Distribučná logistika
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 413 slov
Počet zobrazení: 12 975
Počet zobrazení: 12 975
Tlačení: 703
Uložení: 728
Uložení: 728
Distribučná logistika
Distribúcia – je súbor operácií, ktorými sa tovar/služba z oblasti výroby odovzdáva k dispozícií spotrebiteľovi v správnom množstve, kvalite, čase, mieste a cene J.
Základnou úlohou distribúcie je vytváranie hodnoty, ktorá má charakter pridanej hodnoty (zmena miesta a času = pridaná hodnota). Distribúcia okrem svojich klasických funkcií musí plniť aj funkcie inovačné, ktoré nadväzujú na klasické, zavádzaním nových koncepcií a metód. Distribúia preto závádza:
- logistiku
- nové formy balenia
- nové metódy predaja /marketing/
- štúdium trhových prostriedkov a prostriedkov obchodných činností
Distribučný kanál – je súbor organizácií, ktoré majú za úlohu zabezpečiť disponobilitu tovarov a služieb pre spotrebiteľa.
Podľa počtu sprostredkovateľov delíme distribučné kanaly na krátky a dlhé.
Podľa významu pre výrobcu distribučné kanály delíme na základné a pomocné.
Podľa počtu sprostredkovateľov na tej istej úrovni delíme distribučný kanál na široký a úzky.
Podľa prítomnosti sprostredkovateľov delíme distribučné kanály na:
a) Priamy kanál – skladá sa z výrobcu, ktorý predáva svoj výrobok sám priamo spotrebiteľovi. Všetky činnosti vykonáva na vlastné náklady a na vlastné riziko. Vlastní sieť predajní abo pracuje prostredníctvom vlastých obchodných zástupcov. Medzi výhody priameho distribučného kanálu patrí bezprostredná a stála kontrola nad uzatváranými transakciami a možnosť pružnej reakcie na dopytové zmeny.
b) Nepriamy kanál – skladá sa z výrobcu a z 1 abo viacerých sprostredkovateľov, ktorí na seba preberajú činnosti spojené s distribúciou a tým aj náklady a rizko.
Životný cyklus výrobku: Tovary/výrobky delíme podľa dopytu na tovary každodenného dopytu (potraviny, dtrogéria, majú vysokú dostupnosť), dlhodobého dopytu a občasného dopytu (spotrebiteľovi sa oplatí hľadať a porovnávať ceny, autá, dom) aj na základe toho môžeme rozlišovať životný cyklus každého výrobku.
- fáza uvedenia výrobku na trh: predaj sa rozbieha, tržby nepokryjú náklady.
- fáza rastu: prudký rast obratu, zvyšovanie zisku, objavujú sa prví konkurenti
- fáza zrelosti: fáza pomalého rastu predaju – predaj stagnuje, nastáva znižovanie ceny výrobku
- fáza nasýtenosti: obrat klesá, trh je nasýtený, veľká cenová konkurencia
- fáza útlmu – inak aj fáza starnutia, výrobok treba stiahnuť z trhu.
Spôsob výberu distribúcie: Strategická stránka distribučnej politiky sa zaoberá určovaním pravidiel a všetkých podnikových aktivít, ktoré sa týkajú ponuky a dopytu. Významnou úlohou distribučnej politiky je tvorba manažmentu distribúcie. Stratégia rozhodnutí sa týka
rozhodovania o odbytových cestách, o sprostredkovateľoch rôznych foriem –
veľkoobchodnej, maloobchodnej činnosti, nákupných organizácií a inštitúcií, ktoré
poskytujú služby. Výber distribučných kanálov ovplyvňujú aj tieto činitele:
· veľkosť a špecifikum cieľového trhu
· charakteristické vlastnosti výrobku
· náklady na distribúciu
· ekonomický potenciál a image výrobcu ako aj sprostredkovateľa
· skúsenosti v oblasti doterajšej spolupráce s účastníkmi kanála
Pri výbere distribučných partnerov tiež berieme ohľad na charakter výrobkov ako aj samotného podniku, distribučné kanály konkurentov a faktory prostredia /napr. hospodárske/.
Distribúcia – je súbor operácií, ktorými sa tovar/služba z oblasti výroby odovzdáva k dispozícií spotrebiteľovi v správnom množstve, kvalite, čase, mieste a cene J.
Základnou úlohou distribúcie je vytváranie hodnoty, ktorá má charakter pridanej hodnoty (zmena miesta a času = pridaná hodnota). Distribúcia okrem svojich klasických funkcií musí plniť aj funkcie inovačné, ktoré nadväzujú na klasické, zavádzaním nových koncepcií a metód. Distribúia preto závádza:
- logistiku
- nové formy balenia
- nové metódy predaja /marketing/
- štúdium trhových prostriedkov a prostriedkov obchodných činností
Distribučný kanál – je súbor organizácií, ktoré majú za úlohu zabezpečiť disponobilitu tovarov a služieb pre spotrebiteľa.
Podľa počtu sprostredkovateľov delíme distribučné kanaly na krátky a dlhé.
Podľa významu pre výrobcu distribučné kanály delíme na základné a pomocné.
Podľa počtu sprostredkovateľov na tej istej úrovni delíme distribučný kanál na široký a úzky.
a) Priamy kanál – skladá sa z výrobcu, ktorý predáva svoj výrobok sám priamo spotrebiteľovi. Všetky činnosti vykonáva na vlastné náklady a na vlastné riziko. Vlastní sieť predajní abo pracuje prostredníctvom vlastých obchodných zástupcov. Medzi výhody priameho distribučného kanálu patrí bezprostredná a stála kontrola nad uzatváranými transakciami a možnosť pružnej reakcie na dopytové zmeny.
b) Nepriamy kanál – skladá sa z výrobcu a z 1 abo viacerých sprostredkovateľov, ktorí na seba preberajú činnosti spojené s distribúciou a tým aj náklady a rizko.
Životný cyklus výrobku: Tovary/výrobky delíme podľa dopytu na tovary každodenného dopytu (potraviny, dtrogéria, majú vysokú dostupnosť), dlhodobého dopytu a občasného dopytu (spotrebiteľovi sa oplatí hľadať a porovnávať ceny, autá, dom) aj na základe toho môžeme rozlišovať životný cyklus každého výrobku.
- fáza uvedenia výrobku na trh: predaj sa rozbieha, tržby nepokryjú náklady.
- fáza rastu: prudký rast obratu, zvyšovanie zisku, objavujú sa prví konkurenti
- fáza zrelosti: fáza pomalého rastu predaju – predaj stagnuje, nastáva znižovanie ceny výrobku
- fáza nasýtenosti: obrat klesá, trh je nasýtený, veľká cenová konkurencia
- fáza útlmu – inak aj fáza starnutia, výrobok treba stiahnuť z trhu.
Spôsob výberu distribúcie: Strategická stránka distribučnej politiky sa zaoberá určovaním pravidiel a všetkých podnikových aktivít, ktoré sa týkajú ponuky a dopytu. Významnou úlohou distribučnej politiky je tvorba manažmentu distribúcie. Stratégia rozhodnutí sa týka
rozhodovania o odbytových cestách, o sprostredkovateľoch rôznych foriem –
veľkoobchodnej, maloobchodnej činnosti, nákupných organizácií a inštitúcií, ktoré
poskytujú služby. Výber distribučných kanálov ovplyvňujú aj tieto činitele:
· veľkosť a špecifikum cieľového trhu
· charakteristické vlastnosti výrobku
· náklady na distribúciu
· ekonomický potenciál a image výrobcu ako aj sprostredkovateľa
· skúsenosti v oblasti doterajšej spolupráce s účastníkmi kanála
Pri výbere distribučných partnerov tiež berieme ohľad na charakter výrobkov ako aj samotného podniku, distribučné kanály konkurentov a faktory prostredia /napr. hospodárske/.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Vývoj logistiky | Referát | 502 slov | |
Logistika | Učebné poznámky | 871 slov | |
Marketing a logistika | Referát | 270 slov | |
Manažment a logistika | Referát | 540 slov | |
Obalová logistika | Referát | 461 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | Referát | 337 slov | |
Dopravná logistika | Referát | 514 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#podnikatelsky plan-cukráreň #distribucia #seminárna práca distribúcia a distribucna politika #distribučná logistika #podnikatelsky plan distribucia tovaru #životny cyklus výrobku #logistika a distribúcia #podnikatelsky plan kurier #Funkcie distribucie #distribucne kanaly #logistika #podnikatelský plán reštaurácia #seminarna praca z geografie #logistika a distribucia podniku #kuriérske služby #reštaurácie a logistika #distribucia ekonomika #distribucna politika podniku #distribucny retazec #distribucia-marketingDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 365 slov | |
Podstatné mená | 754 slov | |
Prídavné mená | 515 slov | |
Predložky | 563 slov | |
Spojky | 493 slov | |
Citoslovcia | 242 slov | |
Zámená | 773 slov | |
Číslovky | 398 slov | |
Slovesá | 629 slov | |
Príslovky | 433 slov | |
Vývoj logistiky | 502 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov | |
Distribučná logistika | 413 slov | |
Manažment a logistika | 540 slov | |
Marketing a logistika | 270 slov | |
Dopravná logistika | 514 slov | |
Logistický systém a logistický reťazec | 233 slov | |
Čiarové kódy | 1 063 slov | |
Informačné systémy | 421 slov | |
Obalová logistika | 461 slov | |
Elektronická výmena dát | 464 slov | |
Skladovanie | 428 slov | |
Logistické technológie | 812 slov | |
Logistický Controlling | 382 slov | |
Outsourcing | 524 slov | |
Optimalizácia v logistike | 346 slov | |
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Diskusia: Distribučná logistika
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.029 s.