak, aby sa človeku vsugeroval dobrý názor, že ponúkaný produkt, prostriedok či iná vec je nezanedbateľnou súčasťou každej domácnosti a že výrobok splní všetko, čo aj v reklame nasľubuje. Každá reklama je venovaná inej vekovej skupine. Deliť ju možno aj podľa toho, či je určená pre mužov alebo ženy.

Reklamy pre deti sú väčšinou až priveľmi farebné, všetko je podané veľmi úžasne a často sa aj apeluje na deti pomocou reklamy, aby prosili ich rodičov, aby im ponúkanú hračku kúpili. Reklamy pre mužov ukazujú väčšinou nejakú peknú ženu, ktorá sa javí neodolateľná a pekných, vypracovaných a úspešných mužov. Takto chce reklama poukázať na to, že keď budete napríklad piť Coca-Colu, tak za Vami budú šalieť tie najsexy ženy, ktoré sa dokonca kvôli Coca-Cole pred Vami aj vyzlečú.

Reklamy sú takto venované každému individuálne. Ale predsa len majú niečo spoločné  a to je gro každej reklamy. Na začiatku a na konci takéhoto spotu je spomenutý názov produktu. O dej tam väčšinou ani nejde, možno aj ide, ale len aby niečím zaujímavým upútal, ale to nie je to, čo si konzument zapamätá. Ten si nevedome zapamätá názov produktu, lebo mozog si najčastejšie pamätá fakty povedané na začiatku a na konci hocičoho. Či je to už poradie nejakých čísiel či vety. A tento fakt pre seba aj využíva, či zneužíva reklama.

Ďalej je to podpora predaja, teda forma prezentácie výrobkov a služieb, pri ktorých dochádza k priamemu kontaktu medzi výrobcom a spotrebiteľom na rôznych výstavách a predvádzaniach tovaru. Táto forma marketingu je pre výrobcu zväčša lacnejšia a zároveň pre spotrebiteľa menej „nebezpečná“ lebo nekupuje mačku vo vreci, ale výrobok, ktorý si mohol už pred tým obzrieť resp. vyskúšať a nie len slepo veriť tomu, čo videl v reklame. A to som nespomenul ešte ochutnávky a bezplatné vzorky. Veď kto by takúto formu prezentácie nemal rád.

Každá spoločnosť sa samozrejme snaží chrániť si svoje dobré meno a budovať image silnej a prosperujúcej spoločnosti, ktorej môžu spotrebitelia úplne dôverovať. Týmto sa zaoberá časť marketingu označovaná ako public relations, čiže práca s verejnosťou. Jej úlohou je prezentovať firemné logo (znak), názov firmy, slogan a akékoľvek iné materiály súvisiace so spoločnosťou tak, aby neboli zameniteľné so symbolmi, v najhoršom prípade konkurenčnej, inej spoločnosti a aby pôsobili kompaktným dojmom, teda keď zákazník uvidí iba design napr. nejakého letáku hneď mu má byť jasné, o akú firmu sa jedná bez toho, aby musel vidieť logo alebo jej názov.

Významný pojmom v marketingu je však aj osobný predaj,
pri ktorom dochádza k priamemu kontaktu medzi kupujúcim a predávajúcim „tvárou v tvár“. Je to bezprostredný kontakt, kedy si predávajúci hneď vytvára úsudok o záujme kupujúceho a snaží sa predávaný výrobok prispôsobiť želaniam, týmto si získava priazeň kupujúceho na dlhé obdobie.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.017