Administratívny štýl
Administratívny štýl
- formalizovaný
- používajú sa knižné slová, termíny, skratky, značky, skrátené
slová, termíny...
- predtlačené formuláre, rubriky, tabuľky
Administratívne útvary - osobný posudok,
žiadosť, životopis - tvoria komplex písomností, ktoré vypracúva alebo potrebuje človek v rozličných dôležitýczh životných situáciach.
Okrem vecnosti, presnosti a výstižnosti informácie a opisu obsahujú aj prvky hodnotenia. Musia byť prehľadné a čitateľné.
Osobný posudok - druh administratívnej charakteristiky, hodnotenia osoby. Musí byť objektívny, komplexný, zodpovedne
vypracovaný. Prikladá sa k žiadosti o zamestnanie. Píše ho ten, kto osobu dobre pozná.
Životopis - V životopise
ide o rozšírenie informačno - opisných častí ako osobný posudok. Nie je v ňom správna ani prílišná skromnosť, ani prehnané
vychvaľovanie sa.
Žiadosť - má rovnakú formu ako úradné listy. Vecnú, kompozičnú jazykovú stránku tu dopĺňa
okrem informácie aj odôvodnenie, prečo sa žiada
Obchodná korešpondencia – Reklamačný list, Dodací lisť, Dohoda
o zmluve = zmluva má osobitné postavenie medzi útvarmi administratívneho štýlu. Zmluva zaväzuje najmenej zásoby napr. pracovná zmluva
Zones.sk – Zóny pre každého študenta