Marketingový manažment podnikov CR
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 1 103
Uložení: 127
MARKETINGOVÝ MANAŽMENT PODNIKOV CR
PODSTATA MG MANAŽMENTU
-predstavuje snahu vedenia podniku vyriešiť problém odbytu služieb s cieľom dosiahnuť zisk a uspokojiť svojho zákazníka
Podnik MG manažmentu podnikov CR vychádza z ponímania MG ako:
- Spôsob myslenia
- Poznanie potrieb zákazníka
- Nástroj naplnenia svojho dlhodobého strategického cieľa
Ciele MG manažmentu:
- Všeobecné- napr. zvyšovanie podielu na trhu, zisku, rozšírenie klientely...
- Konkrétne- napr. získanie novej cieľovej skupiny klientely, predĺženie pobytu rekreantov...
Ciele z časového hľadiska:
- Nadradené- uspokojovanie potrieb voľného času, výstavba infraštruktúry...
- Dlhodobé ciele- zlepšiť postavenie na trhu a význam reg. , orientácia v konkrétnom smere
- Strednodobé- zdokonaľovanie nových doplnkových služieb
- Krátkodobé- oživenie určitej medzisezóny
MAREKTINGOVÝ MIX A JEHO NÁSTROJE
Cieľom podniku je zosúladiť nástroje MG mixu, tak aby výsledkom ich vzájomného pôsobenia bol čo najvyšší efekt.
Nástroje MG mixu:
- Produkt
- Cena
- Podpora predaja
- Miesto, distribúcia
- Personál
HOTEL
Produkt: ubytovacie, stravovacie, doplnkové služby
Cena: diferencovaná
Distribúcia: priama, nepriama cesta
Podpora predaja: média, reklama, prezentácia, internet
CK
Produkt: balík služieb (zájazd), jedna služba
Cena: diferencovaná, jednotná
Distribúcia: priama, nepriama cesta
Podpora predaja: katalóg, leták, tlač, veľtrh, plagáty
STREDISKO CR
Produkt: príroda, kultúra
Cena: diferencovaná, jednotná, ohraničená
Distribúcia: nepriama
Podpora predaja: katalóg, inzercia, letáky, TV
- PRODUKT CR
-služba alebo súbor služieb, kt. je schopný uspokojiť potreby zákazníka
Vlastnosti produktu: užitočnosť, použiteľnosť, dosiahnuteľnosť
Znaky produktu: nemožnosť skladovania, závisť od prítomnosti klienta, časové a priestorové spojenie produkcie a spotreby produktu, nehmotný charakter, nemožnosť presnej reprodukcie, komplementárny charakter produktov
Kvalita produktu CR:
- Kvalitu v službách možno vyjadriť ako rozdiel medzi poskytnutou službou a očakávaním zákazníka
- Nehmotný charakter služieb sa dá ťažko definovať a meranie kvality je veľmi komplikované
- Z tohto dôvodu je veľmi dôležitý prvý kontakt klienta s určitou službou
Štandardizácia kvality:
- Kritéria kvality vychádzajú z medzinárodných noriem ISO RADU 9000
- Pre služby CR je určená norma ISO 9004-2
- Závisí od kategorizácia UZ
- CENA
-komerčne chápaná cena má byť dostatočne vysoká aby pokryla všetky náklady a priniesla určitý zisk tzv. obsahuje nákladnú a ziskovú zložku
-na výšku ceny vplýva viacero činiteľov, kt. vyúsťujú do všeobecných faktorov zložiek trhu (dopyt, ponuka)
Hlavný vplyv na výšku ceny majú predovšetkým tieto činitele:
- Náklady
- Konkurencia
- Dopyt
- Objem predaja
Ceny možno stanoviť:
- Na rovnakej úrovni ako v minulom období
- Na základe výšky nákladov + konštantná suma zisku
- Na základe výšky nákladov + % zisku
Kalkulácie cien zájazdu (PZCR) pozostávajú z devízových nákladov, rizika z neobsadenia a prirážky CK vrátane možných provízií.
Druhy cien:
- Diferencovaná cena
-podľa klientely poskytne referenciu k určitému segmentu (dôchodcovia, deti...), ponúka rôzna zľavy (pri hromadnej účasti, vernostná zľava.. )
- Prieniková cena
-veľmi nízka cena produktu CR, kt. má viacero účinkov: podnik získava nových klientov, prenikanie na nový trh, relatívne ochromenie konkurencie, získanie povesti lacnej firmy
- Šľahačková cena
-zameraná na solventnejších klientov, snahou je zabezpečiť najkvalitnejšie služby
- Linkovaná cena
-majú minimálne odchýlky od ceny akceptovanej trhom vo veľkom rozsahu a určenej ponukou jedného podniku CR, kt. produkt uviedol na trh
- Psychologická cena
-maximálne aktivizuje zákazníka a pôsobí na vyvolanie záujmu o ponúkaný produkt CR (Baťovské ceny)
- Jednotná cena
-(all), sú stanovené jednotne bez rozdielu a bez závislosti na rozsahu čerpaných služieb
- PODPORA PREDAJA
-predstavuje komunikáciu medzi subjektmi ponuky a spotrebiteľmi s cieľom vytvoriť pozitívny vzťah k ponúkanému tovaru alebo službe
Ciele podpory predaja:
- Zvýšenie objemu predaja produktu CR
- Rýchlejšie zavedenie a získanie nových produktov CR
- Zvýšenie záujmu o kontakt spotrebiteľa s ponúkaným novým produktom CR
- Premena jednorazových spotrebiteľov na permanentných
- Vytváranie priaznivej kúpnej a spotrebnej atmosféry
Priama podpora: reklama, cenová politika, internet
Nepriama podpora: katalógy
- DISTRIBÚCIA PRODUKTU CR
-predstavuje súbor činností, kt. zabezpečujú odbyt produktu CR k spotrebiteľovi
-cieľom je čo najlepšie predať služby potenciálnemu zákazníkovi
-distribúciu možno posudzovať podľa spôsobu distribúcie a dĺžky odbytových kanálov
Podľa spôsobu distribúcie rozlišujeme distribúciu:
- Exkluzívna- vybraný subjekt na vymedzenom území
- Intenzívna- maximálny počet kanálov, na čo je najlepší trh CR
- Selektívna- vybrané produkty do vybraných distribučných kanálov
Odbytové kanály:
- Priama odbytová cesta
Podnik CR Spotrebiteľ
(ubyt., doprav., stravovacie služby) (zákazník)
Touroperátori CK Spotrebiteľ
(balík služieb)
- Nepriama odbytová cesta
Podnik CK Spotrebiteľ
(ubyt., strav., doprav. služby) (touroperátori)
CK CA Spotrebiteľ
Internet- podniky CR získavajú:
- Nový prostriedok komunikácie
- Prístup k veľkému množstvu informácií a údajov
- Možnosť vlastnej prezentácie
- Možnosť distribúcie
CENTRÁLNE DISTRIBUČNÉ SYSTÉMY (CRS-MRS)
Vytvorenie centrálneho rezervačného systému vytvára možnosti pre okamžité prepojenie dodávateľov a odberateľov (ponuky a dopytu), kt. predávajú alebo nakupujú produkt CR, pričom:
- Sa minimalizuje časová disproporcia
- Rozširuje sa počet resp. celá sieť distribučných kanálov
Predmetom CRS je produkt, kt. tvoria obvykle nasledovné služby:
- Letecká preprava
- Ubytovacie služby
- CK
-Jednotlivé RS v snahe o konkurencie schopnosť vytvárajú produkt, kt. je rozšírený o ďalšie služby (napr. Amadeus štart- ponúka kultúrne služby a celý balík produktov CK)
Rezervácia a predaj produktu je cez počítač CRS realizovaný spôsobom:
- Voľný predaj- predaj až do momentu, keď centrum vydá pokyn na ukončenie
- Limitovaný predaj- predaj je limitovaný určitou dennou kvótou
- Podmienkový predaj- vyhradzuje si platnosť rezervácie až po potvrdení (obvykle 24 h)
REZERVAČNÉ SYSTÉMY
USA ASIA
Sabre Fantasia
(American Aerlines) (Air New Zeland)
Axess
(Japan Aerlines)
USA EUROPA KANADA
ApolloGallileoGemini
(British Airways, Alitania, (Air Canada, CAI)
Covia Holding, KLM,
Austria Airlines)
USA EUROPA ASIA
System OneAmadeus Abbacus
(Texas Air) (Air France, Iberia, (Malaysia, China..)
Lufthansa, ČSA, SAS)
Wordspan
(Norwest, TWA)
Cestovný ruch
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Druhy cestovného ruchu | 838 slov | |
Služby cestovného ruchu | 791 slov | |
Výstavy a veľtrhy cestovného ruchu | 289 slov | |
Formy cestovného ruchu | 743 slov | |
Trh cestovného ruchu | 575 slov | |
Služby v cestovnom ruchu | 182 slov | |
Dopravné služby | 1 120 slov | |
Informačné služby | 1 461 slov | |
Podniky a inštitúcie CR | 3 080 slov | |
Marketingový manažment podnikov CR | 800 slov | |
Hospodárske a sociálne účinky CR | 1 370 slov | |
Cestovný ruch (komplet v PDF) | 8 slov |