Konkurenčné stratégie v marketingovom manažmente

KONKURENČNÉ STRATÉGIE V MARKETINGOVOM MANAŽMENTE

Podstata tvorby konkurenčných stratégií organizácie a charakteristika stratégií podľa úrovne pôsobenia na trhu : pre vodcu, vyzývateľa, spolupútnika a štrbinára

- konkurenčno-strategické konanie možno najprv vyjadriť základným smerovaním podnikateľského konania z 2 hľadísk :

- manažment si môže vybrať z 2 postojov :

Stratégie podľa úrovne pôsobenia na trhu (podľa Kotlera a Bliemela) :

- rozšíriť celkový trh – noví užívatelia, nové možnosti používania, väčšia spotreba

- obrana trhového podielu – inovácie,

- rozširovanie podielu na trhu – marketingová stratégia, ekonomické náklady, antitrustové opatrenia

- zaútočiť na vedúci podnik alebo sa uspokojiť s danou pozíciou

- frontálny útok, bočný útok, útok obkolesením, útok obchvatom, technologický skok, partizánsky (gerilový)

- nízke ceny, lacnejšia ponuka, prestížny tovar, produktová rôznorodosť, inovácie, zdokonaľovanie služieb, inovácia distribúcie, znižovanie výrobných nákladov, intenzívna reklama a podpora predaja

- upravovateľ, imitátor, klonovateľ, podvodník

- špecialista na konečného užívateľa, vertikálny, na osobitných zákazníkov, na jednotlivých zákazníkov, geografický, produktový, na produktový prvok, objednávkový, na kvalitu a cenu, na služby, distribučný

Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/manazment/15250-konkurencne-strategie-v-marketingovom-manazmente/